name | autoweek.cz

Opel Insignia - první krok výš

Opel Insignia - první krok výš

10.08.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Opel ukázal podobu modelu Insignia pro rok 2012, ale především GM zveřejnilo novou strategii pro Opel. Insignia dostane nové motory a Opel se stane exkluzivnější značkou konkurující Volkswagenu.

Navenek se Insignia nemění vyjma nové metalické barvy Luxor a nových kol. Novinkou jsou nové kvalitnější informačně-zábavné systémy umožňující ukládat data na SD karty. Dalším rozšířením nabídky jsou kožená sedadla Indian Night z kůže Nappa. Dále byl vylepšen systém čelních kamer se zabudovaným varováním před kolizí (Forward Collision Alert) předcházející nárazu do stojícího vozu vpředu.

Nejvíce změn bude pod kapotou v podobě výkonnějších a současně úspornějších motorů. Namísto dosavadního motoru 1,8 l přijde 1,4 l ecoFLEX přeplňovaný turbodmychadlem a poskytující 103 kW (138 k) a 200 N.m. V této podobě bude mít Insignia šestirychlostní převodovku, systém start/stop, vylepšenou aerodynamiku podlahy a kola 17\" obutá do pneumatik s nízkým valivým odporem. Díky tomu bude mít spotřebu 5,7 l/100 km (5,9 l/100 km u kombi). Přitom bude dosahovat 205 km/h a zrychlovat z 0 na 100 km/h za 10,9 s.

Přeplňovaný zážehový motor 2,0 l ve verzích s pohonem všech kol bude mít výkon zvýšený o 22 kW na 185 kW (248 k) a 400 N.m. Se šestirychlostní převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 s a největší rychlost bude omezena na 250 km/h. Přes vyšší výkonnost zůstane spotřeba i nadále 8,4 l/100 km.

Zážehový přeplňovaný dvoulitr pro pohon předních kol bude mít 162 kW (217 k) a se systémem start/stop, aerodynamickými úpravami podlahy a pneumatikami s nízkým valivým odporem bude mít spotřebu sníženou na 7,6 l/100 km.

 

Mnohem zásadnější novinkou pro Opel než modernizace Insignie a další připravované novinky je rozhodnutí vedení koncernu General Motors jasně definovat strategické cíle značky. GM chce, aby se Opel stal přímým konkurentem Volkswagenu v Evropě, především na domácím německém trhu. Koncernový šéf Dan Akerson a marketingový šéf GM Joel Ewanick chtějí, aby se více odlišily značky Opel a Chevrolet.

Zatímco Chevrolet má být základní značkou zdůrazňující přinášející zákazníkům hodnotu, Opel se má jakožto německá značka přímo postavit Volkswagenu. To znamená posunout se výš. Přesnější definování postavení obou značek a jejich větší odlišení by mělo pro GM přinést větší zisk. Právě Insignia by v tomto ohledu měla hrát významnou roli. Stejný vůz se totiž ve Spojených státech pod jménem Buick Regal řadí mezi exkluzivní auta.

\"Během posledních pěti let jsme největší ztrátu podílu na trhu utrpěli v Německu. Proto právě tam potřebujeme značku Opel revitalizovat jako jsme to dokázali s Buickem v Severní Americe. Musíme s Opelem získat větší podíl na trhu o několik procent. Věřím, že jsme na správné cestě,\" říká Akerson.

Opel a Vauxhall v Evropě prodaly 549 125 aut, což znamenalo navýšení podílu na trhu o 2 %, zatímco Chevrolet s 92 061 prodanými auty ztratil 1 %. Evropský trh celkově vykázal pokles o 2 %.

Pro Opel i jeho zákazníky by to mělo konečně přinést uklidnění po diskusích o možném prodeji značky opakovaně rozdmychávaných některými německými médii a podporovanými prohlášeními šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna.