name | autoweek.cz

Mužnější Audi Q3

Mužnější Audi Q3

16.01.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Audi uvedlo na český trh druhou generaci velmi důležitého modelu, prémiového kompaktního SUV Q3. Se sportovnějším charakterem a rozšířenou výbavou chce více oslovit rodiny, ale také aktivní jednotlivce, mezi nimi ve velké míře i ženy.
Audi Q3 je třetím nejprodávanějším modelem značky po Q5 a A4. Na českém trhu byl tento model v roce 2016 dokonce nejprodávanější. Audi proto od nové generace modelu Q3 očekává výrazné vylepšení své prodejní bilance. Zatímco loňský prodej značky nepříznivě ovlivnily problémy s novými homologacemi podle nové metodiky měření emisí WLTP, které měly za následek omezení nabídky verzí, nové Q3 už přichází s plnohodnotnou nabídkou pohonných jednotek.
 
Nová generace prošla radikální proměnou. Vznikla s použitím modulární platformy MQB jako u Volkswagenu Tiguan místo starší PQ35. Další významnou změnou je přesun výroby ze španělského Martorellu do maďarského Györu.
 
Prostornější a lépe vybavený
Nové Q3 navenek mírně narostlo - rozvor náprav o 77 mm na 2680 mm a celková délka o 96 mm na 4484 mm. Mnohem víc se ale zvětšil vnitřní prostor. Navíc se značně zvětšila jeho variabilita, mj. použitím podélně posuvných zadních sedadel v rozsahu o 150 mm s možností nastavení sklonu jejich opěradel o 7°. Díky tomu se objem zavazadlového prostoru zvětšil na 530 až 675 l, po sklopení zadních sedadel na 1525 l se zcela rovnou podlahou.
 
Standardně se Q3 dodává s digitálním kokpitem tvořeným 10,25“ displejem a s multifunkčním volantem. Za příplatek je v nabídce i virtuální kokpit 12,3“ s přidanými funkcemi jako u větších modelů. Centrální dotykový displej má podle výbavy rozměr od 8,8“ až do 10,1“. V nabídce je i Wi-Fi hot spot a spolu s nadstandardní navigací se zdarma dodávají služby Audi Connect.
 
Varianty podvozku
Přední náprava využívá vzpěry typu McPherson, zadní náprava má čtyřprvkovou konstrukci. Za příplatek dodávaný podvozek s adaptivními tlumiči na základě naměřených hodnot se přizpůsobuje charakteristika tlumičů stavu vozovky a jízdní situaci. Alternativně se dodává sportovní podvozek s tužší charakteristikou pružin a tlumičů a progresivním řízením.
 
Objednat lze i systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, jehož prostřednictvím lze podle potřeby přizpůsobit nastavení vozu s využitím šesti jízdních režimů auto, comfort, dynamic, offroad, efficiency a individual, které ovlivňují charakteristiku pedálu plynu, řízení, řazení převodovky S tronic a adaptivních tlumičů. Na přání dodává Audi asistent pro sjíždění strmých svahů, který při jízdě v terénu udržuje nastavenou rychlost jízdy.
 
Pohon všech čtyř kol quattro zde využívá elektrohydraulicky ovládanou mezinápravovou spojku Haldex.
 
Asistenční systémy
Výbava asistenčních systémů zahrnuje i adaptivní asistent řízení Adaptive Cruise Assist využívající snímače a kamery ke sledování dění kolem vozu. Systém řidiči pomáhá zrychlovat, brzdit a řídit při pohybu v dopravní zácpě nebo při dlouhé jízdě na dálnici. Součástí sériové výbavy jsou bezpečnostní systémy Audi pre sense basic, Audi pre sense front, asistent pro změnu jízdního pruhu Audi side assist a aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu Audi active lane assist.
 
Standardní výbavou jsou 17“ kola a LED světlomety. Za příplatek jsou v nabídce světlomety LED Matrix s dynamickým osvětlením vykrývajícím ostatní vozidla před vozem.
 
Pohonné jednotky
Vstupní verzi pohání zážehový motor 1,5 TSI s nejvyšším výkonem 110 kW (150 k) a maximálním točivým momentem 250 N.m. Ke snížení jeho spotřeby paliva přispívá systém deaktivace válců (Cylinder on demand). K dispozici je se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou S tronic, v obou případech s pohonem předních kol. Dvoulitrový turbodiesel Q3 35 TDI dosahuje rovněž nejvyšší výkon 110 kW (150 k), ale jeho maximální točivý moment je 340 N.m. Na výběr je s převodovkou S tronic a pohonem předních kol nebo s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a pohonem všech kol quattro.
 
Nejvýkonnější verze mají pohon všech kol quattro a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic. Jde o motor 2,0 TFSI ve dvou výkonových verzích - Q3 40 TFSI se 140 kW (190 k) a 320 N.m resp. Q3 45 TFSI se 169 kW (230 k) a 350 N.m - a o výkonnější verzi motoru 2,0 TDI se 140 kW (190 k) a maximálním točivým momentem 400 N.m v rozsahu otáček od 1750 do 3250/min.
 
Základní cena je 865 900 Kč za verzi Q3 35 TFSI včetně DPH a čtyřleté záruky resp. 120 000 km. Tak jako pro jiné modely Audi nabízí zvýhodnění pro sadu výbavových prvků Gravity.
 
prémiová kompaktní SUV 1. pol. 2018 1. pol. 2017 rozdíl
1. BMW X1 62 287 61 240 +1,7 %
2. Audi Q2 46 422 42 313 +9,7 %
3. Audi Q3 36 833 41 751 -11,8 %
4. Mercedes-Benz GLA 34 835 33 008 +5,5 %
5. Mini Countryman/Paceman 28 630 20 422 +40,2 %
6. Range Rover Evoque 22 400 33 180 -32,5 %
7. Volvo XC40 15 022 - -
8. Jaguar E-Pace 14 378 - -
9. BMW X2 13 695 - -
10. Infiniti Q30 1 638 4 745 -65,5 %
Segment celkem 276 566 237 715 16,3 %