name | autoweek.cz

Micra pomůže řešit problémy Renaultu

Micra pomůže řešit problémy Renaultu

06.05.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Dohoda o výrobě vozů Nissan Micra ve francouzské továrně automobilky Renault ve Flinsu ukazuje, v jak odlišné situaci jsou oba velcí výrobci automobilů ve Francii.

 

Pro ty, kteří nejsou důvěrně obeznámeni se zvláštnostmi evropského automobilového průmyslu, se může zdát, že Renault je v podobně kritické situaci jako jeho francouzský rival PSA Peugeot Citroen. Prodejní bilance ze začátku letošního roku dokonce působí dojmem, že je na tom Renault hůř, protože propad prodeje v Evropě je u něj dokonce mnohem větší.

Jenže je tu velký rozdíl v tom, že Renault je široce rozkročen po celém světě. Navíc vlastní 44,3 % automobilky Nissan, s níž vytvořil velmi silnou, příkladně fungující globální alianci. To Renaultu pomáhá řešit problémy ve Francii i v celé Evropě způsobem, jaký si PSA nemůže dovolit. 

V prohlášení pro média Nissan oznámil, že nástupce současného Nissanu Micra se bude vyrábět v továrně Renaultu v Evropě. Oficiálně proto, že "výrobní kapacita v dostupných závodech Nissanu je již podle plánu plně využita, což vedení automobilky vedlo k hledání alternativního řešení v rámci Aliance Renault-Nissan."

Každý samozřejmě ví, že skutečným důvodem je to, že Nissan přichází na pomoc Renaultu a pomáhá mu řešit jeho problémy s využitím pracovních sil ve Francii. Také u PSA by rádi měli partnera, který neví, kde vyrábět své nové vozy, o něž je na trhu zájem převyšující jeho výrobní kapacity. Jenže partnerství PSA s General Motors zatím nenaznačuje, že by si v dohledné době mohl i větší z obou francouzských velkovýrobců automobilů pomoci podobným způsobem. PSA má za partnera stejnými Opel, potýkající se se stejnými problémy s nevyužitou kapacitou.

Od roku 2016 se tedy bude Micra (resp.její nástupce nesoucí možná jiné jméno) vyrábět v závodě Renaultu ve Flinsu nedaleko Paříže. Ve Flinsu se v současné době vyrábí Clio, které s Nissanem Micra sdílí stejnou platformu. Příští generace Micry bude navíc mít s Cliem společné i další komponenty a moduly.

Micra se tedy opět vrátí zpět do Evropy. V roce 2010 se totiž výroba tohoto vozu přesunula z anglického závodu Nissanu v Sunderlandu do továrny v Chennai v Indii. Nissan uvedl, že Micry z Francie se budou exportovat do zemí s levostranným provozem. To znamená, že vozy s pravostranným řízením, tedy pro britské ostrovy, se budou i nadále vyrábět v Indii.