name | autoweek.cz
Kia Soul EV nově nabízí dojezd až 250 km
17.05.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Prodloužení celkové dojezdové vzdálenosti o 38 km bylo dosaženo díky akumulátorovému modulu Li-Ion s vyšší hustotou energie. Prodej v České republice s jedinečnou sedmiletou zárukou Kia už byl zahájen.
Kia představila sérii opatření ke zvýšení efektivity elektromobilu Soul EV, jejichž výsledkem je prodloužení celkové dojezdové vzdálenosti uvedeného vozu. Akumulátorový modul elektromobilu Soul EV v modelovém provedení 2018 nabízí vyšší hustotu energie a současně vyšší kapacitu, což se odrazilo v prodloužení dojezdu o 18 % z 212 na 250 km v cyklu NEDC. K celkově vyšší účinnosti přispívá optimální aerodynamika masky chladiče, nové pneumatiky a nové vratné pružiny potlačující drhnutí brzd.
Kia Soul EV se na evropských trzích začne prodávat během druhého čtvrtletí roku 2017. Unikátní nabídkou v rámci dnes prodávaných elektromobilů je sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 000 km) zahrnující i akumulátor.
Modernizovaná Kia Soul EV používá vylepšený lithio-ionový akumulátor o vyšší hustotě energie a s vyšší kapacitou. Počet samostatných akumulátorových článků narostl ze 192 na 200 a zároveň byla optimalizována směs elektrolytu. Napětí vzrostlo ze 360 na 375 V při současném zvýšení energetické kapacity o 11 % z 27 na 30 kWh. Elektronická jednotka řízení energie EPCU akumulátorového modulu kromě toho používá upravený nízkonapěťový DC/DC měnič kvůli hospodárnější konverzi energie z článků akumulátoru.
S modelovým rokem 2018 Kia Soul EV navíc dostal jemné změny masky chladiče, jejichž cílem je zlepšit celkovou aerodynamiku. Kia Soul EV obouvá pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem. Brzdy jsou osazeny silnějšími vratnými pružinami, které po uvolnění brzdového pedálu rychleji přitahují nazpět brzdové destičky. Nové pružiny nemají vliv na účinnost systému rekuperačního brzdění, jenž dokáže při jízdě na volnoběh nebo brzdění přeměnit až 12 % kinetické energie vozidla.
Ve výbavě modelu Soul EV je i systém palubního infotainmentu a navigace se zobrazováním dobíjecích míst v okolí a podrobné informace o zbývajícím dojezdu a stavu nabití akumulátoru.
V České republice je Kia Soul EV nabízena v jediné specifikaci Premium. Cena elektromobilu s dojezdem až 250 km je stanovena na 869 980 včetně DPH.
Karoserie a podvozek
Pětidveřové pětimístné kompaktní SUV, samonosná ocelová nosná struktura, pohon předních kol.
Trakční elektromotor
Synchronní střídavý s permanentním magnetem
Napětí 375 V
Max. výkon 81,4 kW (111 k) při 2730-8000/min
Max. točivý moment 285 N.m při 0-2730/min
Vysokonapěťový akumulátorový modul
Typ lithio-polymerový
Napětí 375 V
Kapacita 30 kWh
Výkon 90 kW
Hustota energie (články) 200 Wh / kg
Podvozek a odpružení
Vpředu vzpěry McPherson uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče, příčný zkrutný stabilizátor
Vzadu kliková náprava s příčnou zkrutnou tyčí (CTBA), vinuté pružiny a plynové tlumiče
Řízení
Typ hřebenové řízení s elektrickým posilovačem na sloupku volantu
Průměr otáčení 10,6 m
Brzdy
Vpředu 300 mm kotoučové s vnitřním chlazením
Vzadu 284 mm kotoučové
Kola a pneumatiky
Standardně 16" litá kola, pneumatiky 205/60 R16
Rozměry (mm)
Celková délka 4140
Celková výška 1593
Rozvor náprav 2570
Světlá výška 151
Velikost zavazadlového prostoru (l, VDA):
Za 1. řadou sedadel 891
Za 2. řadou sedadel 281
Hmotnost (kg)
Pohotovostní 1505 – 1563
Celková 1960
Jízdní výkony a dojezd
Maximální rychlost 145 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,3 s
Max. dojezdová vzdálenost 250 km
Spotřeba energie 143 Wh/km
Kia Soul EV se na evropských trzích začne prodávat během druhého čtvrtletí roku 2017. Unikátní nabídkou v rámci dnes prodávaných elektromobilů je sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 000 km) zahrnující i akumulátor.
