name | autoweek.cz

Nové plug-in hybridy od BMW

Nové plug-in hybridy od BMW

19.08.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nejnovější pokroky v oblasti akumulátorů vylepšují schopnosti lokálně bezemisní jízdy ve městě i mimo něj a snižují spotřebu plug-in hybridních modelů BMW 225xe Active Tourer a sedanů BMW 330e a BMW 530e resp. 530e xDrive.
BMW 225xe Active Tourer
Plug-in hybridní varianta městského univerzálního vozu s nejmodernější technologií akumulátorů prodloužený dojezd na elektřinu o 25 % na 55 až 57 km. Dále byla optimalizovaná účinnost plug-in hybridního pohonu, takže nyní má kombinovanou spotřebu paliva 1,9 - 2,1 l/100 km (42 - 47 g CO2/km), což znamená snížení o více než 15 %.
 
Výrazné prodloužení dojezdu na elektřinu je dáno zvýšenou kapacitou Li-ion akumulátoru. Přestože má stejné rozměry jako dříve, kapacita se zvětšila ze 7,7 kWh na 10 kWh. Vysokonapěťový akumulátor je uložen pod zadními sedadly, takže objem zavazadlového prostoru není omezený a je 400 l, po sklopení opěradla zadních sedadel až 1350 l.
 
Plug-in hybridní pohon tvoří zážehový motor 1,5 l s technologií BMW TwinPower Turbo a výkonem 100 kW (136 k), který přes šestistupňovou převodovku Steptronic pohání přední kola, a elektromotor s výkonem 65 kW (88 k) pohánějící zadní kola. Inteligentně řízená spolupráce obou pohonných jednotek vytváří hybridní systém pohonu všech kol. Kombinovaný výkon je 165 kW (224 k) a točivý moment 385 N.m.
 
BMW 330e Sedan
Sportovnější a hospodárnější je díky nejnovější technologii BMW eDrive i nový 330e Sedan. Druhá generace plug-in hybridního pohonu doplňuje nabídku pohonů nové generace tohoto sportovního sedanu. S Li-ion vysokonapěťovým akumulátorem o kapacitě 12,0 kWh umožňuje o 50 % delší dojezd na elektřinu - nově s maximem 59 až 66 km. Spotřeba paliva a emise při lepší akceleraci klesly ve srovnání s předchůdcem o více než 15 % na 1,6 - 1,9 l/100 km resp. 37 - 43 g/km.
 
Nová generace technologie BMW eDrive spolupracuje se zážehovým čtyřválcem 2,0 l s technologií BMW TwinPower Turbo, který má největší výkon 135 kW (184 k), a elektromotorem, který generuje výkon 83 kW (113 k). Největší kombinovaný výkon je 185 kW (252 k), avšak standardně dodávaná funkce XtraBoost, která se u BMW objevuje vůbec poprvé, zvyšuje po dobu 10 sekund celkový výkon plug-in hybridního systému na 215 kW (292 k). Maximální točivý moment je 420 N.m. Hlavní předností projevu nového BMW 330e jsou bleskurychlé reakce pohonného systému.
 
Vysokonapěťový akumulátor je umístěn pod zadními sedadly, zatímco benzinová nádrž se nachází nad zadní nápravou. To znamená, že zavazadlový prostor je jen mírně zmenšený na objem 375 l.
 
Nový 330e Sedan je připraveno pro vjezd do nízkoemisních zón stanovených městy výhradně pro jízdu s vozy s nulovými emisemi. S novou funkcí BMW eDrive Zones, která bude od roku 2020 součástí standardní výbavy plug-in hybridních verzí BMW (u starších může být doplněna), bude možné pomocí zónového monitorování (geofencing) automaticky detekovat nízkoemisní zóny a při vjezdu do nich automaticky přepnout do čistě elektrického režimu.
 
BMW 530e Sedan/530e xDrive Sedan
Plug-in hybridní systém pro manažerský sedan s nejnovější technologií akumulátoru a volitelně také s inteligentním pohonem všech kol má o více než 30 % prodloužený elektrický dojezd na 61 až 66 km a emise CO2 nižší o více než 20 % na 1,6 až 1,8 l/100 km respektive na 36 až 41 g/km. Paralelně s uvedením BMW 530e Sedan na trh je k dispozici také BMW 530e xDrive Sedan (kombinovaná spotřeba 2,0 až 2,20 l/100 km, kombinované emise CO2 46 - 49g/km), kombinující pokročilý plug-in hybridní systém s inteligentním pohonem všech kol.
 
Nový Li-ion vysokonapěťový akumulátor má kapacitu zvýšenou z 9,2 na 12,0 kWh aniž by došlo k jeho zvětšení. Objem zavazadlového prostoru zmenšil pouze minimálně na 410 l.
 
Plug-in hybridní systém opět tvoří zážehový čtyřválcový dvoulitr s technologií BMW TwinPower Turbo, generující výkon 135 kW (184 k), a elektromotor o výkonu 83 kW (113 k) integrovaný do osmistupňové samočinné převodovky Steptronic. Společně mají celkový výkon 185 kW (252 k) a maximální točivý moment 420 N.m. Inteligentní řízení toků energií umožňuje optimálně efektivní fungování hybridního systému. Pro ještě vyšší hospodárnost se pro proaktivní stanovení ideálního provozního režimu používají data navigačního systému. Řidič může volbu režimu jízdy rovněž ovlivnit stiskem tlačítka eDrive.