name | autoweek.cz

Nový Lexus GS 450h se u nás začne prodávat v květnu 2012

Nový Lexus GS 450h se u nás začne prodávat v květnu 2012

22.09.2011 | Antonín Matějka | Aktuality

Nový plně hybridní sedan GS 450h je ukázkou špičkových technologií značky Lexus, zároveň se jedná o vysoce reprezentativní vůz, který bude o přízeň zákazníků soupeřit s vozy renomovaných německých značek.

Novou generaci modelů Lexus GS reprezentují dvě verze – GS 350AWD a GS 450h. První z nich s elektronicky řízeným pohonem všech kol je určena především pro severoamerický trh a pohání ji zážehový vidlicový šestiválec 3,5 l (s duálním časováním VVT-i) ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou, která je doplněna o sekvenční řazení pádly pod volantem. Z pohledu evropského a českého zákazníka je ovšem mnohem důležitější model GS 450h, který k pohonu zadních kol využívá plně hybridní systém Lexus Hybrid Drive kombinující benzinový motor 3,5 l s Atkinsonovým cyklem, vysoce výkonný elektromotor/generátor a hybridní elektronicky řízenou převodovku E-CVT se sekvenčním řazením šesti předvolených stupňů.  Celkový výkon této sestavy činí 343 koní, a tak není divu, že jízdní výkony vozu uspokojí i sportovněji založené řidiče. Lexus GS 450h dosahuje největší rychlost 250 km/h a jeho kombinovaná spotřeba paliva je takřka o 4 litry nižší než u verze GS 350AWD. Voličem jízdních režimů si můžete navíc automobil „naladit“ tak, aby souzněl s vaším okamžitým řidičským rozpoložením - režim ECO snižuje emise a spotřebu paliva; režim NORMAL je vysoce efektivní pro každodenní jízdu; režim SPORT S poskytuje rychlejší akceleraci a režim SPORT S+ upraví podvozek a řízení pro ještě lepší ovladatelnost. V čistě elektrickém režimu EV (Electric Vehicle) dokáže GS 450h jet téměř nehlučně s nulovou spotřebou a nulovými emisemi CO2 nebo NOx. Podobně jako u kompaktu CT 200h jsou různé režimy jízdy indikovány modrým nebo červeným osvětlením přístrojů a měnícím se zobrazením indikátoru úspornosti a otáčkoměru. Model GS 450h je vybaven průlomovým systémem Lexus Dynamic Handling, který zahrnuje dynamické řízení zadních kol a řízení s variabilním převodovým poměrem. Výsledkem je vzrušující jízda a precizní ovladatelnost vozidla i na samé hranici přilnavosti. Jistotu za volantem zvyšuje nová generace integrovaného systému řízení dynamiky vozidla VDIM a mohutné kotoučové brzdy dimenzované pro podvozek s 18“ koly. V daném segmentu prémiových vozů vyšší třídy nemá nový Lexus GS 450h se svým plně hybridním pohonem prakticky konkurenci.