name | autoweek.cz

Hyundai i40cw míří vysoko

Hyundai i40cw míří vysoko

04.02.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Důležitým krokem v posilování postavení značky Hyundai na evropském trhu se stane nová generace vozů střední třídy. Nástupce modelu Sonata se bude v Evropě jmenovat i40 a jako první se zanedlouho v Ženevě představí verze kombi i40 CrossWagon.

Značka Hyundai je v poslední době v Evropě velmi úspěšná. Vozy navrhované nebo upravované v jejím evropském vývojovém středisku v Rüsselsheimu si získávají přízeň kupujících už nejen pro výhodnou cenu, jako tomu bývalo dříve, ale především pro svou technickou úroveň a schopnost vystihovat potřeby evropských zákazníků.

Dalším v této řadě by se měl stát vůz střední třídy i40. Má obdobný základ jako nejnovější generace modelu Sonata v zámoří, ale je opět uzpůsoben odlišným evropským podmínkám. Vedení Hyundaie má s tímto modelem opravdu velké plány - chce s ním zaútočit na postavení jednoho z bestsellerů tohoto segmentu v Evropě Fordu Mondeo. Na základě analýzy situace na evropském trhu se vedení Hyundaie rozhodlo k poněkud neobvyklému kroku - na autosalonu v Ženevě počátkem března představí nejprve verzi s karoserií kombi. Právě kombi je totiž dominantním typem karoserie v tomto segmentu, který je velmi důležitý při snaze Hyundaie zlepšovat své postavení v prodeji firemní klientele.

Hyundai proto navíc nemyslí ve své nabídce jen na nízkou cenu, ale jde o krok dále. Má totiž na zřeteli i další provozní náklady související s daněmi a pojištěním. Proto bude tento vůz zprvu nabízen se dvěma výkonovými verzemi  turbodieselu o zdvihovém objemu 1,7 l. Turbodiesel bude výkonovými parametry plně konkurenceschopný se dvoulitry, ale v řadě zemí bude mít výhodnější daňové zařazení. Podle rozborů analytiků trhu Hyundaie by se v této podobě mělo prodávat až 80 % všech vozů řady i40. Jedná se o motory řady U-2 o zdvihovém objemu 1,7 l. Úsporná verze 1,7 CRDi  BlueDrive by měla mít výkon 92 kW (125 k) a bude vybavena systémem ISG (Iddle Stop&Go) od firmy Bosch.  Výkonnější bude mít 103 kW (140 k). V nabídce bude od počátku samozřejmě i zážehový čtyřválec. Dvoulitrový motor o 110 kW (150 k) bude alternativně nabízen i se samočinnou převodovkou Shiftronic. Později se objeví ještě výkonnější turbodiesel 1,7 CRDi se 118 kW (160 k) a zážehový motor s přímým vstřikováním 1,6 GDi.

Obvyklým požadavkům firemní klientely bude uzpůsobeno i rozložení jednotlivých úrovní výbav. Kombi i40sw by se mělo začít prodávat od července, zatímco sedan se představí až v říjnu. Design sedanu by se měl mnohem více blížit liniím konceptu i-flow než poněkud usedlejší podobě modelu Sonata nabízeného v USA.