name | autoweek.cz

Mazda3  Facelift 2011 – lepší aerodynamika, lepší jízdní vlastnosti

Mazda3 Facelift 2011 – lepší aerodynamika, lepší jízdní vlastnosti

11.11.2011 | Antonín Matějka | Aktuality

Modernizovaná Mazda3 patří k nejatraktivnějším vozům nižší střední třídy na našem trhu. Nabízí širokou paletu pohonných jednotek, výborné jízdní vlastnosti, bohatou výbavu a v neposlední řadě i velmi atraktivní pořizovací ceny.

Ačkoliv jsme s inovovaným modelem Mazda3 absolvovali pouze krátkou testovací jízdu, musíme všechny milovníky japonské značky ihned na úvod ujistit, že si „trojka“ stále udržuje své hlavní přednosti – vynikající ovladatelnost, kvalitu zpracování a především sportovní esprit se zcela originálním designem karoserie v provedení hatchback i sedan. Pochopitelně to platí i pro vrcholnou verzi MPS, která patří mezi nejvýkonnější vozy dané kategorie s pohonem předních kol (260 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s). Facelift modelové řady Mazda3 sice není nikterak dramatický, je ovšem velmi propracovaný, zejména z hlediska aerodynamiky a akustického komfortu. Tvarové úpravy předního nárazníku u hatchbacku a sedanu například zvyšují účinnost deflektorů za předními koly, které jsou nyní mnohem tužší a optimálně usměrňují proud vzduchu kolem boků karoserie.  Obtékání vzduchu navíc zlepšuje nové, zvětšené zakrytí spodní části vozu, a tak není divu, že se obě karosářské verze mohou pochlubit lepší hodnotou součinitele čelního odporu vzduchu (sedan 0,27 a hatchback 0,29) než jejich předchůdci. Pětidveřový hatchback má nyní o 30 mm kratší zadní převis, pozměněný tvar zadního nárazníku a sdružené svítilny zasahující více do boku vozidla, což tento model opticky rozšiřuje.  Mazda3 Facelift je k dispozici v osmi odstínech laku včetně zcela nové, velmi efektní barvy Autumn Bronze. Nové jsou rovněž designy 16“ a 17“ kol z lehkých slitin.  Ještě lepší jízdní vlastnosti inovované Mazdy 3 zajišťuje vyšší tuhost karoserie a drobné úpravy řízení a zavěšení kol včetně změněného odladění tlumičů pérování, které je více přizpůsobeno stylu evropských řidičů a kvalitě zdejších komunikací.  Nabídka pohonných jednotek, tří turbodieselů a pěti zážehových motorů, zahrnuje zcela novou kombinaci benzinového čtyřválce 1,6 l/105 k a čtyřstupňové samočinné převodovky Activematic. Toto spojení zabezpečuje sedanu kombinovanou spotřebu 7,4 l/100 km a hatchbacku 7,6 l/100 km. K úspornější jízdě přispívá  u většiny modelů nový indikátor řazení a v případě benzinového motoru 2,0 l DISI rovněž unikátní systém i-stop (systém start/stop, který využívá ke startování energii spalovacího motoru). Faceliftované modely Mazda3 se podobně jako předchozí verze mohou pochlubit bohatou standardní výbavou včetně nejmodernějších systémů aktivní a pasivní bezpečnosti. V Mazdě3 je poprvé  objevuje navigační systém s technologií TomTom (kromě verze MPS), jehož mapy zahrnují 99 % všech evropských silnic. Navigace využívá paměť o velikosti 4 GB a barevný dotykový displej s úhlopříčkou 14,3 cm. Příjemné je, že ceny modernizovaných modelů Mazda3 kopírují ceny svých předchůdců. Hatchback s motorem 1,6 l se základní výbavou Base je k mání již za 378 900 korun.

 

Motory

Vznětové

1,6 l 6 MT/ 115 k

2,2 l 6 MT/ 150 k

2,2 l 6 MT/ 185 k

Zážehové

1,6 l 5 MT/ 105 k

1,6 l 4 AT/ 105 k

2,0 l 5 AT/ 150 k

2,0 l DISI 6 MT/ 150 k

2,3 l DISI 6 MT/ 260 k (pouze MPS)