modernizovaný opel astra | Aktuality | autoweek.cz

Modernizovaný Opel Astra

Modernizovaný Opel Astra

06.07.2019 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Kompaktní hatchback Astra i kombi Astra Sports Tourer, v současné generaci uvedené na trh v roce 2015, prošly modernizací, která přináší nové úspornější motory a řadu dalších technických vylepšení.
„Při modernizaci Astry jsme se soustředili především na snížení spotřeby paliva a emisí. Díky vynikající aerodynamice, novým motorům a převodovkám nové generace se nám podařilo snížit emise CO2 až o 19 %. To představuje obrovský krok vpřed a významný benefit pro naše zákazníky. Astra se tak dostává znovu na špičku své třídy,“ říká šéf vývoje automobilky Opel Christian Müller.
 
Opel v rámci modernizace pětidveřového hatchbacku Astra i kombi Astra Sports Tourer zavádí nové vysoce efektivní celohliníkové zážehové i vznětové tříválcové motory vlastní konstrukce o objemu od 1,2 do 1,5 l, které pokrývají výkonové spektrum od 77 kW (105 k) do 107 kW (145 k). Zážehové motory mají filtry pevných částic GPF (Gasoline Particulate Filter), vznětové jsou vybaveny systém selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction). Všechny pohonné jednotky modernizované Astry už nyní plní limity emisní normy Euro 6d, která bude závazná pro všechny nově registrované automobily až od roku 2021.
 
Turbodmychadlem přeplňované zážehové tříválce mají objem 1,2 l a 1,4 l. Jejich výkon sahají od 81 kW (110 k) do 107 kW (145 k) a maximální točivý moment sahá od 195 N.m do 236 N.m. Astra 1,2 má vždy šestirychlostní přímo řazenou převodovku, větší motor 1,4 je standardně kombinován s převodovkou s plynulou změnou převodového poměru CVT se sedmi předvolenými stupni. Oproti dosavadní verzi Opelu Astra se hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 snížily o 5 % u motoru 81 kW (110 k), 19 % u 96 kW (130 k) a 15 % pro 107 kW (145 k). Vibrace zážehových tříválců výrazně snižuje protiběžný vyvažovací hřídel v bloku válců.
 
Tříválcový turbodiesel 1,5 l se bude vyrábět v motorárně Opelu v německém Kaiserslauternu. Disponuje výkonem 77 kW (105 k) nebo 90 kW (122 k) a maximální točivý moment činí 260 N.m resp. 300 N.m. Oproti předcházející verzi se hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 snížily o 17 % resp. o 10 %. Přeplňování vznětových motorů je turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek VGT. Také vznětové agregáty mají v bloku vyvažovací hřídel a sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců. Vedle šestirychlostní přímo řazené převodovky může být nejvýkonnější turbodiesel kombinován i se zcela novou devítistupňovou automatickou převodovkou Aisin, která zde u značky Opel debutuje.
 
verze palivo výkon točivý moment převodovka spotřeba NEDC l/100 km spotřeba WLTP l/100 km
1,2 DI Turbo benzin 81 kW (110 k) 195 N.m 6MT 4,4 - 4,6 5,2 - 5,5
1,2 DI Turbo benzin 96 kW (130 k) 225 N.m 6MT 4,4 - 4,6 5,2 - 5,5
1,2 DI Turbo benzin 107 kW (145 k) 225 N.m 6MT 4,4 - 4,6 5,2 - 5,5
1,4 DI Turbo benzin 107 kW (145 k) 236 N.m 7A (CVT) 4,7 - 4,8 5,7 - 5,9
1,5D nafta 77 kW (105 k) 260 N.m 6MT 3,6 4,4 - 4,7
1,5D nafta 90 kW (122 k) 300 N.m 6MT 3,6 4,4 - 4,7
1,5D nafta 90 kW (122 k) 285 N.m 9AT 4,2 - 4,3 4,9 - 5,3
 
Nová přední část vozu má trojrozměrně modelovanou masku chladiče. Ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 přispívá i detailní optimalizace v aerodynamickém tunelu, díky níž je nová Astra jedním z aerodynamicky nejlépe řešených kompaktních vozů na trhu - koeficient aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,25 kombi Astra Sports Tourer patří v tomto segmentu k absolutně nejnižším a pětidveřový hatchback je ve své třídy díky koeficientu cx = 0,26 nejlepší.
 
Při modernizaci se konstruktéři zaměřili i na podvozek. Nové tlumiče pérování zvyšují komfort i jízdní dynamiku. Volitelný sportovní podvozek má tvrdší naladění pružin a tlumičů, přímější řízení a zadní náprava má Wattův přímovod.
 
Nový Opel Astra bude možné objednávat hned po prázdninách. Na zákazníky v něm čekají i další špičkové technologie, jako např. nová přední i zadní kamera, digitální rychloměr nebo infotainment zcela nové generace.

kompaktní vozy v EU 2018 2017 rozdíl
1. Volkswagen Golf 415 782 462 273 -10,1 %
2. Škoda Octavia 223 352 231 191 -3,4 %
3. Ford Focus 196 583 214 873 -8,5 %
4. Opel/Vauxhall Astra 160 275 218 177 -26,5 %
5. Peugeot 308 155 925 158 645 -1,7 %
6. Seat Leon 142 807 146 918 -2,8 %
7. Renault Mégane 138 762 168 538 -17,7 %
8. Toyota Auris 112 249 114 222 -1,7 %
9. Fiat Tipo 101 199 126 304 -19,9 %
10. Hyundai i30 78 835 76 142 +3,5 %
Segment celkem 2 281 496 2 526 107 -9,7 %

 
  • Modernizovaný Opel Astra
  • Modernizovaný Opel Astra
  • Modernizovaný Opel Astra
  • Modernizovaný Opel Astra
  • Modernizovaný Opel Astra