name | autoweek.cz

Petr Fulín se Seatem představil plány na sezonu

Petr Fulín se Seatem představil plány na sezonu

24.01.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Dvojnásobný vítěz Evropského poháru cestovních vozů Petr Fulín představil své plány pro nadcházející sezonu. S vozem Seat Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení španělské značky a týmu Křenek Motorsport chce navázat na své dosavadní triumfy v ETCC.

Během šestidílného ročníku 2015, kdy se účastníci Evropského poháru představí také v Brně a na Slovakiaringu, pojede "Fulda" ve velké konkurenci kategorie Leon Cup, čímž se po třech letech vrací za volant španělských vozů. Vloni s vozem Seat Leon týmu Campos Racing vyhrál na Slovakiaringu jeden závod WTCC v kategorii TC2.

 

Projekt spolupráce značky Seat s Petrem Fulínem nese název Seat Olé Motorsport a stane se součástí komunikace na podporu programu operativního leasingu pro soukromé osoby Seat Olé!, nabízeného ve spolupráci se Seat Finance od ŠkoFINu. Program Seat Olé! byl pro fanoušky sportovních vozů v letošním roce rozšířen o nabídku Olé! Sport s modely Cupra.

 

"Loňská sezona byla fantastická a rozhodně nebude snadné podobný úspěch zopakovat, Nový Seat Leon je však úplně nové auto na nejvyšší technické úrovni, takže věřím, že s podporou zkušeného týmu Křenek Motorsport a českého zastoupení značky Seat budeme v závodech ETCC opět určovat tempo," řekl k ambicím zatím dvouletého projektu Petr Fulín.

 

Optimismus s dvojnásobným šampionem sdílí také Aleš Novák, ředitel divize Seat Česká republika: "Je fantastické, že budeme po několika letech v nové sezoně vídat Petra Fulína opět za volantem okruhového Leonu a jsme rádi, že nejtalentovanějšího českého okruháře současnosti můžeme v jeho snaze o maximální výkony podporovat nejlepší závodní technikou značky Seat. Jsme přesvědčeni, že nový Leon Cup Racer má všechny předpoklady k tomu, aby s ním Petr bojoval o nejvyšší pozice v ETCC."

 

Šéf týmu Josef Křenek k tomu dodal: "Už více než 20let se věnujeme okruhovým závodům, ale nikdy jsme neměli tak těsnou spolupráci s výrobcem jako nyní s českým importérem značky seat. Je to pro nás velká pocta."

 

Český importér Seatu hodlá účast v okruhových závodech využít účast v ETCC a spolupráci s Petrem Fulínem k nové formě komunikace značky a jak už bylo řečeno k podpoře finančního programu Olé! Sport. Připravuje proto speciální kolekci sportovního oblečení a další merchandisingové předměty, bude pořádat společné propagační akce pro veřejnost a v nabídce se objeví i akční model. Za rozumné peníze je zde dostupný konkurenceschopný automobil, který zaujme ve tvrdých soubojích na trati. Smlouva mezi importérem, týmem Křenek Motorsport a závodníkem Petrem Fulínem byla uzavřena na dva roky s opcí na její prodloužení i pro rok 2017.

 

Kalendář ETCC 2015

3. 5.       Hungaroring

21. 6.     Slovakiaring

28. 6.     Le Castellet

6. 9.       Brno

20. 9.     Zolder

11. 10.   Pergusa

Pozn.: první tři závody se pojedou v rámci závodů WTCC

 

Seat Leon Cup Racer

Základem závodního vozu Seat Leon Cup Racer je aktuální generace modelové řady Seat Leon. Výrazně rozšířená karoserie závodní verze Leon Cup Racer má propracované aerodynamické prvky. Nová příď byla navržena s ohledem na optimální aerodynamickou účinnost a maximální přívod vzduchu k motoru a brzdám.

 

Rozchod kol je o téměř 40 cm širší než u sériového modelu. Závodní vůz Seat Leon Cup Racer má rozvor 2666 mm, vnější délku 4363 mm a šířku 1950 mm. Hmotnost vozu je 1150 kg. Kola Seat Sport jsou 18“. Objem nádrže paliva je 55 l. Ve voze je zabudován pneumatický zvedák.

 

 

Pohonnou jednotkou je čtyřválec 2.0 TSI s přímým vstřikováním a přeplňovaný turbodmychadlem. Nejvyšší výkon je 243 kW (330 k) a maximální točivý moment 400 N.m. Řídicí jednotka motoru je Continental SIMOS. Hnací moment je přenášen na přední kola prostřednictvím šestirychlostní dvouspojkové převodovky DSG s ovládáním na volantu. Vůz má elektronicky řízenou uzávěrku diferenciálu se třemi pracovními režimy.

 

Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson, zadní náprava je víceprvková. Pružiny jsou vinuté s nastavitelnou výškou. Podvozek je plně nastavitelný, včetně světlé výšky, geometrie a tří pozic příčných zkrutných stabilizátorů. Hřebenové řízení je vybaveno elektrickým posilovačem.

 

Přední brzdy jsou šestipístkové s kotouči 362 mm s vnitřním chlazením, zadní dvoupístkové s 310 mm kotouči. ABS bylo v souladu s předpisy odstraněno. Brzdová soustava umožňuje regulací poměru účinku mezi předními a zadními koly.

 

Základní podoba sériově vyráběné přístrojové desky byla zachována, ačkoli informace pro jezdce a ovládací prvky závodního vozu jsou soustředěny na multifunkčním volantu a displeji s vysokým rozlišením AIM 7” TFT MXG 28 kanálů, který je umístěn za volantem.