nové porsche 911 - výkonnější, víc digitální i stejné | Aktuality | autoweek.cz

Nové Porsche 911 - výkonnější, víc digitální i stejné

Nové Porsche 911 - výkonnější, víc digitální i stejné

04.12.2018 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Na autosalonu v Los Angeles se ​​světu poprvé ukázala osmá generace modelu Porsche 911 s interním označením 992. V Los Angeles byly představeny verze Carrera S a Carrera 4S.
Dynamický profil se sice nezměnil, ale design nové generace ovlivňují blatníky rozšířené o 45 mm s 20“ nebo 21“ koly. Novinkou jsou i LED hlavní světlomety a především souvislý panel LED světel na zádi, což je současně i nejvíce kontroverzní inovace v očích pravověrných příznivců legendy 911, která se poprvé představila už před 55 lety. Porsche si letos připomíná také 70 let výroby sportovních aut, protože v roce 1948 vyjel z dílny v rakouském Gmündu první model 356.
 
Nově uspořádanému interiéru dominuje 10,9“ centrální dotykový displej systému Porsche Communication Management (PCM). PCM mimo jiné zahrnuje sériově dodávaný navigační systém s připojením k internetu a využíváním kolektivní inteligence a Porsche Connect Plus.
 
Novinkou mezi asistenčními systémy je režim Porsche Wet pro bezpečnou jízdu na mokré vozovce a asistent nočního vidění s termovizní infračervenou kamerou Night Vision Assist.
 
Vylepšeným vstřikovacím procesem a novým umístěním turbodmychadla včetně chladiče stlačeného vzduchu se zvýšila účinnost pohonné jednotky a díky tomu vzrostl výkon o 22 kW (30 k). Přeplňovaný plochý šestiválec „boxer“ poskytuje ve verzích 911 Carrera S a 911 Carrera 4S nejvyšší výkon 331 kW (450 k). Motor je nově vybaven i filtrem pevných částic.Nová je i dvouspojková osmistupňová převodovka.
 
Kupé Carrera S s pohonem zadních kol zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 s a dosahuje nejvyšší rychlost 308 km/h, 911 Carrera 4S s pohonem všech kol zrychluje za 3,6 s a může jet až 306 km/h. Po přepočtu na kombinovaný cyklus EU činí spotřeba benzinu u 911 Carrera S 8,9 l/100 km, u verze 911 Carrera 4S to je 9,0 l/100 km.
 
A kdy se dočkáme hybridní verze? Podle Porsche zatím nejsou k dispozici dostatečně kvalitní akumulátory pro tento model.
  • Nové Porsche 911 - výkonnější, víc digitální i stejné
  • Nové Porsche 911 - výkonnější, víc digitální i stejné
  • Nové Porsche 911 - výkonnější, víc digitální i stejné
  • Nové Porsche 911 - výkonnější, víc digitální i stejné
  • Nové Porsche 911 - výkonnější, víc digitální i stejné
  • Nové Porsche 911 - výkonnější, víc digitální i stejné
  • Nové Porsche 911 - výkonnější, víc digitální i stejné
  • Nové Porsche 911 - výkonnější, víc digitální i stejné
  • Nové Porsche 911 - výkonnější, víc digitální i stejné
  • Nové Porsche 911 - výkonnější, víc digitální i stejné