nová corsa je připravená na úspěch | Aktuality | autoweek.cz

Nová Corsa je připravená na úspěch

Nová Corsa je připravená na úspěch

24.11.2019 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Corsa je jedním z nejdůležitějších modelů značky Opel. Její šestá generace má všechny předpoklady být úspěšná. S využitím zázemí koncernu PSA ji Opel vybavil nejmodernější technikou a k tomu přidal německou kvalitu, schopnosti svých techniků skvěle naladit podvozek i atraktivní design.
Zdá se, že pro Opel po sedmi hladových letech nastalo biblických sedm let hojnosti, a když vše půjde dobře, tak snad i mnohem víc. Pod záštitou PSA vždy usilovná práce v Rüsselsheimu konečně dostala správný směr a Opel se v neuvěřitelně krátkém čase poprvé dostal do černých čísel. Pro pokračování pozitivního vývoje je nutné, aby nová Corsa dosáhla prodejní úspěch. Má k tomu všechny předpoklady - německou kvalitu, schopnosti techniků Opelu skvěle naladit podvozek, atraktivní design a k tomu i své tradiční speciality - unikátní osvětlení a kvalitní sedadla.
 
Velký závazek a oj s časem
Corsa má za sebou 37 úspěšných let s prodejem 13,78 milionu vozů. Ve čtvrté a páté generaci získala ocenění AutoBest 2007 a AutoBest 2015. Stále je nejprodávanějším modelem značky, přičemž letos, tedy na konci jejího životního cyklu, její prodej za první tři čtvrtletí vzrostl o 6,5 % v porovnání s loňským rokem. Vzhledem k přechodu na platformu PSA proto byl důležitý důraz na kontinuitu.
 
Pro tvůrce nové Corsy to znamenalo velký závazek - překonat vysoko postavenou laťku a zachovat klíčové vlastnosti, který tento model provázejí po celou jeho historii, tedy atraktivní design, výkonné pohonné jednotky, použití špičkové techniky z vyšších tříd a německou kvalitu spojenou s přesností. Přitom na svou práci měli mimořádně krátký čas, protože na celý projekt nové generace Corsy byly vzhledem k přechodu na platformu PSA CMP pouhé dva roky.
 
Při návrhu designu bylo zásadní zachovat proporce malého auta a styl typický pro značku Opel s výrazným sportovním charakterem. Dynamický profil, připomínající kupé, má hodně dopředu posunuté přední sloupky a těží z čistých linií a ploch.
 
Lehčí o 10 %
Nová Corsa se rozměrově změnila jen minimálně - je o 39 mm delší (4060 mm) s rozvorem prodlouženým o 28 mm na 2538 mm, o 1 mm širší (1745 mm) ale o 48 mm nižší (1443 mm) se sníženou pozicí řidiče o 28 mm. Zavazadlový prostor má objem 309 l, tedy větší o 24 l než dosud, po sklopení zadních sedadel to je 1081 l s největší šířkou větší o 74 mm (1018 mm). Přitom je o 10 % lehčí - v základní verzi má hmotnost jen 980 kg. Díky nižšímu těžišti nabízí lepší jízdní vlastnosti i dynamiku.
 
Snížení hmotnosti se týká i nosné struktury díky využití optimalizovaných konstrukčních procesů a použití laserového svařování. Nižší hmotnost je přitom spojena se zvětšením tuhosti. Výsledkem je proto nejen nižší spotřeba všech srovnatelných verzí, ale i zlepšení jízdních vlastností. Tomu napomáhá i přesnější a rychleji reagující řízení.
 
Nová Corsa má vynikající aerodynamiku (CX 0,29, čelní plocha 2,13 m2), což se projevuje zejména při dlouhých jízdách na dálnici. Její součástí je i nově řešená podlaha vozu a průchod vzduchu motorovým prostorem. Připraveny jsou i dvě verze spoileru.
 
Přehledné uspořádání interiéru
V solidně působícím interiéru, který opět charakterizují střídmé čisté linie, najdeme centrální displej o velikosti 7“ nebo 10“ citlivě integrovaný do přístrojové desky. S ohledem na současné trendy je třeba ocenit přehledné horizontální rozdělení ovládacích prvků pod displejem s velmi snadným ovládáním všech hlavních funkcí bez rozptylování řidiče. Pod displejem jsou ovladače pro zábavní a informační systém, větrání a klimatizaci a funkce automobilu vč. řadicí páky a standardně dodávaného elektrického ovládaní parkovací brzdy.
 
