name | autoweek.cz
Mužnější Audi Q3
16.01.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Audi uvedlo na český trh druhou generaci velmi důležitého modelu, prémiového kompaktního SUV Q3. Se sportovnějším charakterem a rozšířenou výbavou chce více oslovit rodiny, ale také aktivní jednotlivce, mezi nimi ve velké míře i ženy.
Audi Q3 je třetím nejprodávanějším modelem značky po Q5 a A4. Na českém trhu byl tento model v roce 2016 dokonce nejprodávanější. Audi proto od nové generace modelu Q3 očekává výrazné vylepšení své prodejní bilance. Zatímco loňský prodej značky nepříznivě ovlivnily problémy s novými homologacemi podle nové metodiky měření emisí WLTP, které měly za následek omezení nabídky verzí, nové Q3 už přichází s plnohodnotnou nabídkou pohonných jednotek.
Nová generace prošla radikální proměnou. Vznikla s použitím modulární platformy MQB jako u Volkswagenu Tiguan místo starší PQ35. Další významnou změnou je přesun výroby ze španělského Martorellu do maďarského Györu.
Prostornější a lépe vybavený
Nové Q3 navenek mírně narostlo - rozvor náprav o 77 mm na 2680 mm a celková délka o 96 mm na 4484 mm. Mnohem víc se ale zvětšil vnitřní prostor. Navíc se značně zvětšila jeho variabilita, mj. použitím podélně posuvných zadních sedadel v rozsahu o 150 mm s možností nastavení sklonu jejich opěradel o 7°. Díky tomu se objem zavazadlového prostoru zvětšil na 530 až 675 l, po sklopení zadních sedadel na 1525 l se zcela rovnou podlahou.
Standardně se Q3 dodává s digitálním kokpitem tvořeným 10,25“ displejem a s multifunkčním volantem. Za příplatek je v nabídce i virtuální kokpit 12,3“ s přidanými funkcemi jako u větších modelů. Centrální dotykový displej má podle výbavy rozměr od 8,8“ až do 10,1“. V nabídce je i Wi-Fi hot spot a spolu s nadstandardní navigací se zdarma dodávají služby Audi Connect.
Varianty podvozku
Přední náprava využívá vzpěry typu McPherson, zadní náprava má čtyřprvkovou konstrukci. Za příplatek dodávaný podvozek s adaptivními tlumiči na základě naměřených hodnot se přizpůsobuje charakteristika tlumičů stavu vozovky a jízdní situaci. Alternativně se dodává sportovní podvozek s tužší charakteristikou pružin a tlumičů a progresivním řízením.
Objednat lze i systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, jehož prostřednictvím lze podle potřeby přizpůsobit nastavení vozu s využitím šesti jízdních režimů auto, comfort, dynamic, offroad, efficiency a individual, které ovlivňují charakteristiku pedálu plynu, řízení, řazení převodovky S tronic a adaptivních tlumičů. Na přání dodává Audi asistent pro sjíždění strmých svahů, který při jízdě v terénu udržuje nastavenou rychlost jízdy.
Pohon všech čtyř kol quattro zde využívá elektrohydraulicky ovládanou mezinápravovou spojku Haldex.
Asistenční systémy
Výbava asistenčních systémů zahrnuje i adaptivní asistent řízení Adaptive Cruise Assist využívající snímače a kamery ke sledování dění kolem vozu. Systém řidiči pomáhá zrychlovat, brzdit a řídit při pohybu v dopravní zácpě nebo při dlouhé jízdě na dálnici. Součástí sériové výbavy jsou bezpečnostní systémy Audi pre sense basic, Audi pre sense front, asistent pro změnu jízdního pruhu Audi side assist a aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu Audi active lane assist.
Standardní výbavou jsou 17“ kola a LED světlomety. Za příplatek jsou v nabídce světlomety LED Matrix s dynamickým osvětlením vykrývajícím ostatní vozidla před vozem.
Pohonné jednotky
Vstupní verzi pohání zážehový motor 1,5 TSI s nejvyšším výkonem 110 kW (150 k) a maximálním točivým momentem 250 N.m. Ke snížení jeho spotřeby paliva přispívá systém deaktivace válců (Cylinder on demand). K dispozici je se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou S tronic, v obou případech s pohonem předních kol. Dvoulitrový turbodiesel Q3 35 TDI dosahuje rovněž nejvyšší výkon 110 kW (150 k), ale jeho maximální točivý moment je 340 N.m. Na výběr je s převodovkou S tronic a pohonem předních kol nebo s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a pohonem všech kol quattro.
Nejvýkonnější verze mají pohon všech kol quattro a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic. Jde o motor 2,0 TFSI ve dvou výkonových verzích - Q3 40 TFSI se 140 kW (190 k) a 320 N.m resp. Q3 45 TFSI se 169 kW (230 k) a 350 N.m - a o výkonnější verzi motoru 2,0 TDI se 140 kW (190 k) a maximálním točivým momentem 400 N.m v rozsahu otáček od 1750 do 3250/min.
Základní cena je 865 900 Kč za verzi Q3 35 TFSI včetně DPH a čtyřleté záruky resp. 120 000 km. Tak jako pro jiné modely Audi nabízí zvýhodnění pro sadu výbavových prvků Gravity.
