name | autoweek.cz
Mercedes-Benz G-Code
31.01.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Koncept SUV kupé Mercedes-Benz G-Code pohání vodík a současně prostřednictvím laku využívá alternativní solární zdroj elektrické energie. K tomu přidává také využití větrné energii.
Mercedes-Benz G-Code je nalakován „multi-voltaickým stříbrem“ a tento lak rovněž dokáže vozu dodávat energii, neboť funguje jako obrovský solární článek. Když je vůz v klidu a vystaven slunečním paprskům, lak generuje ze sluneční energie elektřinu. Vhledem k tomu, že součástí laku jsou elektricky nabité částice, vůz dokáže vytvářet elektřinu i z energie větru.
Koncept G-Code byl předveden ve vývojovém centru Daimler v Pekingu, kde bylo současně otevřeno nové Advanced Design Studio. Společnost Daimler tam chce vytvářet technické koncepty a design svých budoucích modelů.
Koncept G-Code má pohon všech kol prostřednictvím tzv. "digitálního spojovacího hřídele". Přeplňovaný spalovací motor, v němž je palivem vodík, pohání jen přední kola, zatímco elektromotor zadní. Vůz nabízí tři režimy jízdy: plně elektrický režim HYBRID eDrive, smíšený režim maximálně hospodárné HYBRID eco a sportovní režim HYBRID sport, kde elektromotor zvyšuje výkonnost celého hnacího systému.
Uspořádání sedadel v kabině je 2+2 a dveře se otevírají proti směru jízdy. G-Code je 4,1 m dlouhý. Je vybaven dvěma LED světlomety a inovačním asistenčním systémem pro řidiče, jenž zahrnuje 3D kamery, radar, infračervený skener a GPS. Systém dokáže rozpoznat komplikované dopravní situace.
Volant je zasunutý do přístrojové desky a vysune se jen když je zapotřebí. Součástí přístrojového panelu jsou také vyústky klimatizace a multiinformační displej pro zpříjemnění jízdy cestujících.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz