name | autoweek.cz

Kodiaq vyzkoušel závěrečnou etapu Tour de France

Kodiaq vyzkoušel závěrečnou etapu Tour de France

24.07.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V závěrečné etapě závodu Tour de France převzalo vedení pelotonu nové SUV značky Škoda. V noci před svým hvězdným vystoupením se nový model značky Škoda seznámil s trasou, která začínala v Chantilly a vedla do 113 km vzdálené Paříže.
Nové SUV Škoda Kodiaq bylo pro svůj debut na Tour de France opatřeno speciálním kamuflážním polepem v červené, šedé a černé barvě. Speciální kamuflážní fólie s fazetami z prvků krystalického vzhledu připomíná barevné provedení vozu Škoda Superb Red Car v odstínu červená Corrida, což je mobilní dispečink Tour de France, který využívá ředitel závodu Christian Prudhomme.

Při prvním velkém veřejném vystoupení modelu Škoda Kodiaq za volantem seděl bývalý profesionální cyklista Stephen Roche. Irský jezdec vyhrál Tour de France v roce 1987 a dnes je tváří české značky.

Škoda v letošním roce podporuje Tour de France již potřinácté za sebou jako oficiální sponzor. Již podruhé kromě toho sponzoruje Zelený trikot pro nejlepšího jezdce bodovací klasifikace. Česká značka jako dodavatel oficiálního vozu Tour de France navíc poskytuje 250 organizačních a doprovodných vozů a dalších více než 50 týmových vozů.

Cyklistika má pro značku Škoda mimořádný význam. Stála totiž u počátků podniku. Zakladatelé firmy Václav Laurin a Václav Klement začali před 121 lety v Mladé Boleslavi s výrobou jízdních kol.

Koncem září 2016 bude mít 4,7 m dlouhá Škoda Kodiaq v Paříži další vystoupení - tentokrát bez kamufláže jako exponát na autosalonu. Na počátku roku 2017 přijde velké SUV na trh.