name | autoweek.cz

Hyundai připravuje nástupce i30

Hyundai připravuje nástupce i30

25.07.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Hyundai vyrábí i30 od roku 2007. Po modernizaci, uvedené v loňském roce, připravuje zcela nový model. Představit by se měl na autosalonu v Paříži a výroba začne v Nošovicích na přelomu roku.

Model i30 zaujímá klíčovou roli ve snaze Hyundaie dosáhnout v roce 2013 prodej za hranicí půl milionu kusů a do roku 2015 získat 5 % podílu na evropském trhu z loňských 2,6 % (v roce 2008 to bylo jen 1,8 %). Jedná se o nejprodávanější model z evropské produkce.

Hyundai i30 je vozem určeným pro evropské trhy a proto se na jeho vývoji pracuje především v evropském vývojovém středisku v Rüsselsheimu. Není proto divu, že se čas od času na německých silnicích dají zahlédnout zamaskované vozy nesoucí jasné rysy Hyundaie i30, což potvrzuje i logo na přídi.

Z dostupných špionážních fotografií je zřejmé, že se od nové generace vozu nedá očekávat po stránce vzhledu žádná revoluce. Nepochybně se na ní projeví výraznější nový styl značky uvedený na dalších novinkách posledních měsíců, který zavedl šéfdesignér Thomas Buerkle. Velká shoda by měla být zejména s kupé Veloster, které se začne prodávat ještě letos na podzim. Platí to i o interiéru, ale zkoušené prototypy nástupce i30 měly čtyřramenný volant namísto tříramenného u Velosteru.

Pohonné jednotky budou určitě vycházet ze stávající nabídky, ale měly by být výkonnější se sportovnější charakteristikou při zachování příkladné hospodárnosti jak je u Hyundaie zvykem. Mělo by jít jak o zážehové motory s přímým vstřikováním GDI, tak i o turbodiesely vyvíjené v Rüsselsheimu. Samozřejmě nebudou chybět ani verze Blue Drive se sníženou spotřebou.

Mnohé stylistické prvky připravovaného vozu by mohla naznačovat podoba zcela nového modelu Grand Avega představeného na autosalonu v Indonésii a určeného jen pro asijské trhy. V zásadě se jedná o pětidveřovou verzi modelu Accent Tento hatchback s hodně evropským stylem nese mnohé charakteristické prvky současného stylu Hyundai s výraznými ostrými liniemi na bocích. Jeho příď je ale koncipovaná odlišně, než u vozů určených pro Evropu.

Podle dostupných informací se hatchback i30 začne prodávat počátkem jara 2012, kombi se přidá v létě 2012 a koncem roku by se měla objevit i třídveřová verze, která dosud nebyla v nabídce. Po jejich uvedení by společně s výrobou modelů ix20 a ix35 měla produkce v Nošovicích dosáhnout původně plánovanou kapacitu 300 000 aut za rok.