name | autoweek.cz

Nový crossover Subaru XV

Nový crossover Subaru XV

18.09.2011 | Antonín Matějka | Aktuality

Novinka japonské automobilky Subaru postavená v duchu nové firemní filozofie Confidence in Motion – Jistota v pohybu, přináší svěží design a vyspělou techniku včetně tří moderních motorů.

Již na první pohled je jasné, že styling nového pětimístného crossoveru XV nese nezaměnitelný rukopis současných modelů značky Subaru, který akcentuje sportovní ráz vozu a jeho praktickou využitelnost. Celkové pojetí designu vycházející z modelu Impreza je „odvážnější“ a nutno říci že i působivější. Velkou zásluhu na tom jistě má větší světlá výška (220 mm) a atraktivně tvarované příď s výraznou maskou chladiče a světlomety ve tvaru sokolího oka. Kompaktní vzhled karoserie pak dotvářejí aerodynamicky tvarované nárazníky a čistě řešená záď s výrazným střešním spoilerem. Interiér nového modelu XV je vysoce funkční, variabilní a komfortní – zavazadlový prostor se sadou pro opravu pneumatik má objem 380 litrů, po úpravě zadních dělených sedadel jej lze zvětšit téměř trojnásobně. Stylový interiér dotváří multifunkční displej MFD v horní části přístrojové desky, popřípadě velký barevný LCD 4,3“ displej s rozšířenou nabídkou funkcí. Subaru XV přichází na trh s nabídkou tří motorů boxer nové generace - dva zážehové čtyřválce 1,6 l/114 k a 2,0 l/150 k doplňuje dvoulitrový turbodiesel o výkonu 147 koní, který se může pochlubit úctyhodným točivým momentem 350 N.m při 1600 až 2400 otáčkách a kombinovanou spotřebou 5,6 l/100 km.  S posledně jmenovaným motorem dosahuje model XV největší rychlost 198 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 9,3 sekundy. Oba benzinové motory jsou  vybaveny manuální převodovkou (5 MT pro 1,6 l a 6 MT pro 2,0 l) nebo CVT převodovkou Lineartronic, kterou lze u dvoulitrové verze kombinovat s řazením pádly pod volantem. Turbodiesel se vstřikováním common rail se bude dodávat s manuální šestistupňovou převodovkou. Všechny modely Subaru XV jsou vybaveny systémem pohonu všech kol, verze s klasickými převodovkami mají  mezinápravový samosvorný diferenciál s viskózní spojkou, u  vozů s převodovkou Lineartronic je použit aktivní elektronicky řízený systém s vícelamelovou spojkou. V základní výbavě všech verzí je stabilizační systém VDC, jehož součástí je i brzdový asistent.