name | autoweek.cz

Modernizované Sorento do prodeje

Modernizované Sorento do prodeje

14.10.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Druhá generace SUV Kia Sorento se představila v roce 2009. Nyní přichází v modernizované podobě zahrnující i přepracování nosné struktury a uvedení nového motoru GDI 2,4 l. Cílem úprav bylo zatraktivnění vozu a další zlepšení jeho chování.

 

Velké SUV Sorento je koncipováno především tak, aby oslovovalo zákazníky v Severní Americe, nicméně v poevropštěné podobě si získalo a stále získává příznivce i v Evropě. Od uvedení druhé generace modelu Kia Sorento v roce 2009 se ve světě prodalo téměř 300 000 vozů. V Evropě se prodalo více než 34 000 kusů, z čehož 2895 jich našlo kupce v České republice. Tento úspěch navázalo na celosvětový prodej téměř 900 000 vozů první generace uvedené roku 2002.

Nové Sorento má upravený design předních a zadních partií. Změnila se maska chladiče a vůz dostal světlomety s obrysovými světly LED. Vzhled vozu působí mnohem více evropsky než dosud. Vylepšeními detailů se o 11 % podařilo snížit hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu na cx = 0,34. Novinkou jsou i 19" kola z lehké slitiny.

V interiéru se ve snaze zdůraznit dojem luxusu zlepšily povrchové úpravy použitých materiálů a objevily se zde chromované dekory. U nejvyšší výbavy je nový přístrojový panel Supervision s LCD TFT displejem a nová středová konzole se 7" dotykovým LCD.

Mezi prémiové prvky výbavy patří elektricky ovládaná, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla vpředu, vyhřívání sedáků sedadel ve druhé řadě, Bluetooth, determální sklo a nezávislá klimatizace pro třetí řadu sedadel.

Zákazníci si mohou objednat radarový systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), asistent jízdy v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) používající kameru nad čelním oknem a inteligentní parkovací asistenční systém SPAS (Smart Parking Assist System) pro automatické zaparkování vozu na podélně situované parkovací místo.

Kupující může dostat až osm airbagů -  čelním, boční a okenní. Všechny verze budou vybaveny aktivní kapotou AHS (Active Hood System), která v případě kolize s chodcem nadzdvihne kapotu aby se snížilo riziko jeho poranění. Mezi standardně dodávané prvky aktivní bezpečnosti patří elektronický stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control), řízení stability vozidla VSM (Vehicle Stability Management), zadní bezpečnostní kamera KRSC (Kia Reversing Safety Camera) se 130° širokoúhlým objektivem uloženým v zadních výklopných dveřích, adaptivní xenonové světlomety a asistent pro rozjezd ve svahu HAC (Hill-start Assist Control), který zabraňuje nežádoucímu pohybu vozidla při rozjezdu ve stoupání.

Zatímco základní konstrukce podvozku zůstala beze změn - vpředu vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení - mají pomocné rámy, v nichž jsou nápravy uloženy, zcela novou, tužší konstrukci. Umožňují preciznější uchycení komponent a jejich upravená lůžka tlumí účinněji přenos vibrací,což spolu s dalšími úpravami přineslo zlepšení jízdního komfortu a stability. Pro vozy vyšších výbav je navíc připraveno řízení Kia FlexSteer umožňující volbu ze tří režimů Normal, Sport a Comfort s odlišnými charakteristikami činnosti posilovače.

Rozsáhlé úpravy skeletu karoserie, v jehož konstrukci vzrostl podíl ultravysokopevnostních ocelí na 70,4 %, vylepšily ochranu cestujících v případě nehody. Při tváření za tepla je ocel zahřívána na 900 ºC a následně se lisuje, čímž vznikají mimořádně pevné komponenty, které se používají pro přední, středový a zadní boční podlahové nosníky. Další změnou je výztuha mezi horními konci úchytů vzpěr předního zavěšení. Torzní tuhost skeletu karoserie se tak zvýšila o 18 %, což zlepšuje jízdní komfort a směrovou stabilitu.

Kia Sorento se nabízí s jedním zážehovým a dvěma vznětovými motory. Poprvé v Evropě přináší zcela nový zážehový motor Theta II 2,4 GDI s přímým vstřikováním benzinu. V porovnání s dosavadním motorem 2,4 MPI s nepřímým vícebodovým výkon vzrostl o 9 % na 141 kW (192 k) a točivý moment se zvýšil o 6,6 % na 242 N.m, přičemž spotřeba se snížila o 14 %.

Vznětový motor řady R 2,2 CRDi přeplňovaný turbodmychadlem s chladičem stlačovaného vzduchu vybaven novým systémem recirkulace výfukových plynů EGR. Výkon je 145 kW (197 k) a největší točivý moment je 436 N.m (se samočinnou převodovkou) resp. 421 N.m (s přímo řazenou převodovkou). K dispozici je i turbodiesel 2,0 CRDi řady R má výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 382 N.m.

Pro Sorento se nabízejí varianty s pohonem předních kol 2WD (v této podobě je vůz o 60kg lehčí) a všech kol 4WD. Šestirychlostní převodovky jsou přímo řazené nebo samočinná (jen pro motory 2,4 GDI a 2,2 CRDi).

Pro evropské trhy se Sorento vyrábí v korejské továrně Hwasung. Verze Kia Sorento Active 2,4 GDI 4x2 přichází za akční cenu 629 980 Kč, samozřejmě se sedmiletou zárukou resp. na 150 000 km.