Nová generace prošla radikální proměnou. Vznikla s použitím modulární platformy MQB jako u Volkswagenu Tiguan místo starší PQ35. Další významnou změnou je přesun výroby ze španělského Martorellu do maďarského Györu.
Prostornější a lépe vybavený
Nové Q3 navenek mírně narostlo - rozvor náprav o 77 mm na 2680 mm a celková délka o 96 mm na 4484 mm. Mnohem víc se ale zvětšil vnitřní prostor. Navíc se značně zvětšila jeho variabilita, mj. použitím podélně posuvných zadních sedadel v rozsahu o 150 mm s možností nastavení sklonu jejich opěradel o 7°. Díky tomu se objem zavazadlového prostoru zvětšil na 530 až 675 l, po sklopení zadních sedadel na 1525 l se zcela rovnou podlahou.
Standardně se Q3 dodává s digitálním kokpitem tvořeným 10,25“ displejem a s multifunkčním volantem. Za příplatek je v nabídce i virtuální kokpit 12,3“ s přidanými funkcemi jako u větších modelů. Centrální dotykový displej má podle výbavy rozměr od 8,8“ až do 10,1“. V nabídce je i Wi-Fi hot spot a spolu s nadstandardní navigací se zdarma dodávají služby Audi Connect.
Varianty podvozku
Přední náprava využívá vzpěry typu McPherson, zadní náprava má čtyřprvkovou konstrukci. Za příplatek dodávaný podvozek s adaptivními tlumiči na základě naměřených hodnot se přizpůsobuje charakteristika tlumičů stavu vozovky a jízdní situaci. Alternativně se dodává sportovní podvozek s tužší charakteristikou pružin a tlumičů a progresivním řízením.
Objednat lze i systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, jehož prostřednictvím lze podle potřeby přizpůsobit nastavení vozu s využitím šesti jízdních režimů auto, comfort, dynamic, offroad, efficiency a individual, které ovlivňují charakteristiku pedálu plynu, řízení, řazení převodovky S tronic a adaptivních tlumičů. Na přání dodává Audi asistent pro sjíždění strmých svahů, který při jízdě v terénu udržuje nastavenou rychlost jízdy.
Pohon všech čtyř kol quattro zde využívá elektrohydraulicky ovládanou mezinápravovou spojku Haldex.
Asistenční systémy
Výbava asistenčních systémů zahrnuje i adaptivní asistent řízení Adaptive Cruise Assist využívající snímače a kamery ke sledování dění kolem vozu. Systém řidiči pomáhá zrychlovat, brzdit a řídit při pohybu v dopravní zácpě nebo při dlouhé jízdě na dálnici. Součástí sériové výbavy jsou bezpečnostní systémy Audi pre sense basic, Audi pre sense front, asistent pro změnu jízdního pruhu Audi side assist a aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu Audi active lane assist.
Standardní výbavou jsou 17“ kola a LED světlomety. Za příplatek jsou v nabídce světlomety LED Matrix s dynamickým osvětlením vykrývajícím ostatní vozidla před vozem.
Pohonné jednotky
Vstupní verzi pohání zážehový motor 1,5 TSI s nejvyšším výkonem 110 kW (150 k) a maximálním točivým momentem 250 N.m. Ke snížení jeho spotřeby paliva přispívá systém deaktivace válců (Cylinder on demand). K dispozici je se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou S tronic, v obou případech s pohonem předních kol. Dvoulitrový turbodiesel Q3 35 TDI dosahuje rovněž nejvyšší výkon 110 kW (150 k), ale jeho maximální točivý moment je 340 N.m. Na výběr je s převodovkou S tronic a pohonem předních kol nebo s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a pohonem všech kol quattro.
Nejvýkonnější verze mají pohon všech kol quattro a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic. Jde o motor 2,0 TFSI ve dvou výkonových verzích - Q3 40 TFSI se 140 kW (190 k) a 320 N.m resp. Q3 45 TFSI se 169 kW (230 k) a 350 N.m - a o výkonnější verzi motoru 2,0 TDI se 140 kW (190 k) a maximálním točivým momentem 400 N.m v rozsahu otáček od 1750 do 3250/min.
Základní cena je 865 900 Kč za verzi Q3 35 TFSI včetně DPH a čtyřleté záruky resp. 120 000 km. Tak jako pro jiné modely Audi nabízí zvýhodnění pro sadu výbavových prvků Gravity.
prémiová kompaktní SUV | 1. pol. 2018 | 1. pol. 2017 | rozdíl |
1. BMW X1 | 62 287 | 61 240 | +1,7 % |
2. Audi Q2 | 46 422 | 42 313 | +9,7 % |
3. Audi Q3 | 36 833 | 41 751 | -11,8 % |
4. Mercedes-Benz GLA | 34 835 | 33 008 | +5,5 % |
5. Mini Countryman/Paceman | 28 630 | 20 422 | +40,2 % |
6. Range Rover Evoque | 22 400 | 33 180 | -32,5 % |
7. Volvo XC40 | 15 022 | - | - |
8. Jaguar E-Pace | 14 378 | - | - |
9. BMW X2 | 13 695 | - | - |
10. Infiniti Q30 | 1 638 | 4 745 | -65,5 % |
Segment celkem | 276 566 | 237 715 | 16,3 % |
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz