name | autoweek.cz

Jaká bude Škoda Auto v roce 2030?

Jaká bude Škoda Auto v roce 2030?

25.06.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Generální ředitel společnosti Škoda Auto Thomas Schäfer představil základní prvky strategie do roku 2030. Společnost chce být mezinárodnější, elektrifikovanější a digitálnější. Zatím ale nehlásí odchod od spalovacích motorů a i do budoucna bude mít základ vývoje a výroby v České republice.
Generální ředitel společnosti Škoda Auto Thomas Schäfer budoucnosti značky v nejbližších letech shrnul: „Jaká bude naše společnost v roce 2030? Jednou větou: Škoda Auto bude ještě víc mezinárodní, elektrifikovaná a digitální. Realizace se zaměří na dva hlavní motivy - efektivitu a zjednodušení.“
 
Vysoké ambice
Cíle společnosti Škoda Auto jsou velmi ambiciózní - stát se jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě, vedoucí evropskou značkou v Indii, Rusku a severní Africe a celosvětově prodávat každoročně více než 1,5 milionu nových automobilů. Schäfer současně odmítl stanovit data ukončení vývoje a výroby spalovacích motorů, protože ve světě jsou trhy, kde po nich ještě dlouho bude poptávka.
 
„Do roku 2030 chceme být jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě,“ prohlásil Schäfer. K tomu má pomoci nabídka cenově dostupných modelů jako nová Fabia se základní cenou pod hranicí 14 000 eur a rozšíření nabídky elektrifikovaných vozů. „Do roku 2030 zařadíme do nabídky nejméně tři další plně elektrické modely s velikostí i cenou pod modelem Enyaq iV. V Evropě pro rok 2030 cílíme na podíl plně elektrických modelů Škoda ve výši 50 až 70 %,“ oznámil Schäfer.
 
Společnosti Škoda Auto ale má i vysoké finanční cíle - s nejnižšími náklady mezi hlavní evropskou konkurencí dosáhnout rentabilitu tržeb ve výši minimálně 8 %. K tomu má pomoci i zjednodušení nabídky verzí a výbav na přání směřující ke snížení počtu dostupných kombinací o 40 %.
 
Aby Škoda byla i nadále úspěšná, chce naslouchat zákazníkům a trendům. „Lidé očekávají, že se jejich auta budou používat snadno a intuitivně,“ říká Schäfer. Právě taková auta chce Škoda zákazníkům dát. I v budoucnu chce nabízet vozy, které mají špičkový poměr ceny a užitné hodnoty a budou přinášet praktické prvky usnadňující každodenní používání.
 
Směřování k elektromobilitě se základnou v České republice
Automobilka bude podporovat i kompetence v oblasti vývoje a výroby elektromobilů i jejich součástí v České republice tak, aby zde vzniklo centrum rozvoje elektromobility. Elektromobily i jejich součásti včetně akumulátorů zde Škoda Auto chce vyrábět ve svých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, a tím zajistit stávající pracovní místa a vytvořit nová. Aktuálně se v Mladé Boleslavi vyrábějí akumulátory pro plug-in hybridní modely Superb iV a Octavia iV i pro dalších koncernové značky. Začátkem příštího roku bude navíc v Mladé Boleslavi zahájena výroba akumulátorů pro koncernovou platformu MEB, na níž je postaven model Enyaq iV.
 
Velkým uznáním pro inženýry Škoda Auto je pověření vývojem nové generace Volkswagenu Passat společně s novou generací modelu Superb. Obě novinky se představí v roce 2023.
 
Vysoké cíle po celém světě
V růstu mají automobilce pomoci i mimoevropské trhy. Už nyní Škoda Auto za celý koncern odpovídá za regiony Indie, Ruska a severní Afriky. „Pro tyto trhy máme spoustu nápadů. Náš globální prodejní potenciál sahá k 1,5 milionu kusů,“ slíbil Schäfer.
 
Automobilka Škoda Auto v rámci koncernu Volkswagen převzala odpovědnost za regiony Indie, Ruska a severní Afriky. Nedávno byla v Indii zahájena výroba modelu Kushaq v rámci projektu India 2.0 a ve střednědobém horizontu se plánuje uvedení tohoto modelu i na dalších růstových trzích. V Rusku je )spěšný model Rapid a k posílení postavení značky v Číně by měla přispět i nová Octavia Pro. „Buďte si jisti tím, že pro tyto trhy máme spoustu nápadů,“ naznačil Schäfer.
 
Simply Clever 2.0
Automobilka chce do roku 2030 rozšířit i svou strategii Simply Clever. Nemá se týkat jenom aut, ale také služeb a související uživatelské zkušenosti. Škoda Auto se chce stát pro zákazníky přístupnější v digitálním prostředí, a proto tuto zákaznickou zkušenost označuje Simply Clever 2.0. Prvními takovými projekty jsou PowerPass pro jednoduché nabíjení elektrifikovaných modelů značky Škoda a koncept virtuálního showroomu. S jeho pomocí chce automobilka už v roce 2025 prodávat každý pátý vůz online.
 
Elektrifikace a moderní technologie mají do roku 2030 přinést více než 50% snížení emisí CO2 vyráběné flotily vozů. Zároveň chce automobilka do tohoto roku vyrábět své vozy v České republice a Indii v uhlíkově neutrálních závodech. „Vrchlabí už tento cíl splňuje nyní,“ připomněl Thomas Schäfer.