name | autoweek.cz

Kia Soul EV Euro Spec

Kia Soul EV Euro Spec

01.12.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Třetí generace originálního crossoveru přijde do Evropy v roce 2019 pouze ve verzi s elektrickým pohonem.
Kia Motors America na autosalonu v Los Angeles představila třetí generaci crossoveru Soul včetně verze e-Soul s elektrickým pohonem. Na evropských trzích bude uvedena v prvním pololetí 2019 jen tato plně elektrifikovaná varianta s označením Soul EV. Paradoxní přitom je, že zatímco do Evropy přijde jako modelový rok 2019, v USA se ve stejné době začne prodávat jako modelový rok 2020.
 
Soul si i nadále uchoval krabicovitý charakter, ale znatelně se zvětšil jeho vnitřní prostor, zejména místo pro nohy vpředu i vzadu, mj. i díky prodloužení vozu i rozvoru o 56 mm. V Evropě se budou nabízet dvě úrovně výbavy Soul EV a Soul EV Designer Collection, přičemž ta druhá bude mít dvoubarevné lakování karoserie, vyhřívaná přední sedadla potažená umělou kůží Sofino a prémiovou audiosoustavu Harman-Kardon s deseti reproduktory.
 
Nová generace má trakční elektromotor s výkonem 150 kW (200 k) a točivým momentem 395 N.m (proti 285 N.m u odcházející generace) stejný jako model Kona. Podstatně se zlepšilo i jízdní chování a jízdní dynamika, mj. i díky novému nezávislému zavěšení zadních kol.
 
Nový e-Soul používá vylepšenou sadu lithio-ion-polymerových akumulátorů s kapalinovým chlazením a kapacitou 64 kWh. Dojezd bude zveřejněn až počátkem roku 2019 poté, co vůz absolvuje patřičnou homologaci podle WLTP. Kia zatím ani nenaznačila očekávanou hodnotu, pouze slibuje výrazné zlepšení proti odcházející generaci (ta má při kapacitě akumulátoru 27 kWh dojezd 190 km). Nový e-Soul nabízí několik nástrojů k rekuperaci energie:
- Čtyři jízdní režimy (Eco, Comfort, Sport a Eco+), které automaticky přizpůsobují výkon trakčního motoru, rekuperační brzdění, nastavení klimatizace a vyhřívání
- Chytré rekuperační brzdění, ovládané páčkami na sloupku řízení, umožňuje řidiči zpomalovat vozidlo a získávat elektřinu přeměnou kinetické energie v elektrickou, a tak prodlužovat dojezd. Řidič volí ze čtyř úrovní rekuperačního brzdění (0 až 3) v závislosti na jízdních podmínkách
- Funkce Brake and Hold umožňuje pomocí páčky pod volantem zpomalit vozidlo úplně do zastavení a při jízdě používat jen akcelerační pedál
- Systém chytrého rekuperačního brzdění přizpůsobuje svůj účinek v závislosti na vozidle jedoucím vpředu a zajišťuje hladší zpomalování po uvolnění akceleračního pedálu, zejména při sjíždění prudkých svahů.
 
Kia e-Soul se vyrábí v jihokorejském závodu Gwangju.