name | autoweek.cz
Kia Niro Plus pro speciální účely
28.04.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Kia bude provozovatelům taxislužeb a poskytovatelům komerčních služeb spolujízdy v Koreji nabízet vozidlo pro speciální účely Niro Plus. Kia vyvíjí další vozy typu PBV na vyhrazené podvozkové platformě s ambicí stát se do roku 2030 předním světovým dodavatelem v této oblasti.
Kia představila svůj první model pro speciální účely PBV (Purpose-built Vehicle) s označením Niro Plus. Kia očekává, že její modely PBV budou tvořit důležitou součást mobility budoucnosti.
Kia Niro Plus se v první fázi uplatní na korejském trhu jako bezemisní taxi. Kia upravila model e-Niro první generace tak, aby odpovídal současným nárokům a požadavkům služeb spolujízdy. Představení uvedeného modelu navazuje na premiéru vozu Ray Van, prvního jednomístného vanu na korejském trhu, navrženého k uspokojení rostoucí poptávky po službách balíkových dopravců.
Kia je jedním z prvních výrobců s plánem získat do roku 2030 v celosvětovém segmentu PBV vedoucí postavení. Za tímto účelem vyvíjí vyhrazenou platformu, na níž budou postaveny vozy PBV nejrůznějších tvarů a rozměrů v souladu s měnícími se potřebami zákazníků a tržními trendy. První vyhrazený model PBV Kia uvede v roce 2025. První vyhrazené vozidlo pro speciální účely bude rozměrově odpovídat vozům střední třídy, avšak s možností flexibilních změn podle přání zákazníků.
V návaznosti na rozvoj elektronického obchodování výrazně vzrostla poptávka po službách dopravců a logistických firem. S růstem trhu PBV plánuje Kia postupně rozšiřovat svoji nabídku od kategorie super mini až po velká vozidla pro speciální účely, která mohou posloužit i jako alternativa veřejné dopravy, či nabízet využití jako mobilní kancelář.
Niro Plus je prvním krokem do světa PBV, trhu s vysokým potenciálem budoucího rozvoje. Reaguje na rostoucí poptávku po udržitelnějších prostředcích cestování vč. používání taxi nebo komerčních služeb spolujízdy. Kia má v plánu připravit i verzi modelu Niro Plus pro soukromé zájemce, kteří tento vůz využijí při nejrůznějších volnočasových aktivitách vč. kempování.
Taxi Niro Plus vychází z crossoveru Niro EV. Upravený model s délkou 4385 mm (+10 mm) a výškou 1640 mm (+70 mm) má prostornější kabinu. K větší prostornosti přispělo i zeštíhlení konstrukcí, neboť Niro Plus v porovnání s původním modelem Niro EV používá tenčí sedadla a výplně dveří.
K pohodlí a bezpečnosti řidiče přispívá integrovaný displej typu „vše v jednom“, kde odpadá potřeba používat několik zařízení a obrazovek. Na displeji se zobrazují veškeré informace důležité pro řidiče taxi a jeho pracovní potřeby, tedy např. navigace, taxametr, digitální ukazatel ujeté vzdálenosti nebo funkce rozpoznávání hlasu. Systém obsahuje i údaje o důležitých bodech zájmu a místa nejbližších dobíjecích stanic pro elektromobily. Kia plánuje spolupráci s místními i celonárodními firmami v rámci nabízení on-line (OTA) softwarových aktualizací a dalších služeb.
Kia Niro Plus se v první fázi uplatní na korejském trhu jako bezemisní taxi. Kia upravila model e-Niro první generace tak, aby odpovídal současným nárokům a požadavkům služeb spolujízdy. Představení uvedeného modelu navazuje na premiéru vozu Ray Van, prvního jednomístného vanu na korejském trhu, navrženého k uspokojení rostoucí poptávky po službách balíkových dopravců.
Kia je jedním z prvních výrobců s plánem získat do roku 2030 v celosvětovém segmentu PBV vedoucí postavení. Za tímto účelem vyvíjí vyhrazenou platformu, na níž budou postaveny vozy PBV nejrůznějších tvarů a rozměrů v souladu s měnícími se potřebami zákazníků a tržními trendy. První vyhrazený model PBV Kia uvede v roce 2025. První vyhrazené vozidlo pro speciální účely bude rozměrově odpovídat vozům střední třídy, avšak s možností flexibilních změn podle přání zákazníků.
V návaznosti na rozvoj elektronického obchodování výrazně vzrostla poptávka po službách dopravců a logistických firem. S růstem trhu PBV plánuje Kia postupně rozšiřovat svoji nabídku od kategorie super mini až po velká vozidla pro speciální účely, která mohou posloužit i jako alternativa veřejné dopravy, či nabízet využití jako mobilní kancelář.
Niro Plus je prvním krokem do světa PBV, trhu s vysokým potenciálem budoucího rozvoje. Reaguje na rostoucí poptávku po udržitelnějších prostředcích cestování vč. používání taxi nebo komerčních služeb spolujízdy. Kia má v plánu připravit i verzi modelu Niro Plus pro soukromé zájemce, kteří tento vůz využijí při nejrůznějších volnočasových aktivitách vč. kempování.
Taxi Niro Plus vychází z crossoveru Niro EV. Upravený model s délkou 4385 mm (+10 mm) a výškou 1640 mm (+70 mm) má prostornější kabinu. K větší prostornosti přispělo i zeštíhlení konstrukcí, neboť Niro Plus v porovnání s původním modelem Niro EV používá tenčí sedadla a výplně dveří.
K pohodlí a bezpečnosti řidiče přispívá integrovaný displej typu „vše v jednom“, kde odpadá potřeba používat několik zařízení a obrazovek. Na displeji se zobrazují veškeré informace důležité pro řidiče taxi a jeho pracovní potřeby, tedy např. navigace, taxametr, digitální ukazatel ujeté vzdálenosti nebo funkce rozpoznávání hlasu. Systém obsahuje i údaje o důležitých bodech zájmu a místa nejbližších dobíjecích stanic pro elektromobily. Kia plánuje spolupráci s místními i celonárodními firmami v rámci nabízení on-line (OTA) softwarových aktualizací a dalších služeb.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz