name | autoweek.cz

Nissan představuje Pulsar

Nissan představuje Pulsar

23.05.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nissan se vrací do evropského segmentu kompaktních pětidveřových hatchbacků. Využívá veškeré technické inovace, včetně panoramatického kamerového systému AVM, které Nissan v poslední době uvedl v nových generacích modelů Note, Qashqai a X-Trail. 

Nissan Pulsar byl navržen a zkonstruován pro Evropu a vyrábět se bude v závodě v Barceloně, kde už se vyrábějí SUV Pathfinder, pick-up Navara a užitkový NV200 včetně verze e-NV200 s elektrickým pohonem. Nissan do rozšíření výrobní kapacity o 80 000 vozů ročně investoval 130 milionů eur.

Pulsar se začne prodávat na podzim 2014. Jeho úkolem je posílit postavení Nissanu v nejprodávanějším evropském segmentu a pomoci tak značce předstihnout Toyotu na pozici nejprodávanější japonské značky v Evropě.

Nissan Pulsar vznikl na alianční platformě CMF (Common Module Family) vyvinuté společně s Renaultem. Zatím se objevila u nových generací modelů Qashqai a X-Trail.

 

S využitím stejných designových přístupů a nové techniky, které v poslední době přinesly úspěšné modely Qashqai, X-Trail a Note, se Nissan vrací do nejvýznamnějšího segmentu evropského trhu, mezi kompaktní rodinné hatchbacky se zcela novým modelem Pulsar.

 

Ač je Pulsar dlouhý jen 4385 mm), díky nejdelšímu rozvoru ve své třídě (2700 mm) a důmyslné konstrukci poskytuje nový Pulsar ve srovnání s konkurenčními vozy ve svém segmentu o poznání více prostoru pro nohy a ramena v zadní části vozidla, prostor pro kolena (692 mm) dokonce předčí i mnoho jeho vozů střední třídy.

 

Svou pověst inovátora Nissan potvrzuje použitím řady prvků, které jsou jinde zpravidla vyhrazeny jen prémiovým a luxusním modelům. Uvedením modelu Pulsar dává Nissan opět jasně najevo svou snahu zpřístupňovat technické inovace širokému okruhu zákazníků.

 

Integrální součástí modelu Pulsar je samozřejmě vyspělý ucelený soubor bezpečnostních systémů Nissan Safety Shield. Pulsar je díky tomu jediným vozem ve svém segmentu, který nabízí rozpoznávání pohybujících se objektů, upozornění na vybočení z jízdního pruhu a sledování mrtvého úhlu ve standardní výbavě minimálně jedné z verzí. K systémům implementovaným v novém modelu Pulsar patří i nouzové brzdění s detekcí překážky vpředu.

 

Nissan Pulsar nabízí také systém NissanConnect druhé generace, který obsahuje inovativní funkce, jako jsou plná integrace chytrého telefonu, funkce Google Send-to-Car a přístup k řadě praktických a informativních aplikací. Další pokrokovou technologií implementovanou v novém Pulsaru jsou světlomety s technologií LED.

 

Všechny motory pro model Pulsar jsou vybaveny turbodmychadlem - zážehový 1,2 DIG-T s výkonem 85 kW (115 k) a vznětový 1,5 dCi s 81 kW (110 k) a točivým momentem 260 N.m. Motory určené pro model Pulsar poskytují vysoký výkon při nízkých emisích CO2 pod 95 g/km. Nový Pulsar bude k dispozici i ve verzi s vyspělou samočinnou převodovkou XTronic, zajišťující zcela plynulý přenos výkonu při nízkých otáčkách motoru a bezprostřední řazení při vyšším zatížení.

Počátkem roku 2015 se nabídka rozšíří o ještě výkonnější přeplňovaný zážehový motor o objemu 1,6 l a výkonu 140 kW1(190 k).

 

Nissan opustil segment kompaktních hatchbacků v roce 2006 vzhledem k malému zájmu o model Almera. Místo něho ale nabídl crossover Qashqai, který se ale okamžitě stal prodejním hitem - nejen jako nejprodávanější model Nissanu v Evropě, ale dokonce se zařadil mezi desítku nejprodávanějších vozů v Evropě vůbec. Důležité při tom je, že jde o vůz prodávaný s podstatně vyšším ziskem než hatchbacky.