name | autoweek.cz

Nový Renault Mégane se připravuje na start

Nový Renault Mégane se připravuje na start

25.01.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Také Renault s novou generací kompaktního hatchbacku Mégane směřuje k prémiovosti technickými inovacemi i výbavou. Najdeme v něm prvky používané u špičkových modelů Renault Espace a Talisman včetně unikátního systému řízení všech kol 4Control pro Mégane GT.
Je tomu 20 let od chvíle, kdy Renault na olympijském stadionu v Barceloně vstoupil do nové epochy uvedením modelu Mégane. Ten se stal základem celé modelové řady v té době v rámci celého automobilového průmyslu unikátní, zvláště když se její součástí stal i revoluční model Scénic. Od té doby se po celém světě prodalo 6,5 miliónů vozů tří generací. V České republice bylo prodáno 15 700 těchto vozů.
 
4. generace s novou modulární platformou
Nyní tato ústřední modelová řada Renaultu prochází zásadní proměnou. Mégane přichází ve čtvrté generaci do daleko tvrdší konkurence, než tomu bylo u první generace. Reaguje na to nabídkou špičkové techniky převzaté z modelů vyšších tříd - LED světlomety, vynikající multimediálním systém R Link 2 s dotykovou obrazovkou 8,7“, barevný projekční displej (HUD) nebo individuálně nastavitelný barevný TFT displej nahrazující přístrojový panel.
 
Všechny tyto prvky je možné nabídnout díky tomu, že nový Mégane vznikl na alianční modulární platformě CMF-C/D, společné mj. s modely Renault Kadjar, Talisman a Espace ale i Nissany Pulsar, XTrail a Qashqai.
 
Nový Mégane s pětidveřovou karoserií má v porovnání s předchozí generací o 28 mm delší rozvor (2669 mm) při kratšímu převisu vzadu. Celková délka je 4359 mm a objem zavazadlového prostoru 434 l.
 
Nový Mégane je dalším vozem kompaktní třídy, který se vpředu i vzadu odlišuje od konkurence výrazným světelným podpisem s využitím LED osvětlení, který podtrhuje dynamické linie. Stejně jako velký sedan Talisman má i nový Mégane osobitý tvar předních světlometů ve tvaru písmene C, které se táhnou až do nárazníku. Zadní horizontálně orientované svítilny, jejichž tvar je rozpoznatelný i v noci díky propracované grafice, opticky umocňují šířku vozidla.
 
Od zahájení prodeje budou k dispozici zážehové motory Energy 1,2 TCe 100 a Energy 1,2 TCe 130 a turbodiesely Energy 1,5 dCi 90, Energy 1,5 dCi 110 a Energy 1,6 dCi 130, přičemž motor Energy dCi 110 bude v nabídce i se dvouspojkovou převodovkou EDC. Později je doplní základní zážehový motor 1,6 SCe 115 a převodovku EDC dostane i motor Energy TCe 130.
 
Technicky jedinečný Mégane GT
Vrcholem řady je exkluzivní verze Mégane GT odvozená ve spolupráci s divizí Renault Sport. Odlišuje se už designovými prvky zvýrazňujícími sportovní vzhled s většími přívody vzduchu, novým designem mřížky chladiče, dvojitou chromovanou koncovkou výfuku a difuzor na zádi inspirovaným monoposty formule 1. Mégane GT rovněž nabízí 17“ a 18“ kola z lehkých slitin s diamantovým vzhledem vyvinutá speciálně značkou Renault Sport.
 
Hlavní přístroje nahrazuje 7“ TFT displej. Na středové konzoli je dotykový 8,7“ displej multimediálního systému R-Link 2. Pomocí systému Multi-Sense lze předvolit jízdní režim ze čtyř přednastavených Eco, Normal, Sport a Komfort nebo individuální nastavení Personal.
 
Technickou specialitou Mégane GT, poprvé nabízenou v kompaktním voze, je systém řízení všech kol 4Control. Ten se skvěle osvědčil už u modelu Laguna a v nové generaci jej dostaly i špičkové modely Espace a Talisman. Zde má specifické naladění od sportovního oddělení Renault Sport. Díky tomu je tento vůz nejen skvěle ovladatelný v omezeném prostoru, ale především s bezkonkurenční lehkostí zvládá sportovní jízdu v ostrých zatáčkách.
 
Mégane GT přijde do prodeje nejprve se zážehovým motorem Energy 1,6 TCe 205 a dvouspojkovou převodovkou EDC, později se přidá i turbodiesel Energy 1,6 dCi 165 opět s převodovkou EDC.
 
Mégane Premiere Edition
Nový Mégane se vyrábí ve španělském závodě Palencia. Prodej nové generace Renaultu Mégane začne 7. března, kdy bude předveden zákazníkům během dní otevřených dveří u všech prodejců. V říjnu se přidá ještě oblíbená varianta kombi Grandtour s prodlouženým rozvorem, kterou budou do konce roku následovat i minivany Scénic a Grand Scénic. Renault pak bude mít nejmladší nabídku všech modelů na trhu. Co se týče sedanu Fluence, ten bude i nadále k dispozici během roku 2016 ale s jeho nástupcem se nepočítá.
 
Už od 15. února ale Renault, podobně jako u modelů Kadjar a Talisman, nabídne uváděcí limitovanou edici Premiere Edition se zajímavým poměrem výbavy a ceny. První vozy budou rychle dostupné, nicméně cena zatím nebyla stanovena. Mégane Premiere Edition budou k dispozici s motory Energy TCe 100 a Energy dCi 110. Ve výbavě bude mj. klimatizace, rádio s MP3 a Bluetooth, hands free, litá kola 16“, LED osvětlení Edge, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, plnohodnotná rezerva atd.