name | autoweek.cz

Nový Passat GTE přijíždí

Nový Passat GTE přijíždí

23.07.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen uvede na trh další hybridní vůz s externím nabíjením. První hybridní model Volkswagen s možností externího nabíjení ve střední třídě Passat GTE má výkon 160 kW a dojezd až 50 km v čistě elektrickém režimu. K dispozici bude jako sedan i kombi Variant.
Volkswagen po modelu Golf GTE uvádí další model s hybridním pohonem a možností externího nabíjení Passat GTE. Jeho hybridní systém dosahuje nejvyššího výkonu 160 kW (218 k) při kombinované spotřebě 1,6 l/100 km a kombinované spotřebě elektrické energie 12,2 kWh/100 km (u kombi Variant: 12,4 kWh/100 km).
 
V režimu čistě elektrického pohonu je možné na jedno nabití překonat vzdálenost až 50 km. Nový Passat GTE se za normální provozních podmínek rozjíždí vždy čistě elektricky, a tím bez emisí. Režim E-Mode může být aktivován také tlačítkem, například na konci jízdy při vjezdu do města. V některých evropských městech, jako je Londýn, jsou proto řidiči modelu Passat GTE osvobozeni od jinak běžné povinnosti platit mýtné poplatky za vjezd do centra.
 
Passat GTE je samostatná výbavová linie, která kromě jiného zahrnuje individuální prvky, které byly koncipovány speciálně pro tuto verzi. Patří mezi ně specifická chromovaná maska chladiče s výrazným modrým pruhem a zcela nově navržený nárazník s charakteristickými světly LED pro denní svícení.
 
Rovněž interiér byl koncepčně přizpůsoben novému systému pohonu. Byl rovněž upraven panel sdružených přístrojů a do sériově dodávaného informačního a zábavního systému bylo vloženo menu se specifickými funkcemi a ukazateli hybridního pohonu s možností externího nabíjení.
 
Sportovní kontrast k režimu E-Mode vytváří režim GTE, který se aktivuje tlačítkem. Passat GTE v něm poskytuje nejvyšší výkon 160 kW (218 k). Řízení a pedál plynu přecházejí v tomto režimu na dynamičtější charakteristiku. Motor 1.4 TSI přispívá nejvyšším výkonem 115 kW (156 k), elektromotor přidává 85 kW (115 k). Maximální točivý moment hybridního pohonu s možností externího nabíjení činí 400 N.m.
 
Passat GTE je vybaven sériově šestirychlostní dvouspojkovou převodovkou DSG, která byla vyvinuta speciálně pro hybridní pohon. Zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,4 s (Variant: 7,6 s). Nejvyšší rychlost je u obou verzí 225 km/h, v režimu E-Mode 130 km/h.
 
Modely Passat GTE a Passat GTE Variant budou na evropské trhy uvedeny na podzim 2015.