name | autoweek.cz

Hyundai ix20 CNG pro Městskou policií Ostrava

Hyundai ix20 CNG pro Městskou policií Ostrava

17.08.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V ostravském autosalonu Hyundai Rely Servis převzal ředitel Městské policie Ostrava Zdeněk Harazim dva vozy Hyundai ix20 s pohonem na CNG, které budou zařazeny do výkonu služby ve městě. 

 

Obě vozidla Hyundai ix20, pocházející z nošovického závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech, vybavená zážehovými motory 1,6 l, byla přestavěna na pohon stlačeným zemním plynem (CNG).

Výrobcem ocelových lahví na stlačený zemní plyn je společnost Vítkovice a. s. Tato auta pro Městskou policii Ostrava jsou tak příkladnou ukázkou regionální průmyslové spolupráce.

Jan Řehák, majitel autosalonu Rely Servis, k dodávce aut pro Městskou policii Ostrava řekl: „Těší nás, že jsme uspěli ve výběrovém řízení na dodávku vozidel pro městskou policii. Ačkoliv se tyto vozy v závodě Hyundai nevyrábějí v úpravě pro pohon stlačeným plynem, dokázali jsme najít řešení, abychom splnili přání zákazníka a dodali auta s požadovanou úpravou na CNG."

„Jsem opravdu rád, že se auta Hyundai ix20, vyráběná v našem kraji, podařilo přestavět na úsporný pohon stlačeným plynem. Jedná se o dva pilotní vozy, ale jsem si jist, že je to teprve začátek naší spolupráce," řekl Zdeněk Harazim, ředitel Městské policie Ostrava, a dodal: „Pohon na stlačený zemní plyn je asi ta nejlepší cesta, jak zajistit maximální výkon služby při současné napjaté finanční situaci, protože náklady na jeden kilometr jsou nesrovnatelně nižší než u naftových nebo benzínových motorů."

Samotná CNG technologie pochází od italské firmy Tartarini. Významnou součástí jsou ocelové tlakové lahve na stlačený plyn. Jejich výrobcem je společnost Vítkovice, která má s jejich produkcí mnohaleté zkušenosti. „Ocelové tlakové lahve vyrábíme mnoho let a dosáhli jsme v tomto oboru špičkového standardu," řekl Zdeněk Trejbal, místopředseda představenstva společnosti Vítkovice Doprava, a.s. „Jsem přesvědčen, že budoucnost automobilové dopravy je v moderních úsporných technologiích, kam pohon na stlačený zemní plyn rozhodně patří. Podle mne je jen otázkou času, kdy budou sítě čerpacích stanic pohonných hmot nabízet stlačený zemní plyn stejně běžně jako dnes nabízejí benzín a naftu," uzavřel Trejbal.

Od začátku výroby v říjnu 2010 do dnešního dne bylo v závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích vyrobeno celkem více než 95 000 vozů tohoto typu, které jsou exportovány do padesáti zemí Evropy, Blízkého Východu a severní Afriky.