Standardní výbavou je i plně digitální kokpit se 7“ displejem ve funkci přístrojového panelu přehledně zobrazující všechny důležité informace vč. informace z navigace. Jak už je u Opelu tradicí, sedadla jsou pohodlná a poskytují dostatečnou boční oporu. V nadstandardní výbavě lze získat i sedadla s masážní funkcí, vyhřívaná sedadla a vyhřívaný volant.
 
Pohonné jednotky
Na výběr jsou tři zážehové tříválce 1,2 l  - bez přeplňování má výkon 55 kW (75 k) a točivý moment 118 N.m, s přeplňováním turbodmychadlem to je 74 kW (100 k) a 205 N.m nebo 96 kW (130 k) a 230 N.m. Modifikace turbodmychadla přinesly posun maxima točivého momentu do nižších otáček a rychlejší reakce. K dispozici je i čtyřválcový turbodiesel 1,5 CDTi/75 kW (102 k) s točivým momentem 250 N.m. Pro přeplňované zážehové motory je připravena i nová kompaktní, skvěle řadící osmistupňová automatická převodovka Aisin.
 
Asistenční systémy zahrnují také 180° kameru pro couvání, aktivní pomoc při vybočení z jízdního pruhu a adaptivní tempomat, který dynamicky udržuje vzdálenost od auta vpředu od 30 km/h.
 
LED světlomety
Corsa je prvním vozem v segmentu malých aut dodávaným výhradně s LED světlomety vpředu i vzadu. Ve vrcholné verzi jsou, opět poprvé v segmentu, k dispozici světlomety IntelliLux LED Matrix, které jsou pro Opel charakteristické. Díky nim je možné jezdit se stále zapnutými dálkovými světly, přičemž na základě údaje z kamery se vykrývají v protisměru nebo vpředu jedoucí vozidla aby se předešlo oslňování jejich řidičů. Vzhledem k menšímu počtu segmentů (osm), v porovnání s vynikajícími světlomety modelů Astra nebo Insignia, se ovšem na hodně zatáčkovitých úsecích zdá být reakční doba 1,3 až 1,8 s dlouhá. LED světlomety mají menší rozměry, což oceňují designéři, i spotřebu elektrické energie - se spotřebou jen 17 W proti 72 W v případě halogenových světlometů, což se projevuje ve snížení celkových emisí CO2 o 0,7 g/km.
 
Pro náročné
Corsa se nabízí ve čtyřech stupních výbavy: Corsa, Edition, exkluzivní Elegance a sportovní GS Line. GS Line se dodává s nejvýkonnějším motorem s 96 kW (130 k) a osmistupňovou automatickou převodovkou. Liší se i detaily designu vč. odlišného spoileru, sportovními sedadly i rozšířením jízdních režimů o Sport.
 
Vrcholná verze GS Line nás na klikatých cestách dalmatského pobřeží přesvědčila svou dynamikou i přesným ovládáním. Řízení reaguje rychle a přesně, což zaručuje více zábavy za volantem.  Spotřeba hodně závisí na stylu jízdy - není problém jezdit za 5 l/100 km, nebo plně využít schopnosti motoru, a pak se počítač směřuje k hranici 8 l/100 km. S turbodieselem ve verzi Elegance to bylo podobné, jen dosahované hodnoty spotřeby se sníží ke 4 l/100 km resp. kolem 6,5 l/100 km, ovšem v doprovodu znatelně vyšší hladiny hluku.
 
Přitažlivá i cenou
Šestá generace Corsy se vyrábí opět ve španělské Zaragoze, kde tato modelová řada našla domov už v roce 1982, takže i zde je jednoznačná kontinuita s předchozími generacemi. Nový Opel Corsa přichází na český trh s akčními cenami začínajícími na hodnotě 289 990 Kč s pětiletou zárukou resp. na 100 000 km.
 
Tzv. multienergetický koncept platformy PSA CMP umožnil použití poprvé i elektrického pohonu. Corsa-e, poháněná trakčním elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k), kapacitou akumulátoru 50 kWh a dojezdem podle WLTP 337 km má zcela stejný vzhled jako Corsy se spalovacími motory. Na tuto verzi si ale budeme muset počkat až do druhého čtvrtletí 2020.
 
 
  • Nová Corsa je připravená na úspěch
  • Nová Corsa je připravená na úspěch
  • Nová Corsa je připravená na úspěch
  • Nová Corsa je připravená na úspěch
  • Nová Corsa je připravená na úspěch
  • Nová Corsa je připravená na úspěch
  • Nová Corsa je připravená na úspěch
  • Nová Corsa je připravená na úspěch
  • Nová Corsa je připravená na úspěch
  • Nová Corsa je připravená na úspěch
  • Nová Corsa je připravená na úspěch
  • Nová Corsa je připravená na úspěch
  • Nová Corsa je připravená na úspěch
  • Nová Corsa je připravená na úspěch