name | autoweek.cz

O německé turbodiesely je zájem po celé Evropě

O německé turbodiesely je zájem po celé Evropě

20.07.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ojeté vozy se vznětovými motory se v Německu staly nepohodlnými a těžko se prodávají. Zájemci z ostatních částí Evropy z toho zjevně těží.
Podle analýzy univerzity Würzburg-Schweinfurt, softwarové firmy AEB a Federálního statistického úřadu pro analýzu exportu/importu (ESD/ISD) vývoz ojetých vozů se vznětovými motory během posledního roku vzrostl o 20,5 % na 239 541 vozidel. Prodejci ojetých aut hlásí velký pokles cen turbodieselů a průměrný čas pro jejich prodej 106 dní.
 
„Pro znalce v zahraničí je v současné době ideální čas k získání ojetého turbodieselu. Kromě zemí EU jako jsou Chorvatsko, Slovinsko, Bulharsko a Rumunsko starší vozy se vznětovými motory nejčastěji směřují na Ukrajinu, zřejmě kvůli volným dovozním pravidlům a poměrně nízké sazbě cla 7,3 % na ojeté vozy z EU,“ říká Christian Kille z Ústavu aplikované logistiky na Univerzitě Würzburg-Schweinfurt.
 
Největší rozmach byl zaznamenán vývoz na Ukrajinu, který se více než zdvojnásobil (+136 %). Následovalo Chorvatsko s více než 89,6 % růstu. Na náročnějších trzích v západní, střední a jižní Evropě zákazníci stále upřednostňují novější ojeté automobily poháněné vznětovými motory. Výrazný růst totiž vykazují i Španělsko (+ 31 %), Rakousko (+ 41 %) a Francie (+ 34 %). Do této skupiny patří i Česká republika.
 
„To, že vývoz automobilů s turbodiesel je stále atraktivní i přes velké vzdálenosti z Německa do země určení, je důsledkem nejen z důvodu snížení cen, ale také nízkých logistických nákladů na přepravu vozidla,“ říká Kille.