name | autoweek.cz

Kia ukázala nový Ceed

Kia ukázala nový Ceed

16.02.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Kia na autosalonu v Ženevě oficiálně představí nový kompaktní model Ceed. Do prodeje by měl přijít v červnu. První model Kia vyráběný na Slovensku v Žilině se poprvé představil v roce 2006 a nyní přichází jeho třetí generace.
První generace kompaktního hatchbacku s nekonvenčním jménem cee`d v roce 2006 odstartovala velký vzestup prodeje ale i změnu vnímání značky Kia na evropských trzích. Od té doby bylo dodáno 1,28 milionu těchto vozů, z toho polovina druhé generace vyráběné od roku 2012.
 
Nyní přichází třetí generace automobilu vyráběného v Žilině. První změnu zaznamenáváme už ve jméně, které se zjednodušilo na Ceed, což se vykládá jako zkratka Community of Europe with European Design. Třetí generace opět přichází nejprve jako hatchback, později přibude ještě kombi a poté ještě zcela nová verze ve formě stylového polokombi Shooting brake a v plánu je i crossover.
 
Dobře skryté příbuzenství
Ceed samozřejmě po technické stránce vychází ze sesterského Hyundaie i30, který se vyrábí v Nošovicích. Stejně jako dřív tým designérů v evropském centru Kia ve Frankfurtu pod vedením Petra Schreyera odvedl perfektní práci, takže příbuznost obou vozů není patrná. Ceed působí sportovněji se stylistickými odkazy na fastback Stinger. To podtrhuje i nabídka kol ve velikostech od 15“ do 17“.
 
Proti předchozím generacím se pozměnily celkové proporce - nový Ceed je širší a nižší, přičemž se zkrátil přední převis a zadní se naopak prodloužil při nezměněném rozvoru náprav 2650 mm. S tím i o 15 l narostl objem zavazadlového prostoru na 395 l.
 
Nová Kia Ceed vznikla na koncernové platformě K2. Vpředu používá vzpěry typu McPherson a vzadu víceprvkové zavěšení. Zvýšil se podíl vysokopevnostních ocelí, přičemž hmotnost mezigeneračně klesla v průměru o 25 kg. V nabídce budou i dva jízdní režimy - normální a sportovní s rychlejší odezvou škrticí klapky a upraveným účinkem posilovače řízení.
 
Motory s nižšími emisemi
Nabídka pohonných jednotek je obdobná jako u Hyundaie i30. Základním motorem je nepřeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4 MPi/73,5 kW (100 k) s nepřímým, vícebodovým vstřikováním benzinu kombinovaný se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. O úroveň výš stojí přeplňované zážehové motory - tříválec 1,0 T-GDi/88 kW (120 k) a čtyřválec 1,4 T-GDi/103 kW (140 k). Čtyřválec může být spojen i se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
 
Turbodiesel 1,6 CRDi pod starým označením přináší zcela nový motor vybavený nejen filtrem pevných částic ale i selektivní katalytickou redukcí vyžadující doplňování kapaliny AdBlue. Turbodiesel bude dostupný ve dvou výkonových verzích: 85 kW (115 k) a 100 kW (136 k). Ty se budou opět moci kombinovat se šestirychlostní přímo řazenou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
 
Zvláštností je volitelný paket Eco, který zahrnuje aktivní vzduchovou klapku v přídi, která se zavírá a otevírá dle požadavků na chlazení motoru, čímž zlepšuje aerodynamiku a přispívá k nižší spotřebě. Dále jsou součástí paketu Eco spodní kryt motoru, kratší pružiny zmenšující světlou výšku podvozku a pneumatiky Michelin se sníženým valivým odporem.
 
Špičková technika v základní výbavě
Přístrojová deska je nižší a v jejím středu vystupuje do prostoru dotykový displej o rozměru 5“ nebo 7“, u verzí s navigací až 8“. Všechny důležité funkce se ale ovládají tradičně mechanicky.
 
Kia označuje nový Ceed za technicky nejdokonalejší automobil ve své třídě. K jeho základní výbavě bude Bluetooth, bezklíčkový vstup, automatické přepínání potkávacího a dálkového režimu světlometů, systém monitorující únavu řidiče, asistent udržující auto ve zvoleném jízdním pruhu nebo výstraha před čelním nárazem s automatickým nouzovým brzděním.
 
V nadstandardní výbavě se objeví vyhřívané čelní sklo, provětrávaná přední sedadla, LED přední světlomety, audiosystém JBL Premium, monitorování mrtvého úhlu, monitorování chodců před vozem s haptickými výstrahami na volantu i adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v dopravní zácpě, který v kombinaci s automatickou převodovkou funguje v rozsahu 0 - 130 km/h. Kombinace udržování jízdního pruhu s adaptivním tempomatem představuje autonomní řízení druhé úrovně.