name | autoweek.cz

Německo v dubnu 2010: katastrofa

Německo v dubnu 2010: katastrofa

06.05.2010 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Když německý automobilový trh v roce 2009 procházel díky šrotovnému rozkvětem, leckdo tušil, že v roce 2010 nebude nikdo nová auta nakupovat.

Přesně to se také stalo. Nejhorší předpovědi se naplnily a v lednu a únoru se trh propadl. V březnu počet nových registrací klesl o 26,6 %, ale nakonec se dostal na úroveň před prodejní katastrofou v roce 2008. Uvažovalo se tak, že pokud trh bude v tomto trendu pokračovat, mohl by se dostat bývalou úroveň. A pak přišel škaredý duben.

V dubnu 2010 bylo v Německu zaregistrováno jen 259 414 nových vozů. Oproti dubnu 2009 to je pokles o 31,7 %. Jistěže se to čekalo. Jenže skutečnost je mnohem horší. Dubnové registrace jsou o 18,4 % nižší než v dobrých časech dubna 2008. A to už očekával málokdo.

Loňští vítězové jsou letošními poraženými. Prodej malých vozů, které v loňském roce nahrazovaly všechny ostatní segmenty, klesl o 57,1 %. Naopak prodej sportovních aut stoupl o 68,3 %, SUV o 6,2 % a vyšší střední třída o 1,3 %. Pokud jde o značky, jsou loňští ztrátoví hráči letošními očekávanými mistry. BMW zvýšilo prodej o 7,1 %, Mercedes-Benz o 4,3 % a Porsche o 11,2 %. Lidé, kteří mají peníze, už mají dost šetření.