name | autoweek.cz

Marussia Motors končí

Marussia Motors končí

11.04.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ruský výrobce superaut a majitel týmu formule 1 Marussia Motors oznámil, že končí práci na všech projektech. Zaměstnanci nebudou propuštěni, jak mylně uvedla česká média, ale většinou budou převedeni do institutu NAMI.

Zaměstnanci mohou opustit společnost, ale pro většinu ze 400 pracovníků je připraven přechod do Ústředního vědeckého a výzkumného automobilového institutu NAMI.

Marussia Motors je také plánuje ukončit výrobu chladicích zařízení v závodě Snowflake. Předpokládá se, že v budoucnu přejde vše do majetku státního institutu NAMI.

Grigorij Gomelčuk na webových stránkách Cardesign.ru poznamenal, že propuštění zaměstnanci Marussia Motors neobdrželi mzdu za poslední dva měsíce. Podle něj se president Marussia Motors Nikolaj Fomenko dostal do sporů s vedoucím projektu Cortege (rusky Kortež) a jím vedená společnost neobdržela od minulého roku žádné finance.

 

Připomeňme, že společnost Marussia Motors byla založena v roce 2007. Marussia Motors založil ruský herec, hudebník a závodník Nikolaj Fomenko. Skutečným majitelem ale je finančník Andrej Čegljakov. Ten vydělal spoustu peněz uváděným nových technologií na ruský trh - mj. kraluje tamnímu trhu placených televizí. Čegljakov ale vždy zůstával v ústraní a Marussiu reprezentoval jen Fomenko.

 

V roce 2008 automobilka představila koncept superauta Marussia B1 a později se objevil ještě další model - B2. Oba vozy vzbudily velký zájem při přehlídce supersportů v Monaku.

V roce 2010 automobilka oznámila o otevření showroomu v Moskvě, dokončení výstavby montážní automobilové továrny v hlavním městě a zahájení prodeje supersportů. Za dobu existence projektu ale byly v Rusku prodávány pouze čtyři vozy. Celkem bylo vyrobeno asi 20 až 30 testovacích prototypů.

 

Marussia Motors koncem roku 2010 získala majoritu v týmu formule 1 Virgin, který vznikl původně jako Manor Motorsport, a dala mu své jméno. Potvrdila tím svůj úmysl zařadit se mezi nejvýznamnější výrobce superaut konkurující Ferrari.

V roce 2011 Marussia Motors objednala rozsáhlou expozici na autosalonu ve Frankfurtu, jenže tento velký prostor zůstal prázdný.


Na začátku letošního roku Marussia Motors oficiálně oznámila svou účast na projektu Cortege jako plnoprávný člen řídícího výboru vedeného institutem NAMI. Předpokládalo se, že Marussia pro tento projekt navrhne dva vozy - presidentskou limuzínu pro Vladimira Putina Marussia L2 a luxusní SUV Marussia F2, jehož zahájení výroby bylo naplánováno na rok 2018.