name | autoweek.cz
Nová Corsa přichází
27.06.2019 | | Aktuality
Opel pokračuje v ofenzivě. Jen několik dní poté, co byla představena Corsa-e poháněná elektromotorem napájeným z akumulátoru, následujte verze s klasickými, nicméně notně modernizovanými spalovacími motory.
Pro uvedení nových pětidveřových hatchbacků jsou připraveny zážehové a vznětové motory s výkony v rozsahu od 55 kW (75 k) do 96 kW (130 k) slibující radost z jízdy i úsporný provoz.
„Corsa s klasickými spalovacími motory se připojuje k plně elektrické Corsa-e na jejíž představení jsme měli fenomenální odezvou. Spalovací motor nebo elektrický pohon? To u nás neznamená dogmatické rozhodnutí o dalším směřování, protože s multienergetickou platformou přicházejí obě řešení v jediné modelové řadě. Zákazníci se sami rozhodnou, která Corsa je pro jejich konkrétní potřeby ta správná,“ konstatuje šéf Opelu Michael Lohscheller.
Větší ale lehčí
Auto mírně narostlo na délku 4060 mm a s dlouhým rozvorem náprav 2540 mm se zvětšil prostor pro cestující vzadu. Také zavazadlový prostor narostl z původních 285 na 309 l. Protože Corsa 6. generace využívá podvozkovou platformu PSA CMP, podařilo se snížit hmotnost v průměru o 108 kg a současně bylo možné rovnou připravit i verzi Corsa-e s plně elektrickým pohonem.
Na přístrojové desce dominují dva displeje - jeden nahradil tradiční přístrojový panel a druhý, citlivě zakomponovaný do středové konzole, je dotykový 7,0“ nebo 10,0“ pro ovládání multimediálního systému, ovšem společně s mnoha tradičními mechanickými ovladači, jimiž se ovládá i klimatizace. Kromě toho nabízí Corsa i novou telematickou službu Opel Connect.
Úsporné motory
Nabídka motorů začíná u základního nepřeplňovaného tříválce s objemem 1,2 l o výkonu 55 kW (75 k) spojeného s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou. Tato základní verze má hmotnost jen 980 kg. Větší výkon poskytuje řada tříválců 1,2 Direct Injection Turbo s přeplňováním v kombinaci s přímým vstřikováním benzinu. Plně hliníkový motor generuje buď 74 kW (100 k) nebo 96 kW (130 k). K dispozici bude s novou automatickou osmistupňovou převodovkou Aisin s měničem, v případě verze 74 kW i se šestirychlostní přímo řazenou.
Zážehové motory doplňuje vznětový motor 1,5 l poskytující výkon 75 kW (102 k) a maximální točivý moment 250 N.m. Jeho systém čištění spalin se skládá z pasivně působícího oxidačního katalyzátoru a adsorbéru NOx, vstřikování AdBlue (nádrž AdBlue má 15 l), katalyzátoru SCR (selektivní katalytická redukce) a filtru pevných částic DPF. Celý systém je umístěn v blízkosti motoru a díky adsorbéru NOx je účinný i při nízké provozní teplotě.
Asistenční systémy mimo jiné zahrnují adaptivní tempomat, čtení některých dopravních značek nebo panoramatickou couvací kameru. Corsa je ovšem první v segmentu malých aut s nabídkou adaptivních světlometů IntelliLux LED Matrix s funkcí odstínění ostatních vozidel na silnici pomocí osmi segmentů řízenými s využitím dat z přední HD kamery.
Prodej Corsy 6. generace bude zahájen na podzim po výstavní premiéře na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Vyrábět se bude včetně verze Corsa-e v Zaragoze ve Španělsku.
„Corsa s klasickými spalovacími motory se připojuje k plně elektrické Corsa-e na jejíž představení jsme měli fenomenální odezvou. Spalovací motor nebo elektrický pohon? To u nás neznamená dogmatické rozhodnutí o dalším směřování, protože s multienergetickou platformou přicházejí obě řešení v jediné modelové řadě. Zákazníci se sami rozhodnou, která Corsa je pro jejich konkrétní potřeby ta správná,“ konstatuje šéf Opelu Michael Lohscheller.
