name | autoweek.cz

Nejvýkonnější sériová Octavia

Nejvýkonnější sériová Octavia

21.12.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Několik týdnů po představení modernizované podoby modelu Octavia odhaluje Škoda i novou špičkovou verzi této modelové řady Octavii RS. Modernizovaná Octavia RS s karoserií liftback i kombi je nejvýkonnější a nejrychlejší sériovou verzí v této modelové řadě.
Dosud bylo na celém světě prodáno více než 200 000 vozů Škoda Octavia RS, z toho téměř 100 000 vozů třetí generace, uvedené na trh v roce 2013.
 
Oživení vzhledu
Sportovní vzhled modernizované Škody Octavia RS vychází z přepracovaného designu této modelové řady. Příď má širší masku chladiče vizuálně rozšířenou o světlomety v krystalickém designu. Novou podobu přídě dotvářejí Full-LED adaptivní světlomety (AFS) a do nárazníku integrované mlhové světlomety LED.
 
Zádi, na níž je opět přítlačné křídlo na hraně výklopné zádi u liftbacku resp. střešní spoiler u kombi, dominuje pro řadu RS typický výrazný černý difuzor a červený reflexní pás odrazové plochy. LED prvky, tvořící typické písmeno C, jsou v nově uspořádaných koncových svítilnách.
 
Interiér a  infotainment
Černé provedení interiéru se sportovními sedadly se zvýšenými boky a integrovanými hlavovými opěrkami zdůrazňuje sportovní charakter vozu. Multifunkční sportovní volant je u vozů s převodovkou DSG doplněn páčkami pro řazení.
 
Jako všechny varianty modelové řady Octavia disponuje také nová Octavia RS systémy infotainmentu nové generace s kapacitními dotykovými displeji ve skleněném designu (kromě sériového systému Swing). Špičkovou verzí je navigační systém Columbus s 9,2“ displejem, WLAN-hotspotem a volitelným modulem LTE. K dispozici jsou i služby Škoda Connect.
 
Podvozek, technika, motory
O 15 mm snížený podvozek a ve srovnání s předchůdcem o 30 mm širší rozchod kol vzadu zvýrazňují dynamický charakter vozu, stejně jako červené brzdové třmeny. Sériově se montují 17“ kola, volitelně jsou v nabídce kola 18“ a 19“.
 
Octavia RS je vybavena elektromechanickým řízením s variabilním převodem, voliči jízdního profilu Performance Mode Select a Performance Sound Generator (volitelně), stabilizačním programem ESC s funkcí XDS+ a adaptivním podvozkem DCC (Dynamic Chassis Control).
 
Nový motor vozu Škoda Octavia RS 2,0 TSI má největší výkon 169 kW (230 k) a maximální točivý moment 350 N.m v rozsahu od 1500 do 4600/min. Sériově je Octavia RS 2,0 TSI vybavena přímo řazenou šestirychlostní převodovkou, na přání se šestirychlostní dvouspojkovou DSG. Vůz s pohonem předních kol dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s a největší rychlost činí 250 km/h. Kombinovaná spotřeba je 6,5 l/100 km (149 g CO2/km).
 
Škoda Octavia RS se vznětovým motorem 2,0 TDI o výkonu 135 kW (184 k) a maximálním točivém momentu 380 N.m od 1750/min akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosahuje maximální rychlost 232 km/h při kombinované spotřebě 4,5 l/100 km (119 g CO2/km). Škoda Octavia RS 2,0 TDI je k dispozici s pohonem předních kol a přímo řazenou šestirychlostní převodovkou resp. šestirychlostní dvouspojkovou DSG nebo s pohonem 4×4 a se šestirychlostní převodovkou DSG.
 
Asistenční systémy
K novinkám patří asistent pro couvání s přívěsem, Blind Spot Detect, varující před vozidly v mrtvém úhlu, a Rear Traffic Alert, který mimo jiné při couvání z parkovacího místa sleduje provoz za vozidlem a vedle něj. Crew Protect Assist při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno, předepne bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce a spolupracuje s vylepšeným systémem Front Assist s funkcí nouzové brzdy City a prediktivní ochranou chodců. Rozšířeny byly funkce parkovacího asistentu.