name | autoweek.cz

Konec sedanu Lada Samara

Konec sedanu Lada Samara

09.01.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

AvtoVAZ zastavil výrobu sedanu Lada Samara. Hatchback vydrží o rok déle.

Koncem roku 2012 ruská automobilka AvtoVAZ zastavila výroby sedanu Lada Samara.V průběhu roku 2013 budou prodejci prodávat zbývající automobily.

Šéf marketingu automobilky Alexandr Bredichin uvedl: „Výroba sedanu Lada Samara byla ukončena v prosinci 2012. Na ruském trhu budou mít prodejci pouze sedany vyrobené v roce 2012. Výroba hatchbacků Lada Samara bude probíhat do prosince 2013 v souladu s plány AvtoVAZ.

Výroba rodinného vozu Lada Samara bude definitivně ukončena v roce 2014 za předpokladu, že na ruském trhu bude dostatek modernějších, bezpečnějších a lépe vybavených hatchbacků Lada Granta. Ke konci roku ovšem AvtoVAZ povolal do servisů 45 348 vozů Lada Granta vyrobených od 27. 5. do 30. 9. 2012 kvůli vadným modulům airbagů.

Podle Asociace evropského obchodu se v Rusku za 11 měsíců 2012 vyrobilo 62 732 vozů Lada Samara (o 44 % méně než v roce 2011). Z tohoto množství  bylo jen 8550 sedanů.

Lada Samara se začala vyrábět na konci roku 1984 jako nástupce "žigulíků", tedy vozů na bázi licence Fiatu 124 vyráběných v Togliatti od roku 1970. Šlo o první model ruské automobilky nevyužívající podvozkové komponenty odvozené od Fiatu 124. Na vývoji nových motorů se podíleli i vývojáři Porsche Engineering. V roce 1997 se představila modernizovaná Samara 2, původně určená jen na export.

Samara se vyráběla s karoserií třídveřový hatchback 2108 (u verze Samara 2 s označením 2113),  pětidveřový hatchback 2109 resp. 2114 a čtyřdveřový sedan 21099 resp. 2115, ale též jako Lada Forma.