name | autoweek.cz

Kia Rio přichází na český trh

Kia Rio přichází na český trh

29.08.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Kia přiváží na český trh další vůz schopný zahýbat žebříčky prodejnosti. Nová Kia Rio se v nejnovější podobě se chce prosadit i v západní Evropě. Má k tomu všechny předpoklady. Potvrdily to i naše první dojmy z jeho prezentace v Park Holiday v Benicích.

Malá auta jsou jedním z nejdůležitějších segmentů evropského trhu. Vzhledem k pokračujícím ekonomickým potížím má tato kategorie potenciál dalšího růstu - stále více kupujících volí menší, levnější a úspornější auta aniž by přitom byli ochotni slevit ze svých nároků na kvalitu a bezpečnost. Pokud tedy Kia chce splnit své ambiciózní cíle, pak musí uspět i v tomto segmentu. To je úkol pro model Rio.

Předchozí generace modelu Rio, která mj. získala i ocenění AutoBest 2006, se už prodalo přes 860 000 vozů. Vloni byl s prodejem 219 000 kusů tento model třetím nejprodávanějším vozem značky Kia ve světě. Jenže v Evropě se jej prodalo jen 16 839 vozů, což představovalo pouhá 4,3 % celkového prodeje značky v segmentu, který představuje 27 % evropského trhu. V ČR to s prodejem 583 kusů bylo o něco lepší - 7,3 % prodeje značky. Je jasné, že zde je velký potenciál růstu.

Nové Rio vznikalo jako globální model. Jeho konstrukce je výsledkem spolupráce vývojářů z korejského Namyangu a německého Rüsselsheimu, zatímco design vzešel ze spolupráce stylistů z kalifornského Irvinu s evropským střediskem ve Frankfurtu. Nové Rio přitom je ve všech ohledech cíleně uzpůsobeno především požadavkům evropského trhu.

Stejně jako tomu bylo u druhé generace, také právě přicházející třetí znamená radikální proměnu. Generální ředitel Kia Motors Czech Vít Pěkný  k tomu řekl: \"Nové Rio není další vývojovou fází svého předchůdce, ale jedná se o naprosto nový model. Není evolucí, je revolucí. Nové Rio je odpovědí značky Kia na poptávku zákazníků po vyšší kvalitě, širším výběru i atraktivním a vzrušujícím designu.\"

Nové Rio završuje proměnu vozů Kia do nového moderního stylu. Zepředu potvrzuje shodu podoby s ostatními modely s charakteristickou maskou chladiče. Klínovitý profil při pohledu z boku dodává vozu sportovní dynamický vzhled. Ten podtrhuje robustní uspořádání zádě hlásící se k příbuznosti s modelem Sportage. Celek působí originálně a už na první pohled dokáže zaujmout. Nový design působí mnohem více německým dojmem: Rio už na první pohled vyvolává dojem kvality a péče o detaily.

Ale u Ria nejde jen o vzhled. Nabízí větší prostor uvnitř, mj. i díky větším vnějším rozměrům. Nové Rio je delší (o 55 mm) a širší (o 25 mm), ale nižší (o 15 mm) a má o 70 mm prodloužený rozvor (na 2570 mm). To zvětšuje prostor pro cestující i zavazadla. Interiér je nejen prostornější, ale také působí mnohem solidnějším dojmem. Zvětšil se i prostor na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má objem 288 l, při sklopení opěradel zadních sedadel 920 l.

V nosné struktuře nového Ria mají větší podíl vysokopevnostní oceli a karoserie byla zesílena v oblasti motorového prostoru, podlahy a za přístrojovou deskou. Podvozek vychází z minulé generace. Hřebenové řízení je s elektrickým posilovačem, přední vzpěry McPherson zůstaly v principu shodné, ale jsou uchycené v pomocném rámu a zadní náprava se zkrutnou příčkou má větší tuhost. Kotoučové brzdy jsou standardně na všech kolech.

Zážehové čtyřválce jsou 1,25 l z řady Kappa a 1,4 l z řady Gamma. Motor 1,25 má proměnné časování sacích a výfukových ventilů Dual CVVT, zatímco motor 1,4 l má proměnlivé časování rozvodu CVVT jen u sacích ventilů. Zážehový motor 1,4 l je možné na přání vybavit čtyřrychlostní samočinnou převodovkou. Turbodiesely v nabídce zastupují dvě verze úsporného motoru řady U2 - tříválce 1,1 l a čtyřválec 1,4 l.

Pro evropské trhy je připravena i úsporná technologie ISG, zahrnující systém stop/start a pneumatiky s nižším valivým odporem. Ještě dále s ohledem na úsporný provoz jde verze EcoDynamics se vznětovým motorem 1,1 l a ISG doplněnými úpravami aerodynamiky. Výsledkem je spotřeba 3,2 l/100 km a emise CO2 85 g/km. Tato varianta není v nabídce pro český trh, ale dovozce ji případným zájemcům může dodat.

Rio přichází do prodeje s unikátní nabídkou výbavy. Mnohé prvky po stránce bezpečnosti i komfortu nejsou v tomto segmentu obvyklé či se zde objevují úplně poprvé. Standardně se dodává osm airbagů, elektronický stabilizační systém ESC a asistent HAC pro rozjezd do kopce. Novinkou je systém ESS (Emergency Stop Signal) upozorňující řidiče, že vozidlo před ním náhle zpomaluje. Standardně se u výbavy Exclusive dodávají i nové světlomety přisvěcující do zatáčky, vpředu pro denní svícení a zadní světlomety s LED.

Již v základní výbavě je rádio s RDS, CD/MP3 s možností připojení přes AUX a USB. V nabídce je i klimatizace, vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, Bluetooth a tempomat. Ke komfortním prvkům ve výbavě Exclusive nebo na přání patří bezklíčkové odemykání a spouštění motoru tlačítkem.

Na evropských trzích bude poprvé k dispozici tří- a pětidveřová karoserie, přičemž třídveřová se začne vyrábět v listopadu a do prodeje přijde v prvním čtvrtletí roku 2012. Obě karosářské verze se pro evropské trhy vyrábějí v korejském závodě Sohari.

Nové Rio přijde do prodeje od 6. září s nabídkou akční limitované edice Edition 1, odpovídající předpokládané nejprodávanější variantě, a Edition Pro se zvýhodněnou cenu za vůz s mimořádně bohatou základní výbavou. Edition 1 zahrnuje osm airbagů, ESC, centrální zamykání, elektricky ovládaná zrcátka, počítač, rádio vč. CD, USB a ovládáním na volantu atd. \"Nové Rio není dalším nízkorozpočtovým vozem pro východní trhy. Za necelých 239 980 Kč získá český motorista kvalitní, moderní a bezpečný automobil s plnohodnotnou výbavou. To vše doplněno o jedinečnou sedmiletou záruku výrobce,\" řekl Vít Pěkný. Kia Rio samozřejmě má i levnou verzi Active, která s leasingovým bonusem přijde na 199 980 Kč.

Novinkou je projekt 7+777 umožňující vyzkoušet vůz v praxi s možností jeho vrácení s garancí vrácení peněz bez dalších poplatků.