name | autoweek.cz

Lola se chce vrátit

Lola se chce vrátit

03.07.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Legendární výrobce závodních vozů Lola se během dvou let s novými vlastníky vrátí k výrobě závodních aut.
Lola Cars oznámila, že je nově ve vlastnictví v USA usazeného Angličana Tilla Bechtolsheimera (40), který má v úmyslu aby se společnost opět stala výrobcem závodních vozů nesoucích tradiční jméno Lola.
 
Lola Cars založil roku 1958 Eric Broadley. Začínal s výrobou malých sportovních vozů, později přidal i monoposty. Postupně rozšířila svou činnost do dalších disciplín. Lola Cars navrhla a vyrobila téměř 5000 závodních vozů zahrnujících 400 různých modelů a dosáhla úspěchy v šampionátech po celém světě, včetně IndyCar s vítězstvím v 500 mil Indianapolis, formule 1, formule 5000, F2, formule 3000, A1GP a především sportovních vozů a prototypů vítězících ve 24 hodinách v Daytoně i v Le Mans. Mezi oficiální partnery Loly patřily automobilky Ford, Honda, BMW, MG, Nissan, Chevrolet nebo Aston Martin.
 
V roce 1998 po neúspěšném pokusu o nový vstup do formuli 1 Lolu získal Martin Birrane. Po období v konkurzní správě Lola Cars ukončila činnost v roce 2012. Velká část aktiv Loly byla následně zakoupena partnerstvím složeným z Multimatic Engineering a společnosti Carl A. Haas Automotive. Po dokončení transakce nyní Till Bechtolsheimer kontroluje všechna aktiva Lola Cars.
 
Nový majitel Till Bechtolsheimer je aktivním závodníkem ve sportovních vozech IMSA a dalších disciplínách a je zakladatelem newyorské investiční společnosti Arosa Capital. Vysvětlil, že příležitost získat a řídit jednu z nejikoničtějších značek motorsportu byla příliš lákavá na to, aby ji nevyužil: „Mám jsem celoživotní vášeň pro závody a jako většina fanoušků motoristického sportu jsem vždy miloval značku Lola. To, co Eric Broadley a Martin Birrane s Lolou dosáhli, je úžasné. Je to vzrušující vyhlídka pokusit se znovu vybudovat Lolu v jejich stopách a naplnit jejich odkaz.“
 
Amanda Birraneová, předsedkyně Peer Group, rodinné realitní společnosti se sídlem v Londýně, řekla: „Moje rodina je velmi potěšena, že značka Lola je ve vlastnictví obchodníka a závodníka, který napíše další kapitolu pro tuto dlouho zavedenou britskou společnost. závodní ikona. Můj otec by byl potěšen, kdyby Lolu viděl zpět v soutěžním motorsportu a zejména zpět v Le Mans. Přejeme Tillovi hodně úspěchů.“
 
Bechtolsheimer nastínil, co je před Lola Cars: „Naším plánem je obnovit Lolu jako vedoucí konstruktérskou a inženýrskou sílu v moderním motorsportu. Vybudoval jsem si kariéru investováním do energetické účinnosti a vidím, že motoristický sport hraje významnou roli v inovacích a testování nových řešení. Doufáme, že prostřednictvím společnosti Lola vyvineme a poskytneme investice do některých z těchto řešení. Mám k tomuto odvětví obrovský respekt a chápu, že to bude dlouhý proces. Máme okamžité plány na podstatné vylepšení technického centra Lola, zejména aerodynamického tunelu, a aktivně pracujeme na našem prvním projektu, který by vrátil nové Loly zpět na trať. Pevně ​​věřím, že naší největší devizou je jméno Lola a to, co pro tolik lidí v motoristickém průmyslu znamená. Pomůže nám to přilákat velké talenty a vytvořit trvalá partnerství.“