name | autoweek.cz

Nissan posiluje své postavení

Nissan posiluje své postavení

17.03.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nissan má za sebou navzdory nepříznivé situaci na evropském trhu úspěšný rok. Jeho nekonvenční modely si získávají přízeň kupujících. Dalším v řadě se už brzy stane nová generace malého vozu Nissan Note.

V roce 2012 dosáhla společnost Nissan rekordního podílu na evropském trhu a potvrdila svůj dlouhodobý cíl stát se nejsilnější asijskou značkou v Evropě. V době, kdy prodej nových osobních aut v Evropě poklesl o 6 % podíl značky Nissan na evropském trhu vzrostl na 3,9 %.

Roční prodej Nissanu dosáhl 665 756 vozidel, přičemž za povšimnutí stojí zejména výrazný meziroční nárůst na dvou velkých trzích: o 10 % ve Velké Británii a o 12 % v Rusku. Nissan zaznamenal navýšení podílu na trhu celkem ve 22 evropských zemích. Nejoblíbenějším modelem byl crossover Qashqai, který tvořil celou třetinu prodeje.

Tento trend se odrazil i na růstu výroby vozidel v Evropě. Z výrobních linek společnosti Nissan Motor Manufacturing UK (NMUK) v anglickém Sunderlandu sjelo za uplynulý rok více než 500 000 vozů. Na konci ledna byla navíc překonána hranice 7 milionů vozidel vyrobených od otevření továrny v září 1986. Společně s dalšími 3,2 milionu vozidel vyrobených ve španělských závodech a 178 000 vozy z ruského Petrohradu evropská výroba vozidel Nissan dosáhla téměř 10,4 milionu kusů.

„Vzhledem k tomu, že 80 % vozidel prodaných v Evropě bylo na tomto kontinentu také vyrobeno, můžeme říct, že naše inovativní produkty plně odpovídají očekáváním a přáním zákazníků," konstatoval Paul Willcox, vicepresident společnosti Nissan Europe pro prodej a marketing.

A jelikož investice do výroby v Evropě pokračují, nemělo by se na postavení značky Nissan nic změnit. V roce 2012 byly schváleny investice o celkové hodnotě více než půl miliardy eur, které budou směřovat do výroby nových modelů ve Španělsku, Rusku a Velké Británii.

Na ženevském autosalonu byl představen nejnovější model, malý hatchback Note, vyráběný v Sunderlandu, jehož prodej bude v Evropě zahájen v říjnu. Nový Note, který prošel množstvím zásadních změn a posunul se do segmentu malých vozů. Nový Note byl navržen a zkonstruován tak, aby vyhovoval podmínkám provozu na evropských silnicích. Vychází z konceptu Invitation a vyznačuje se odvážným designem, použitím nejmodernějších technologií a velkou všestranností.

Nissan navíc chce nabízet špičkové bezpečnostní technologie za příznivé ceny. Note proto jako první vůz v tomto segmentu nabídne dvě zásadní technické inovace speciálně navržené inženýry společnosti Nissan: kamerovým systémem zobrazování okolí vozidla AVM a bezpečnostní štít Safety Shield, který v sobě kombinuje několik funkcí dohromady.

Bezpečnostní štít Nissan se skládá ze tří pokročilých bezpečnostních systémů - systému sledování mrtvého úhlu, systému upozornění na opuštění jízdního pruhu a systému rozpoznávání pohybujících se předmětů. V kombinaci se systémem zobrazování okolí vozidla tak chrání nejen samotné cestující, ale rovněž i všechny ostatní účastníky silničního provozu.  Díky součinnosti těchto systémů dokáže bezpečnostní štít upozornit řidiče na objekty pohybující se za vozidlem (např. dítě, které vkročí za vůz), na automobily nacházející se v mrtvém úhlu (a předejít tak kolizi při změně jízdního pruhu) nebo na situaci, kdy vůz nechtěně opouští jízdní pruh.

Bezpečnostní štít využívá zadní parkovací kameru. Konstruktéři proto navrhli řešení jak zajistit její funkčnost za všech okolností. Systém průběžně analyzuje obraz kamery a pokud zjistí, že na kameře ulpěly nečistoty, stříkne na čočku malé množství vody a očistí ji stlačeným vzduchem. Tento způsob čištění je spolehlivý za všech rychlostí.

Pokročilý panoramatický systém zobrazování okolí vozu AVM zobrazuje na 5,8" displeji pohled z ptačí perspektivy vytvořený s využitím obrazu ze zadní parkovací kamery, kamery v mřížce chladiče a dvou kamer ve zpětných zrcátkách.