name | autoweek.cz

Hyundai předvedl Veloster N

Hyundai předvedl Veloster N

29.01.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Hyundai na autosalonu v Detroitu představil sportovní model Veloster včetně vysoce výkonné verze  Veloster N. Uvádí tak na americký trh novou platformu Veloster, která zákazníkům nabídne vysokou úroveň výkonu a sportovní atraktivity.
Na autosalonu NAIAS v Detroitu Hyundai představil novou generaci sportovního hatchbacku ve stylu kupé. Design Velosteru vzešel ze spolupráce středisek v Soulu a v kalifornském Irvine. Veloster a Veloster Turbo se bude vyrábět od jara v korejském Ulsanu.
 
Čtyřválec Nu 2,0 l pracuje s Atkinsonovým cyklem, který zvyšuje energetickou účinnost, a proměnlivým časováním rozvodu Dual Continuosly Variable Valve Timing. Dosahuje výkon 108 kW (147 k) při 6200/min. Alternativou je verze Veloster Turbo je 1,6 l s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Dosahuje výkon 148 kW (201 k) při 6000/min a točivý moment 274 N.m.
 
Od nové generace Velosteru byla odvozena i vysokovýkonná verze nové řady N, první určená pro severoamerický trh. Hyundai se u nově vytvořené řady vozů s označením N nezaměřuje jen na výkonové parametry, ale také na potěšení z řízení. Vozy řady N vznikají ve výzkumném a vývojovém centru Hyundai Motor v Namyangu a jsou vylaďovány na Severní smyčce Nürburgringu. Veloster N díky tomu poskytne řidiči maximální potěšení z jízdy v každodenním provozu na silnicích i na závodním okruhu.
 
Veloster N odlišuje mřížka chladiče v N-designu s výraznými vzduchovými kanály pro lepší chlazení brzd. V nabídce jsou i boční prahy v N-designu a 19“ hliníková kola. Zádi dominuje spoiler, integrovaný difuzor a dvojitý výfukový systém. V interiéru jsou exkluzivní sportovní sedadla, volant a řadicí páka v N-designu. Detaily jsou zdůrazněny motivem N se zvýrazněnou modrou barvou.
 
Veloster N pohání motor 2,0 l s turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva. Dosahuje výkon 202 kW (275 k) při 6000/min a točivý moment až 353 N.m. Šestirychlostní přímo řazená převodovka má krátké přesné ovládání. Spojka má dvojité obložení pro zvýšení odolnosti.
 
Veloster N nabízí systém výběru režimu pohonu N Grin Control, který je schopen měnit nastavení vozu. Zahrnuje módy Normální, Sport, N, Eco, a N Custom. Jednotlivé jízdní režimy mají různé odezvy škrticí klapky motoru, přizpůsobené otáčky motoru, fungování výfukového systému, naladění diferenciálu, tlumičů a celkového charakteru řízení. 
 
Začátek výroby Velosteru N je v Ulsanu plánovaný na září 2018 a první vozy by měly být na trhu k dispozici v posledním čtvrtletí tohoto roku.