name | autoweek.cz

Opel otevře okno do budoucnosti

Opel otevře okno do budoucnosti

12.07.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Opel usiluje o to, aby se stal efektivní značkou v rámci skupiny Groupe PSA. Zároveň pracuje na posílení a doladění svého profilu jako německé značky. Další směřování značky Opel ukáže designová studie, která pod dohledem Marka Adamse vzniká ve vývojovém centru automobilky.
Šéf Opelu Michael Lohscheller na opakované nepravdivé informace médií o ukončení činnosti jeho vývojového centra v Rüsselsheimu prohlásil: „Skupina PSA chce, aby se každá značka, tedy i Opel, jednoznačně profilovala. Máme dnes mnohem blíž k Paříži než dříve k Detroitu. Nadcházející modely budou uzpůsobeny v Rüsselsheimu tak, aby měly charakter, který se očekává od německého auta. Dokonce mnohem výrazněji než dříve. Design, interiér a jízdní vlastnosti vždy budou navržené našimi designéry a techniky. Naše konstrukční centrum je a zůstane jádrem automobilky Opel. Všechny budoucí modely značky Opel budou vyvíjeny v mateřském závodě v německém Rüsselsheimu!“
 
„Plán Pace! je naším kompasem, který ukazuje směr k úspěšné budoucnosti Opelu. Jedním z jeho klíčových prvků i posílení značky. Požádal jsem proto svůj tým, aby detailně vybrousil profil značky Opel a vytvořil studii, která jasně naznačí, kam Opel směřuje,“ říká šéf Opelu Michael Lohscheller.
 
Německý, dostupný, vzrušující jsou tři klíčové hodnoty vozů Opel a má to platit i v budoucnosti. Tým šéfdesignera Marka Adamse se rozhodl aplikovat důležité změny, nabídnout první náhled do budoucnosti značky a naznačit, jak by mohly vypadat modely Opel ve druhé polovině příští dekády.
 
Jedním z úkolů designerů bylo najít způsob, jak vyjádřit moderní „německost“. „Samozřejmě, že konstruktérská schopnosti, technické inovace a nejvyšší kvalita pro nás zůstávají prvořadými atributy. Ale dnešní moderní Německo je už víc, než pouze to. Jsme otevření vůči světu a pozorní vůči lidem. V Německu se tento postoj nazývá „Menschlich“ (lidský). Bez ohledu na to kde žijí či odkud pocházejí, jsou naši zákazníci naším měřítkem a kompasem všeho, co děláme,“ vysvětluje Mark Adams.
 
Od vyjádření nové „německosti“ jsou odvozeny dva základní pilíře nové designerské filosofie Opelu: výraznost a čistota. „Design Opelu je emocionální a sebevědomý. Tvoříme vzrušující design, který vystupuje z šedé masy. To shrnujeme do pojmu „výrazný“. Druhým klíčovým aspektem našeho německého designu je jeho čistota, intuitivnost a přesné zacílení. To vyjadřuje pojem „čistý“,“ vysvětluje Mark Adams.
 
„Výrazné proporce, jednoduché modelované povrchy, sebevědomá grafika a propracované detaily - aktuální studie, na které právě pracujeme, rozvíjí principy nastolené studií GT Concept 2016. Bude tam jasná kontinuita a konzistentnost ve způsobu, jakým vyjadřujeme hodnoty značky Opel. Udělali jsme ale řadu kroků vpřed a nyní nastavujeme strukturu budoucí tváře Opelu. Bude zacílena na to, čemu interně říkáme Opel Compass,“ vysvětluje Mark Adams.
 
Opel Compass organizuje designerské prvky budoucí tváře Opelu kolem dvou výrazných os, které protínají logo značky. Právě logo se tak stane ústředním bodem více než kdy předtím. Podélný středový prolis na kapotě představuje vertikální osu, horizontální osu symbolizují charakteristická denní světla s grafikou v podobě křídla, která budou v příštích modelech Opel ještě více akcentována.
 
Novou studii Opel oficiálně představí ještě před koncem tohoto roku. Nebude to ale na autosalonu v Paříži, protože toho se nezúčastní.