Větší ale lehčí
Auto mírně narostlo na délku 4060 mm a s dlouhým rozvorem náprav 2540 mm se zvětšil prostor pro cestující vzadu. Také zavazadlový prostor narostl z původních 285 na 309 l. Protože Corsa 6. generace využívá podvozkovou platformu PSA CMP, podařilo se snížit hmotnost v průměru o 108 kg a současně bylo možné rovnou připravit i verzi Corsa-e s plně elektrickým pohonem.
Na přístrojové desce dominují dva displeje - jeden nahradil tradiční přístrojový panel a druhý, citlivě zakomponovaný do středové konzole, je dotykový 7,0“ nebo 10,0“ pro ovládání multimediálního systému, ovšem společně s mnoha tradičními mechanickými ovladači, jimiž se ovládá i klimatizace. Kromě toho nabízí Corsa i novou telematickou službu Opel Connect.
Úsporné motory
Nabídka motorů začíná u základního nepřeplňovaného tříválce s objemem 1,2 l o výkonu 55 kW (75 k) spojeného s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou. Tato základní verze má hmotnost jen 980 kg. Větší výkon poskytuje řada tříválců 1,2 Direct Injection Turbo s přeplňováním v kombinaci s přímým vstřikováním benzinu. Plně hliníkový motor generuje buď 74 kW (100 k) nebo 96 kW (130 k). K dispozici bude s novou automatickou osmistupňovou převodovkou Aisin s měničem, v případě verze 74 kW i se šestirychlostní přímo řazenou.
Zážehové motory doplňuje vznětový motor 1,5 l poskytující výkon 75 kW (102 k) a maximální točivý moment 250 N.m. Jeho systém čištění spalin se skládá z pasivně působícího oxidačního katalyzátoru a adsorbéru NOx, vstřikování AdBlue (nádrž AdBlue má 15 l), katalyzátoru SCR (selektivní katalytická redukce) a filtru pevných částic DPF. Celý systém je umístěn v blízkosti motoru a díky adsorbéru NOx je účinný i při nízké provozní teplotě.
verze | palivo | výkon | točivý moment | převodovka | spotřeba NEDC l/100 km | spotřeba WLTP l/100 km |
1,2 | B | 55 kW (75 k) | 111 N.m | 5MT | 4,1 | 5,3 - 6,1 l |
1,2 DI Turbo | B | 74 kW (100 k) | 205 N.m | 6MT/8AT | 4,2 - 4,4 l | 5,3 - 6,4 l |
1,2 DI Turbo | B | 96 kW (130 k) | 230 N.m | 8AT | 4,5 - 4,6 l | 5,6 - 6,4 l |
1,5 Turbo D | N | 75 kW (102 k) | 250 N.m | 6MT | 3,2 - 3,3 l | 4,0 - 4,6 l |
Corsa-e | BEV | 136 kW (185 k) | 260 N.m | - | - | - |
Asistenční systémy mimo jiné zahrnují adaptivní tempomat, čtení některých dopravních značek nebo panoramatickou couvací kameru. Corsa je ovšem první v segmentu malých aut s nabídkou adaptivních světlometů IntelliLux LED Matrix s funkcí odstínění ostatních vozidel na silnici pomocí osmi segmentů řízenými s využitím dat z přední HD kamery.
Prodej Corsy 6. generace bude zahájen na podzim po výstavní premiéře na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Vyrábět se bude včetně verze Corsa-e v Zaragoze ve Španělsku.
EU - malá auta | 2018 | 2017 | rozdíl |
1. Renault Clio | 336 268 | 328 739 | +2,3 % |
2. VW Polo | 299 920 | 273 001 | +9,9 % |
3. Ford Fiesta | 270 738 | 254 598 | +6,3 % |
4. Peugeot 208 | 230 049 | 244 830 | -6,0 % |
5. Toyota Yaris | 217 642 | 199 277 | +9,2 % |
6. Opel/Vauxhall Corsa | 217 036 | 232 756 | -6,8 % |
7. Dacia Sandero | 216 306 | 200 714 | +7,8 % |
8. Citroën C3 | 210 082 | 207 446 | +1,3 % |
9. Škoda Fabia | 172 511 | 180 836 | -4,6 % |
10. Seat Ibiza | 101 894 | 119 021 | -14,4 % |
Segment celkem | 2 800 692 | 2 835 173 | -1,2 % |
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz