name | autoweek.cz

Leon zvýšil prodej značky Seat v roce 2014 o 10 %

Leon zvýšil prodej značky Seat v roce 2014 o 10 %

23.01.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Seat uzavřel loňský rok s 390 500 dodanými vozy, nejlepším výsledkem od roku 2007. Model Leon překonal vlastní prodejní rekord s více než 154 000 vozy. Seat dosáhl růstu o 21,7 % během dvou let.

Seat uzavřel rok 2014 s dalším nárůstem prodeje na 390 500 vozidel, tj. o 10 % více než v roce 2013 (355 000 vozidel), což byl nejlepší výsledek od roku 2007. V uplynulých dvou letech vzrostl prodej značky Seat o 21,7 %, resp. o téměř 70 000 vozidel v porovnání s rokem 2012 (321 000 vozů).

 

V České republice bylo předáno zákazníkům 6774 vozů v porovnání se 4200 v roce 2013, tzn. o 61 % víc. Registrace vzrostly ze 4360 vozů o 41 % na 6163 vozů. Seat se díky tomu opět vrátil do první desítky mezi nejúspěšnějšími značkami na českém trhu. Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika, k tomuto úspěchu řekl: "Nešlo by to bez stabilizované kvalitní sítě dealerů se službami na nejvyšší úrovni, a to jak v oblasti prodeje, tak i servisu. Naším dlouhodobým cílem je být v první desítce českého trhu a pokud možno ještě o pár příček zlepšit naše současné postavení."

 

Nejprodávanějším Leon

Zvýšení prodeje značky Seat je zásluhou především modelové řady Leon. V roce 2014 se její odbyt zvýšil o 50 % a dosáhl hodnoty 154 100 vozů, což je o 51 300 vozů více než v předchozím roce. Od představení nové generace, která poprvé zahrnuje tři karosářské varianty, v roce 2012 se prodej modelu Leon více než zdvojnásobil (2012: 71 200 vozidel; +116 %). Je to také nejlepší prodejní výsledek od uvedení modelu Leon na trh v roce 1999. Leon tak poprvé vystřídal Ibizu na pozici nejprodávanějšího vozu Seat.

 

Kombi Leon ST, uvedené na trh koncem roku 2013, dosáhlo objemu prodeje 47 100 vozů a na celkovém prodeji modelové řady mělo podíl 30,5 %. MPV Seat Alhambra zaznamenalo v roce 2014 rovněž dvouciferný růst s prodejem více než 23 000 vozů (23 100 vozů; +15,6 %).

 

Předseda představenstva společnosti Seat Jürgen Stackmann vyjádřil spokojenost s loňskými výsledky. „Prodeje značky Seat se těší druhým rokem v řadě dvoucifernému růstu. Modelová řada Leon přinesla klíčový obrat. Stala se druhým pilířem značky a oslovila nové zákazníky. V roce 2015 je naším cílem upevnit růst. Letos naši stávající modelovou nabídku dále rozšíříme a omladíme a připravíme se na bezprostřední budoucnost – příchod kompaktního SUV v roce 2016.“

 

Počty vozů dodaných zákazníkům v roce 2014

Leon      154 100 +49,9 %

Ibiza      150 000 -2,7 %

Mii         25 300   -12,3 %

Alhambra            23 100   +15,6 %

Altea     19 300   -18,8 %

Toledo 18 600   -2,3 %

 

Dr. Andreas Offermann, viceprezident pro prodej a marketing, zdůraznil skutečnost, že „prodej značky Seat je dnes více diverzifikovaný. Vykazujeme silný růst nejen na hlavních evropských trzích, jako je Německo, Španělsko, Velká Británie a Itálie, ale také ve východní Evropě a dalších zemích, jako jsou Turecko a Izrael. Leon nás posílil. A tento růst upevní další novinky, které představíme v průběhu následujících měsíců.“

 

Více než 300 000 vozů v západní Evropě

Prodej značky Seat v západní Evropě překročil poprvé od roku 2008 hranici 300 000 vozů (304 000) a byly o 11,3 % vyšší než v roce 2013 (273 200 vozů). Tempo růstu bylo výrazně vyšší než celkového trhu, z čehož plyne zvýšení podílu na trhu.

 

V Německu se prodej zvýšil o 10,4 % na 84 600 vozů. Na tomto trhu Seat v uplynulých čtyřech letech téměř zdvojnásobil svůj odbyt (2010: 43 000). Ve Španělsku bylo prodáno celkem 67 500 vozidel (+14,5 %), což je v meziročním srovnání o 8500 vozů více. Třetím největším trhem je Velká Británie, kde Seat slavil čtvrtý prodejní rekord v řadě. Seat na tomto trhu dodal poprvé více než 50 000 vozů (53 400; +16,8 %) a od roku 2009 vzrostl celkově o téměř 80 %.

 

Španělská značka získala zpět své pozice v Itálii a Portugalsku. Seat vzrostl o 28,1 % v Itálii na 13 000 vozů a o 79,9 % v Portugalsku s celkovým prodejem 6900 vozů.

 

Silný růst ve východní Evropě

Růst v Polsku (+192,7 %) a České republice (+61,3 %) přispěl k celkovému nárůstu prodeje ve východní Evropě o 44,2 % na 24 700 vozidel (2013: 17 100), což je o 7600 vozů víc než v roce 2013. To je nejlepší výsledek od roku 2008. Seat v České republice dosáhl historicky nejlepšího výsledku a tento trh se stal největším odbytištěm (6800 předaných vozů) v regionu, po němž následují Polsko (6300 vozů), Slovensko (2500 vozů) a Maďarsko (2500 vozů).

 

Turecko a Izrael s nevídanými výsledky

Seat překonal v roce 2014 své prodejní rekordy v Turecku a Izraeli. V Turecku, deváté zemi, k níž došlo k nárůstu prodeje, dodala značka Seat 12 000 vozidel, o 8,9 % více než v roce 2013. Izrael vzrostl o 2,9 % na 6100 vozů. Mexiko (21 300 vozů) a Alžírsko (16 300 vozů) si udržely své postavení pátého, resp. šestého největšího trhu na světě pro vozy značky Seat.