name | autoweek.cz

Nástupce Defenderu: Mission Impossible?

Nástupce Defenderu: Mission Impossible?

31.08.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Land Rover na autosalonu ve Frankfurtu představí koncept, který si klade za cíl takřka nesplnitelný úkol: vytvořit nástupce jedné z největších legend automobilového průmyslu: vozu Land Rover Defender.

Při představení nového Range Roveru Evoque jsem v Liverpoolu mluvil se šéfdesignérem Land Roveru Gerrym McGovernem o tom, zda je snazší začínat s absolutní volností, jako v případě Evoque, nebo se snažit nahradit auto, jehož proměnu si nikdo nedokáže ani představit. Není snaha navrhnout nástupce Defenderu čímsi jako \"Mission impossible\"?

\"Vždycky, když se setkáme s našimi zákazníky a probíráme, jak zlepšit naše auta, vždy když přijde řeč na Defender slyšíme jediné: Hlavně jej neměňte, nechte jej takový, jaký je! To je nesmírně zavazující, ale současně je fantastické mít možnost dokázat, že i takovéto auto se dá udělat modernější a ještě lepší. Je pro nás úžasné pracovat na jednom z nejtěžších úkolů, s nimiž se automobilový designér může setkat. Nový Defender musí nést všechny poznávací znaky, které jsou s tímto vozem spojeny už více než půl století, ale současně musí jít o auto odpovídající požadavkům 21. století. Přitom musí být zachován základní princip jednoduchosti. Je to pro celý náš tým obrovská příležitost. Ve Frankfurtu uvidíte, že jsme připraveni se tohoto úkolu zhostit s plnou odpovědností. Ale je to teprve začátek cesty k moderní interpretaci Defenderu, která bude připravena do výroby v roce 2015.\"

První fotografie, které byly nyní uveřejněny, McGovernova slova plně potvrzují. Koncept DC100 se zdá být vykročením správným směrem ve snaze změnit nezměnitelné. Nejde tu o retro ani o revoluci za každou cenu. Je to moderní a přitom konzervativní koncept.

Vzhledem k přístupu Land Roveru k vývoji nových modelů, který odstartoval příchod nových majitelů z Tata Motors, se můžeme jen těšit i na to, co nástupce Defenderu přinese po technické stránce. Musí totiž nejen dobře vypadat. Především musí být opět nejlepší v tom nejtěžším terénu. Přitom od dob vzniku Defenderu se měřítka kvality pro off-roady výrazně posunula. Díky Tata Motors ale v Gaydonu mají dostatek prostředků i schopných lidí, aby i v tomto ohledu tuto \"Mission Impossible\" zvládli. Zatím se můžeme jen dohadovat, zda nástupce Defenderu zůstane věrný klasické koncepci s karoserií na rámu.