name | autoweek.cz

Moderní podoba luxusu

Moderní podoba luxusu

11.08.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Značka Jaguar uvedla řadu vylepšení svého luxusního sedanu XJ pro modelový rok 2018. Mezi ty hlavní patří zejména uvedení nové vrcholné verze XJR575, použití inovované technologie a nejnovějších bezpečnostních prvků.
Jaguar XJ je vrcholem modelové řady sedanů značky Jaguar. Luxusní sportovní vůz kombinuje elegantní design, jízdní dynamiku a luxus pro řidiče a hlavně cestující. Jaguar u modelu XJ využívá lehkou architekturu s vysokým podílem hliníku. Nízká silueta sedanu připomíná kupé s full LED hlavními světlomety. Přitom u verze s prodlouženým rozvorem na 3157 mm místo základních 3032 mm (délka 5255 mm místo 5130 mm) mají cestující vzadu více než metr dlouhý prostor pro nohy.
 
Nový Jaguar XJ pro modelový rok 2018 bude v prodeji od 30. října 2017. Jeho předběžná cena začíná na 2 307 591 Kč (vč. 21% DPH). Jaguar XJ se vyrábí v závodě v Castle Bromwich společně s modely F-TYPE, XF/XF Sportbrake a XE.
 
Zpříjemnění pobytu ve voze
Jaguar XJ pro modelový rok 2018 dostal vylepšené připojení 4G Wi-Fi, které umožní mít při jízdě on-line až na osmi zařízeních. Konfigurovatelný přístrojový štít tvořený 12,3“m TFT displejem nabízí zobrazení navigace na celé ploše. Centrální konzole má větší 10“ dotykový displej. Multimediální systém Touch Pro nabízí navigaci a připojení zařízení s operačními systémy iOS a Android.
 
Zvýšená bezpečnost
Sada pokročilých asistenčních systémů zahrnuje autonomní nouzové brzdění (Autonomous Emergency Braking), adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v koloně, sledování provozu za vozem, monitorování mrtvého úhlu, 360° prostorový kamerový systém a polosamočinné parkování v podélném i příčném směru.
 
Všechny verze s pohonem zadních kol dostaly moderní bezpečnostní prvky. Systém Forward Traffic Detection je navržen tak, aby řidiči pomohl v případě, že viditelnost směrem dopředu je omezena. Systém Lane Keep Assist udržuje pozici vozu v jízdním pruhu a monitoruje zásahy do řízení. Ochrana chodců je dále zdokonalena pokročilým systémem automatického brzdění (AEB), který se doplňuje s nově uvedeným systémem detekce chodců. Systém Driver Condition Monitor identifikuje úseky s malou nebo žádnou aktivitou na volantu následované náhlými nebo přehnanými zásahy, což je jasnou známku únavy řidiče, a vyzve řidiče k přestávce. Systém rozpoznávání dopravních značek (TSR) umožňuje funkci adaptivního omezovače rychlosti.
 
Verze s pohonem zadních kol při nízké adhezi využívá systém All-Surface Progress Control (ASPC). ASPC samočinně používá brzdy a plyn, aby přinesl co nejlepší záběrové schopnosti. Jediné, co řidič musí dělat, je točit volantem. ASPC je ve všech vozech se samočinnou převodovkou a funguje při rychlostech od 3,6 do 30 km/h. Řidič pouze nastaví požadovanou rychlost.
 
Pohonné jednotky
Vznětové motory reprezentuje 3,0 V6/221 kW (300 k) a 700 N.m, pracující se sekvenčním přeplňováním.
Zážehové motory jsou na výběr 3,0 V6 Supercharged/250 kW (340 k), který lze kombinovat i s pohonem všech kol AWD, 5,0 V8 Supercharged/346 kW (470 k), 5,0 V8 Supercharged/375 kW (510 k) a 5,0 V8 Supercharged/423 kW (575 k). Všechny jsou přeplňovány mechanicky poháněným dmychadlem Twin-Vortex.
 
XJR575
Modelovou řadu XJ rozšířila nová vrcholná verze XJR575 s řadou jedinečných designových doplňků interiéru a karoserie. Tato verze vzešla z divize Special Vehicle Operations. Volitelné detaily exteriéru zahrnují zadní spoiler, nástavce prahů, přední nárazník a spodní vstupy vzduchu s rámečky v lesklé černé barvě, 20“ kola s lesklým černým lakováním Farallon a červené brzdové třmeny. Od zbytku modelové řady jej odlišují označení XJR575 a dvojice výdechů na kapotě.
 
Mechanicky poháněným dmychadlem Twin-Vortex přeplňovaný motor 5,0 V8 Supercharged má výkon 423 kW (575 k) a největší točivý moment 700 N.m, který umožňuje dosahovat zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,4 s. Maximální rychlost je 300 km/h.

Pokročilé tlumiče systému Adaptive Dynamics se díky monitorování vozu 500x za sekundu přizpůsobují podmínkám a jízdnímu stylu. Analyzují akceleraci, zatáčení, pohyb pedálu plynu a brzd a spolupracují se systémem pneumatického pérování. Inteligentní nastavení při dynamické jízdě vylepšuje kontrolu pohybů karoserie bez kompromisů na jízdním komfortu.