Modernizovaná Kia Soul EV používá vylepšený lithio-ionový akumulátor o vyšší hustotě energie a s vyšší kapacitou. Počet samostatných akumulátorových článků narostl ze 192 na 200 a zároveň byla optimalizována směs elektrolytu. Napětí vzrostlo ze 360 na 375 V při současném zvýšení energetické kapacity o 11 % z 27 na 30 kWh. Elektronická jednotka řízení energie EPCU akumulátorového modulu kromě toho používá upravený nízkonapěťový DC/DC měnič kvůli hospodárnější konverzi energie z článků akumulátoru.
S modelovým rokem 2018 Kia Soul EV navíc dostal jemné změny masky chladiče, jejichž cílem je zlepšit celkovou aerodynamiku. Kia Soul EV obouvá pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem. Brzdy jsou osazeny silnějšími vratnými pružinami, které po uvolnění brzdového pedálu rychleji přitahují nazpět brzdové destičky. Nové pružiny nemají vliv na účinnost systému rekuperačního brzdění, jenž dokáže při jízdě na volnoběh nebo brzdění přeměnit až 12 % kinetické energie vozidla.
Ve výbavě modelu Soul EV je i systém palubního infotainmentu a navigace se zobrazováním dobíjecích míst v okolí a podrobné informace o zbývajícím dojezdu a stavu nabití akumulátoru.
V České republice je Kia Soul EV nabízena v jediné specifikaci Premium. Cena elektromobilu s dojezdem až 250 km je stanovena na 869 980 včetně DPH.
Karoserie a podvozek
Pětidveřové pětimístné kompaktní SUV, samonosná ocelová nosná struktura, pohon předních kol.
Trakční elektromotor
Synchronní střídavý s permanentním magnetem
Napětí 375 V
Max. výkon 81,4 kW (111 k) při 2730-8000/min
Max. točivý moment 285 N.m při 0-2730/min
Vysokonapěťový akumulátorový modul
Typ lithio-polymerový
Napětí 375 V
Kapacita 30 kWh
Výkon 90 kW
Hustota energie (články) 200 Wh / kg
Podvozek a odpružení
Vpředu vzpěry McPherson uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče, příčný zkrutný stabilizátor
Vzadu kliková náprava s příčnou zkrutnou tyčí (CTBA), vinuté pružiny a plynové tlumiče
Řízení
Typ hřebenové řízení s elektrickým posilovačem na sloupku volantu
Průměr otáčení 10,6 m
Brzdy
Vpředu 300 mm kotoučové s vnitřním chlazením
Vzadu 284 mm kotoučové
Kola a pneumatiky
Standardně 16" litá kola, pneumatiky 205/60 R16
Rozměry (mm)
Celková délka 4140
Celková výška 1593
Rozvor náprav 2570
Světlá výška 151
Velikost zavazadlového prostoru (l, VDA):
Za 1. řadou sedadel 891
Za 2. řadou sedadel 281
Hmotnost (kg)
Pohotovostní 1505 – 1563
Celková 1960
Jízdní výkony a dojezd
Maximální rychlost 145 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,3 s
Max. dojezdová vzdálenost 250 km
Spotřeba energie 143 Wh/km
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz