name | autoweek.cz

Nový Ford Focus se představil

Nový Ford Focus se představil

10.04.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nejnovější generace Fordu Focus se v České republice objeví v červenci tohoto roku s cenami od ​359 990 Kč. Rozšířená modelová řada poprvé zahrnuje také crossover Focus Active a luxusní Focus Vignale.
Od roku 1998, kdy se představil Focus první generace, Ford v Evropě prodal téměř 7 milionů vozů této modelové řady a po celém světě odbyt překonal 16 milionů kusů. Přesně 20 let po uvedení první generace Ford ve světové premiéře představil nový Focus současně v Šanghaji a Londýně.
 
Úplně nový základ
Ford Focus 4. generace je prvním globálním modelem postaveným na nové platformě Fordu C2. Při premiéře se představuje jako pětidveřový hatchback, kombi a na vybraných trzích také jako čtyřdveřový sedan. K tomu se přidávají varianty s výrazným charakterem - základní Focus Trend, střední Titanium, sportovní Focus ST-Line, luxusní Focus Vignale a poprvé crossover Focus Active.
 
Nový Ford Focus slibuje nejmodernější techniku, komfort, prostornost a zážitky z jízdy. Nárůst rozvoru náprav o 53 mm umožnil instalaci pneumatik s větším průměrem a zvětšení zavazadlového prostoru až na objem 1354 l u pětidveřové verze a 1653 l u verze kombi.
 
Nejmodernější technika
Pokrokové technologie, souhrnně označované termínem Ford Co-Pilot360, zvyšují bezpečnost a usnadňují jízdu i parkování. Asistenční systémy, jako adaptivní tempomat ACC s funkcí Stop & Go, inteligentní asistent rychlosti s rozpoznáváním dopravních značek omezujících rychlost a aktivní udržování v jízdním pruhu, usnadňují řízení. Adaptivní LED světlomety s prediktivním svícením přisvěcují do zatáček před natočením volantu. Samočinný parkovací systém Active Park Assist 2 s automatickou převodovkou zcela samočinně zaparkuje po stisku tlačítka.
 
Asistent pro vyhýbací manévr, který je ve voze této třídy nabízen vůbec poprvé, usnadňuje řidiči vyhnout se stojícím nebo pomalejším vozidlům tak, aby nedošlo k nehodě. Jako první vůz této modelové řady nabízí elektronicky nastavitelné adaptivní tlumiče CCD (Continuously Controlled Damping) a k tomu přidává volitelné jízdní režimy.
 
U evropského Fordu je poprvé použit head-up displej. Nový Focus má palubním rozhraní Sync 3 s 8“ dotykovým displejem.
 
Úsporné motory
Zážehové motory jsou EcoBoost jsou 1,0 EcoBoost ve dvou výkonových variantách 73,5 kW (100 k) a 92 kW (125 k) a nový 1,5 EcoBoost s výkony 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k). Oba jsou kvůli snížení spotřeby a emisím CO2 vybaveny jako první tříválce na světě technologií pro deaktivaci jednoho válce při částečné zátěži. Turbodiesely 1,5 EcoBlue a 2,0 EcoBlue se dodávají i s novou inteligentní osmistupňovou samočinnou převodovkou.
 
Přepracovaný podvozek
Zcela od základů byl přepracován podvozek, který využívá pomocná rám pro uchycení ramen zadní nápravy, označované SLA (Short Long Arm) podle horního kratšího a spodního delšího ramene. Další zdokonalení jízdních vlastností u pětidveřových verzí se zadní nápravou SLA zajišťují nově dodávané elektronicky nastavitelné adaptivní tlumiče CCD. Adaptivní podvozek spolupracuje se systémem řízení jízdních režimů. Focus se poprvé dodává s možností volby mezi režimy Normal, Sport a Eco, vozy s tlumiči CCD nabízejí další jízdní režimy Comfort a Eco-Comfort.
 
K dispozici je také lehká zadní náprava s vlečenými rameny spojenými torzní příčkou. Ta používá Fordem patentovanou technologii vinutých pružin se směrováním síly (Force Vectoring Spring), která se již osvědčila na Fordu Fiesta ST. Náprava s vlečenými rameny je určena pro lehké verze s motory 1,0 EcoBoost a 1,5 EcoBlue.
 
Výroba v Evropě
Nová generace Fordu Focus se vyrábí v německé továrně Fordu v Saarlouis. V České republice se nový Ford Focus objeví v červenci tohoto roku s cenami od 359 990 Kč.