lamborghini aventador s v čr | Aktuality | autoweek.cz

Lamborghini Aventador S v ČR

Lamborghini Aventador S v ČR

12.05.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

První vůz nové generace vrcholného modelu Lamborghini s výkonnější motorem V12 je již i v České republice. Má optimalizovanou aerodynamiku, nový systém řízení všech kol, vylepšené zavěšení kol a elektronické systémy s individuálně volitelnými jízdními režimy.
První Lamborghini Aventador S je již i v České republice - zájemci si jej mohou prohlédnout v autosalonu Lamborghini v Praze na Smíchově ve společnosti Porsche Inter Auto CZ.
 
Všechny modifikované komponenty karoserie byly přepracovány s cílem dosáhnout nejvyšší aerodynamickou účinnost. Zádi dominuje difuzor, na přání z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, a tři koncovky výfukové soustavy. Aktivní zadní křídlo je nastavitelné do tří poloh v závislosti na rychlosti jízdy a zvoleném jízdním režimu. V porovnání s předchozím kupé Aventador vzrostl přítlak na přední nápravě o 130 % a účinnost zadního křídla v optimální poloze se v porovnání s předchůdcem zvýšila o více než 50 % v nastavení pro velký přítlak a o více než 400 % v nastavení pro nízký aerodynamický odpor.
 
Nosná struktura přebírá skořepinovou konstrukci modelu Aventador s nízkou hmotností díky kompozitům vyztuženým uhlíkovými vlákny. Vpředu a vzadu jsou ke skořepině připevněny hliníkové rámy. Výsledkem je hmotnost vozidla 1575 kg. Zavazadlový prostor má objem 140 l.
 
Lepší směrová stabilita byla dosažena díky novému řízení všech kol, poprvé použitému u značky Lamborghini. Na přední nápravě je kombinováno s dynamickým řízením LDS (Lamborghini Dynamic Steering), které bylo přizpůsobeno pro spolupráci s aktivním řízením zadních kol LRS (Lamborghini Rear-wheel Steering). V malé rychlosti se zadní kola natáčejí v opačném směru než přední kola, čímž se virtuálně zkracuje rozvor. Naopak ve vyšší rychlosti se přední a zadní kola natáčejí ve stejném směru a tím se rozvor virtuálně prodlužuje, což zvyšuje stabilitu.
 
Stálý pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex 4. generace byl přizpůsoben stabilizační funkci řízení zadních kol LRS, které umožňuje přenášet větší točivý moment na zadní nápravu.
 
Maximální kontakt kol s vozovkou zajišťuje vylepšené zavěšení kol Lamborghini Pushrod v kombinaci s magnetorheologickými tlumiči LMS (Lamborghini Magneto-rheological Suspension). Řídicí jednotka LDVA (Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva) zaručuje dokonalou spolupráci všech podvozkových systémů. Brzdová soustava má keramické kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny.
 
Aventador S dává řidiči na výběr čtyři různé jízdní režimy: Strada, Sport, Corsa a nový režim Ego, nabízející individuální nastavení. Ty ovlivňují činnost poháněcího ústrojí (motor, převodovka, pohon všech kol), řízení (LRS, LDS, Servotronic) a podvozku (LMS).
 
Motor V12 6,5 l, vybavený systémy stop/start a deaktivace válců, má 544 kW (740 k) a točivý moment 690 N.m při 5500/min. Sedmirychlostní převodovka Lamborghini ISR (Independent Shifting Rod) je s robotizovaným řazením. Zrychlení z 0 na 100 km/h vůz zvládne za 2,9 s, nejvyšší rychlost činí 350 km/h. Spotřeba benzinu: město 26,2 l/100 km, mimo město 11,6 l/100 km a kombinovaná 16,9 l/100 km.
 
Zákazníci si mohou výbavu interiéru modelu Aventador S prakticky neomezeně individualizovat prostřednictvím programu Lamborghini Ad Personam. Doporučená prodejní cena pro Evropu byla stanovena na 281 555 eur (7 520 579 Kč) bez daní.
  • Lamborghini Aventador S v ČR
  • Lamborghini Aventador S v ČR
  • Lamborghini Aventador S v ČR
  • Lamborghini Aventador S v ČR