name | autoweek.cz

Oldtimer číslo 9 2014

Oldtimer číslo 9 2014

13.10.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Vyšlo nové číslo magazínu pro milovníky historických vozidel. Hlavním tématem je připomínka roku 1964, který se zapsal do historie mnoha významnými událostmi. Nechybí ani přehled veteránských klubů v ČR a řádková inzerce.

Oldtimer 7-8/2014 - z obsahu čísla

Aktuality (Škoda Classic Tour, Tankový den v Lešanech, Technické muzeum Liberec, Cirque Citroen, Karosa B731, Len Terry, Tatry v Pebble Beach)

Kalendář akcí 2014

Katalog veteránských klubů

Řádková inzerce

 

Hlavní téma

1964 - Rok, který se zapsal do historie

Rok 1964 byl ve znamení příchodu mnoha legend a událostí, které ovlivnily vývoj na mnoho let do budoucna. V roce 1964 na našich silnicích (o dálnici se zatím jen diskutovalo) kralovaly Škody Octavia, ale běžně se potkávaly s populáry, aerovkami či pragovkami. Snem československých motoristů byla Škoda Felicia a komunistická elita jezdila v Tatrách 603. Začal platit Občanský zákoník, který nám vydržel až do loňského roku, a v jarních volbách do Národního shromáždění dostali kandidáti Národní fronty 99,94 % hlasů.

 

Motorsport

První mezinárodní závody v poválečném Maďarsku

Odešel tichý Švéd

Vyhrál celkem 16 rallye započítávaných do mistrovství světa a před tím další čtyři velké soutěže - na sněhu a ledu i rozbitých kamenitých cestách, v afrických bažinách a pralesích. Dokázal porazit na asfaltu Sandra Munariho se Stratosem. Byl po právu prvním mistrem světa v rallye. Rodák z jihošvédského městečka Rimbo byl neuvěřitelně všestranným jezdcem s vybroušeným čistým jezdeckým stylem jezdícím takřka bez chyb.

 

Výročí

50 let designového studia Opel

Při předvedení 50 let úspěšné činnosti svého designového studia nám automobilka Opel poskytla možnost vyzkoušet si některé z vozů, které z něj za půl století vzešly. Byl mezi nimi i Opel GT. Nízkou příď umožňovaly výklopné světlomety ovládané jednoduchým mechanickým systémem s pákou na středové konzoli vedle řadicí páky. Ač o síle potřebné k otočení světlometů kolovaly ve své době různé žerty, u našeho GT šla celá operace překvapivě snadno.

V porovnání s jinými vozy z té doby se Opel GT chová jako moderní auto. Jeho jízdní vlastnosti jsou velmi příjemné, vůbec ne tak "houpavé", jak bylo tehdy zvykem. S motorem 1,9 l je díky nízké hmotnosti nečekaně dynamický a také brzdy jsou o poznání účinnější, než byl standard doby jeho vzniku. Jen ten tenký a kluzký věnec volantu je v kombinaci s řízením bez posilovače pro řidiče zhýčkaného moderními auty nepříjemný

 

Zajímavosti

Tatra 805

 

Automobily včera a dnes

Opel Adam včera a dnes - 1931/2014

 

Historie

Cadillac V63 Opera Coupe 1924

Geniální jednoduchost - Citroen 2CV

Motocykly BMW - nenapodobitelná individualita

Podívejte se šestsetrojce nejen pod kapotu

Objevila se jako blesk z čistého nebe další direktiva, která hovořila jasnou řečí - připravit výrobu reprezentativního šestimístného automobilu poháněného osmiválcovým motorem. Trvalo však nějaký čas, než kopřivničtí připravili prototyp požadovaného vozu.

Motex

V roce 1962 bylo usnesením 4. Sjezdu výrobních družstev uloženo družstvu Motex zabezpečit rozvoj výroby autoservisního zařízení. A téhož roku přichází další úkol, tentokrát z ministerstva dopravy - vývoj válcové brzdové zkušebny a dalších výrobků pro připravované zřizování STK. V roce1976 byl dokončen základní závod v Praze Malešicích v termínu dnes už sotva uvěřitelném - po 7 let trvající výstavbě!

 

Výstavy a muzea

Muzeum motocyklů Šestajovice u Jaroměře

 

Reportáže

Ecce Homo Historic 2014

Zbraslav-Jíloviště pohledem soutěžícího

Slánský okruh 1952-2014

Korzo v parkovišti Masarykova okruhu - Brno GP Revival

Star Rally Historic při Barum Czech Rally Zlín

 

Oldtimer je v prodeji ve vybraných prodejnách sítě PNS. Oldtimer je možné zakoupit i osobně ve vydavatelství IBS motorpress na adrese: Litvínovská 3, Praha 9.

Další informace a předplatné na:

oldtimer@ibsmotorpress.cz

tel.: +420 277 271 322