name | autoweek.cz

Nošovický závod HMMC vyrobil tři miliony aut

Nošovický závod HMMC vyrobil tři miliony aut

31.05.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nošovický závod Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) oslavil třímilionté auto, vyrobené od spuštění sériové výroby v listopadu 2008.
Nošovická automobilka Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) oslavuje výrobu auta s pořadovým číslem 3 000 000. Jubilejním vozem se stal Hyundai i30 N, jehož majitel je z Německa. Tento úspěch by nebyl možný bez zaměstnanců společnosti, a proto byl na jejich počest 30. května uspořádán speciální ceremoniál. Mezi pozvanými hosty byli představitelé Moravskoslezského kraje, primátor města Ostravy, starostové okolních obcí, představitelé významných institucí, dodavatelé, dealeři Hyundai a média.
 
Dominantním modelem v současné produkci automobilky HMMC je Hyundai Tucson, který se vyrábí i ve verzi N Line a také jako mild-hybrid. Dalšími vyráběnými modely jsou tři verze i30 3. generace (hatchback, kombi a fastback), dvě sportovní verze N (hatchback i30 N a fastback N) a model ix20, jehož výroba v těchto dnech končí.
 
Nošovický závod Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) zahájil sériovou výrobu v listopadu 2008 a zaměstnává 3300 lidí. Dalších 8700 lidí pracuje u subdodavatelů, kteří následovali Hyundai do Moravskoslezského kraje. V automobilce pracuje přes 500 robotů. Při tempu výroby 66 aut za hodinu je denní produkce 1500 aut. Výrobní plán pro letošní rok předpokládá produkci 318 000 aut, která budou exportována do 69 zemí světa.
 
Většina vyrobených aut putuje do evropských zemí, významné počty jsou exportovány např. do Mexika, Egypta, Saúdské Arábie nebo do Austrálie. Dodávky pro domácí trh v České republice představují cca 4 % celkového objemu výroby. Pět největších trhů (1. Německo, 2. Velká Británie, 3. Rusko, 4. Španělsko a 5. Itálie) odebralo dohromady 49 % výroby. 
 
Ze tří milionů vyrobených aut připadá 50 % na SUV (Tucson 30 %, jeho předchůdce ix35 20 %), osobní vozy i30 1. až 3. generace představují 36 %, MPV ix20 10 %, jeho sesterský model Kia Venga, který se v Nošovicích vyráběl mezi roky 2009 a 2011, 3 % a 1 % připadá na modely i30 N a i30 Fastback N.
 
Ze tří milionů aut jich 61 % bylo vybaveno zážehovým motorem a 39 % vznětovým, přičemž aktuální poměr je 79 % zážehových a 21 % vznětových. Poměr podle typu převodovky je 69 % přímo řazených, 23 % klasických automatických a 8 % dvouspojkových, ale v současnosti dvouspojkové automaty představují cca 16 % produkce.
 
Zatímco k dosažení hranice prvního milionu od zahájení výroby v listopadu 2008 do května 2013 bylo zapotřebí 54 měsíců, druhý milion následoval v červnu 2016 po 37 měsících a třetí v květnu 2019 po 35 měsících.
 
Slavnostní ceremoniál zahrnoval i rozloučení s modelem Hyundai ix20, jehož výroba byla ukončena po osmi letech a osmi měsících. Za tu dobu z linky sjelo 315 829 kusů vozu, který je velmi oblíbený zejména v Itálii, kam putovalo přes 20 % všech vyrobených ix20, dále v Německu, v České republice a ve Velké Británii.