name | autoweek.cz

Nový Lexus GS F SPORT

Nový Lexus GS F SPORT

26.10.2011 | Antonín Matějka | Aktuality

Japonská značka Lexus představí na nadcházejícím autosalonu SEMA v Las Vegas nový model GS s paketem výbavy F SPORT.

Nový model GS s paketem F SPORT vás již na první pohled zaujme exkluzivně tvarovaným předním nárazníkem s větším bočním žebrováním a sportovní voštinovou mřížkou v horní i spodní části masky chladiče. Zadní partie vozu je vybavena difuzorem pod nárazníkem v šedém metalickém laku. GS 450h F SPORT ve spodní části zadního nárazníku umně kombinuje šedý metalický lak s chromovými vlysy. Všechny modely v provedení F SPORT budou dále vybaveny zadním spoilerem a 19\" litými koly v tmavě metalickém laku. Kola jsou obuta pneumatikami 235/40 R19 vpředu a 265/35 R19 vzadu. Širší pneumatiky přispívají ke sportovnějšímu vzhledu, ale také vylepšují trakční schopnosti vozu. Mezi interiérové prvky paketu F SPORT patří čalounění sedadel a dveřních panelů v granátovém barevném odstínu, elektricky nastavitelná přední sedadla F SPORT (seřiditelná v 16 směrech), černé čalounění stropu a střešních sloupků, perforovanou kůží obšitý volant (s označením F SPORT) a hlavice řadicí páky, hliníkové pedály a dekory přístrojové desky a exkluzivní prahové lišty. Součástí paketu F SPORT je i vyladěný systém zavěšení předních i zadních kol a systém AVS (adaptivní odpružení) přispívající k co nejlepší ovladatelnosti vozu a reakcím řízení pro maximální jízdní agilitu. Díky systému AVS může řidič přizpůsobit jízdní vlastnosti GS s využitím různých nastavení tlumičů; Režim „Normal“ je určen pro každodenní komfortní jízdu, zatímco režim „Sport S+“ je zárukou skvělé ovladatelnosti a přesné odezvy od volantu při rychlém průjezdu zatáčkami. Systém AVS tak na daný pokyn od volantu, náklony karoserie a momentální povrch vozovky reaguje tím, že aktivuje tlumiče s regulovatelnou tlumicí silou a automaticky přizpůsobuje charakteristiku systému odpružení (nezávisle pro všechna kola), čímž plní hned několik řídicích funkcí zároveň. Pokud řidič navolí režim „Sport S+“ systému AVS, automaticky se zvýší rozdíl mezi účinkem vnitřních a vnějších tlumičů při průjezdu zatáčkami, čímž se ještě více zamezí nežádoucím náklonům karoserie. Systém VGRS zároveň automaticky snižuje zhruba o 10 % převodový poměr řízení, zatímco elektrický posilovač řízení (EPS) zvyšuje pomocný krouticí moment řízení přibližně o 4 %. Tato opatření společně minimalizují náklony vozu, přispívají k jeho lepší ovladatelnosti a optimalizují charakteristiku řízení s cílem nabídnout maximální požitek z řízení tohoto sportovního sedanu. Kromě standardního vylepšení systému odpružení v rámci paketu F SPORT je model GS ve verzi 450h F SPORT vybaven i systémem Lexus Dynamic Handling (LDH), díky kterému se tento model stává prvním plně hybridním vozem na světě, který nabízí systém řízení všech kol. Paket F SPORT bude nabízen pro modely GS 250, 350 a 450h.