name | autoweek.cz

Modernizace BMW řady 1

Modernizace BMW řady 1

15.05.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Modernizované BMW řady 1 přináší rozšířené možnosti konektivity a nejnovější generaci ovládacího konceptu iDrive. I nadále je BMW řady 1 jedinečné pohonem zadních kol (na přání lze dodat i inteligentní systém pohonu všech kol xDrive), i když to už asi nebude na dlouho.
BMW řady 1 se od jeho představení v roce 2004 prodaly více než dva miliony kusů, z toho 960 000 bylo současné druhé generace, uvedené v roce 2011. Pro Evropu se tří- i pětidveřová verze vyrábějí v Regensburgu. Vedle standardního modelu BMW řady 1 zůstávají v nabídce i varianty Sport Line, Urban Line a M Sport.
 
Modernizované BMW řady 1 je standardně vybaveno nejnovější generací ovládacího systému iDrive. Dotykovým ovladačem iDrive Touch lze obsluhovat mnoho funkcí vozidla, navigace i zábavního systému. Pokud je součástí výbavy navigační systém Professional, lze k ovládání využít i středový dotykový displej 8,8“.
 
Díky standardně dodávané zabudované SIM kartě systém ConnectedDrive umožňuje přístup ke službám BMW i bez telefonu. Aplikace BMW Connected a funkce vzdálené obsluhy Remote Services dovolují zůstat ve spojení s vozem a ovládat topení nebo ventilaci, zamykat a odemykat dveře a vyvolat si informace související s vozidlem. Pomocí aplikace BMW Connected lze kontrolovat pozici vozu na mapě, alternativně je možné na dálku aktivovat klakson nebo světelnou houkačku. Na přání dostupný WiFi hotspot zajišťuje vysokorychlostní připojení k internetu až pro deset zařízení ve voze.
 
Tří-, čtyř- a šestiválcové motory BMW EfficientDynamics jsou vybaveny technologiemi BMW TwinPower Turbo. Nabídka přeplňovaných zážehových motorů začíná u tříválce 1,5 l 116i o výkonu 80 kW (109 k) a vrcholí u řadového šestiválce 3,0 l M140i M Performance s výkonem 250 kW (340 k). Vznětové motory jsou v nabídce od tříválce 116d s výkonem 85 kW (116 k) po čtyřválcový 125d o 165 kW (224 k). Kromě šestirychlostní přímo řazené převodovky lze většinu z nich kombinovat s osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic nebo Steptronic Sport. Pro BMW M140i, 118d a 120d je k dispozici i inteligentní pohon všech kol BMW xDrive.
 
Vozy modernizované řady 1 prodejci mají dostat v červenci. Do budoucna už i BMW u své nejmenší modelové řady připravuje přechod k pohonu předních kol a motor uložený napříč díky použití platformy UKL1, dosud určené jen pro vozy Mini.