nový opel insignia 2.0 biturbo cdti – vysoký výkon, nízká spotřeba | Aktuality | autoweek.cz

Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba

Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba

25.04.2012 | Matějka Antonín | Aktuality

Vlajková loď značky Opel je opět o něco atraktivnější. Evropský automobil roku 2009 se nyní představil se zcela novým motorem BiTurbo o výkonu 195 koní.

Nový čtyřválcový agregát je nabízen pro všechny tři karosářské verze vozu, sedan, liftback a kombi Sports Tourer, a to s pohonem předních nebo všech kol. K dispozici jsou šestistupňové převodovky – manuální a samočinná.  Vznětový motor využívá přímé vysokotlaké vstřikování common rail a systém přeplňování se dvěma turbodmychadly různé velikosti, které pracují buď samostatně, nebo společně. Malé turbodmychadlo se rychle roztáčí do vysokých otáček v oblasti nízkých otáček motoru. Tím je dosaženo rychlého nárůstu plnicího tlaku, díky čemuž motor velmi spontánně reaguje na změnu polohy pedálu akcelerátoru bez typického zpoždění.  Už při 1500 otáčkách je k dispozici točivý moment 320 N.m a při 1750 1/min  motor dosahuje maximální točivý moment 400 N.m. V oblasti středních otáček pracují obě turbodmychadla společně, přičemž velké turbodmychadlo zajišťuje první stupeň stlačení nasávaného vzduchu a malé turbodmychadlo následně zvyšuje plnicí tlak na definitivní úroveň. Elektronicky ovládaný kontinuální obtokový ventil propouští část výfukových plynů do velkého turbodmychadla, čímž je dosaženo energické akcelerace vozidla. Při vysokých otáčkách (od 3000 1/min) proudí celý objem výfukových plynů přímo na turbínu velkého turbodmychadla, čímž se dosahuje vysokého výkonu motoru v nejvyšším rozsahu otáček. Malé turbodmychadlo je propojeno s malým kapalinovým chladičem stlačeného vzduchu, velké turbo pak s klasickým chladičem vzduch/vzduch. Opel je první automobilkou, která používá takový systém dvojitého chlazení stlačeného vzduchu, tzv. twin cooler systém. Další velkou inovací pro všechny verze modelu Insignia s pohonem všech kol je na přání dodávaný podvozek SuperSport. Tato technologie, která byla původně vyhrazena pro špičkový vysoce výkonný sportovní model OPC, bude k dispozici od jara 2012. Komplet SuperSport obsahuje mechatronický podvozek FlexRide s elektronicky regulovanými adaptivními tlumiči pérování, vysoce výkonné brzdy Brembo a speciální přední nápravu HiPerStrut z modelu Insignia OPC 2,8 V6 Turbo/325 k. Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI sedan s pohonem předních kol a manuální převodovkou se může pochlubit kombinovanou spotřebou pouhých 4,9 l/100 km, přitom dosahuje maximální rychlost 230 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za velmi slušných 8,7 sekundy. Všechny verze s manuální převodovkou jsou standardně vybaveny systémem Start/Stop. Ceny nových modelů Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI začínají na 767 400 korunách pro verze s pohonem předních kol a na 781 900 korunách pro verze 4x4.

  • Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba
  • Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba
  • Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba
  • Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba
  • Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba
  • Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba
  • Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba
  • Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba
  • Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba
  • Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba
  • Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba
  • Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba
  • Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba
  • Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba
  • Nový Opel Insignia 2.0 BiTurbo CDTI – vysoký výkon, nízká spotřeba