name | autoweek.cz

Nový Espace se zaměří na firemní zákazníky

Nový Espace se zaměří na firemní zákazníky

16.01.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Renault doufá, že s novou generací velkého MPV Espace osloví firemní zákazníky, neboť rodiny se velkým minivanům ve stále větší míře vyhýbají. Firma Tenneco oznámila, že Renault pro nový Espace zvolil nejnovější generaci plynule proměnlivého poloaktivního pérování s tlumiči Monroe CVSAe.

U svého nejnovějšího modelu Espace Renault změnil krabicovitý vzhled předchozích generací za uhlazený styl crossoveru. Rovněž se připojila verze s vyšší úrovní výbavy označená Initiale Paris, aby tak podpořila přitažlivost tohoto velkého MPV.

 

Phillipe Brunet, prodejní šéf Renaultu pro segment velkých aut, uvedl, že trh s velkými rodinnými vozy se zmenšuje, takže hlavním trhem pro nový Espace budou firemní zákazníci: „To, co naši zákazníci chtějí, je design crossoveru.“ Brunet uvedl, že Espace dostal stylizaci crossoveru proto, že segment crossoverů „nyní představuje 10 až 15 % automobilového segmentu v Evropě a stále roste.“ Zákazníci přecházejí k vozům ve stylu crossoveru proto, že mají vysokou jízdní výšku a prostorný a víceúčelový interiér.

 

Analytik firmy Inovev Jamel Taganza tvrdí, že firemní zákazníci nyní představují většinu potenciálních kupců středně velkých automobilů v Evropě: „S výjimkou Itálie je posun k prodeji firmám celoevropským trendem.“

 

S tím roste nejen požadavek většího prostoru, ale i větší míry komfortu cestování. Nový Espace podle automobilky Renault nabídne nový rozměr potěšení z jízdy: „Tento zážitek vás zcela pohltí, poskytuje mnohem větší vzrušení a volbu emocí dává plně do rukou řidiče.“

 

Náměstek programového ředitele Renaultu Gérard Payen řekl: „Nový Espace nabízí zážitek z jízdy, jenž se mění podle nálady řidiče a spektra vlastností jízdních výkonů. Je schopen upravit svou charakteristiku tak, aby poskytl odpovídající pocity. Je to, jako byste vlastnili několik automobilů uspořádaných do jednoho.“

 

Pojetí radosti z jízdy podporuje nová technologie Renaultu pod názvem Multi-Sense, což je zařízení, které ovládá a koordinuje vstupní informace přicházející od systémů instalovaných v novém modelu Espace. Multi-Sense řídí 4Control podvozek i systém elektronického tlumiče, jenž ovládá tlumiče CVSAe.

 

Firma Tenneco oznámila, že Renault pro nový model Espace zvolil nejnovější generaci plynule proměnlivého poloaktivního pérování s tlumiči Monroe CVSAe. Jeho tlumiče zlepšují pohodlí a řízení vozu, neboť neustále, s rychlostí až 100x za sekundu, nastavují čtyři tlumiče podle podmínek na silnici a dynamických jízdních situací jako jsou zatáčení, změna jízdního pruhu, zrychlení a brzdění. Tlumiče CVSAe se dají kdekoli přepnout mezi standardním, sportovním nebo komfortním režimem podle toho, zda řidič dává přednost pohodlnější, dynamičtější nebo sportovnější jízdě.

 

Sandro Paparelli, viceprezident a generální manažer společnosti Ride Performance Europe, řek: „Jsme odhodláni plnit potřeby našich zákazníků, neboť oni navrhují vozy schopné přizpůsobit se odlišným typům prostředí, situacím nebo preferencím pokud jde o styl jízdy, aby tak spotřebitelům nabídli jako pohodlí tak výkon, a svobodu volby vybrat si svůj zážitek z jízdy. Jsme potěšeni, že si Renault pro svůj vlajkový model vybral naší technologii inteligentního pérování CVSAe.“

 

Renault do továrny v Douai, kde se bude nový Espace vyrábět společně s následovníky kompaktního minivanu Scenic a středně velkého sedanu Laguna, investoval 420 milionů eur.

 

Pátá generace Espace se v Evropě začne prodávat na jaře. Espace, jenž byl kdysi jasnou evropskou jedničkou, se nyní ve svém segmentu propadl. Espace byl navržen s ohledem na evropského zákazníka, avšak Renault zvažuje, zda nezačne vyrábět minivany ve své nové továrně v Číně.