peugeot 208 oslovuje designem i technikou | Aktuality | autoweek.cz

Peugeot 208 oslovuje designem i technikou

Peugeot 208 oslovuje designem i technikou

01.12.2019 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Peugeot se vydal novou cestou - u nové generace modelu 208 poprvé zákazníkům nabízí na výběr rovnou tři systémy pohonu - na benzin, naftu i plně elektrický. K tomu přidává asistenty řízení srovnatelné s velkým modelem 508. Akční nabídka v ČR začíná na ceně 295 000 Kč.
V dnešním chaotickém světě, kdy je obtížné předvídat, jak se bude vyvíjet zájem kupujících, se Peugeot snaží vycházet vstříc všem možnostem - se zážehovými motory na benzin, vznětovými i elektrickými. Právě v tom vidí šanci pro model 208 - zákazník si zvolí model a výbavu a až pak si může vybrat, jaký systém pohonu mu bude nejvíc vyhovovat. Přitom získá automobil, který je navenek i uvnitř stejný, má stejnou výbavu a poskytne mu stejné služby. Vychází při tom z toho, že vozy v tomto segmentu nekupuje jediný vyhraněný typ zákazníků, ale klientela je velmi různorodá, stejně jako způsob využití těchto vozidel.
 
Nová platforma
První objednávky po zahájení prodeje ve Francii ukazují dominující zájem kupujících o nejvyšší úrovně výbavy GT Line a Allure - volí je 75 % zájemců. Cílem je dodávat kolem 10 % verzí e-208 s elektrickým pohonem, ovšem ve Francii zájem zatím překonává očekávání a dosahuje podíl kolem 20 %. Verzi e-208 kupují především firemní zákazníci, zatímco u soukromníků je největší zájem o vyšší verze výbavy s cenou na úrovni elektrifikované verze.
 
Základem této strategii je platforma CMP (Common Modular Platform), kterou u PSA označují jako víceenergetickou, protože umožňuje použití všech tří systémů pohonu. Tato platforma je lehčí o 30 kg v porovnání s předchozí PF1 a má lepší aerodynamiku pro proudění vzduchu pod podlahou vozu. Nový Peugeot 208 je o 80 mm delší a o 30 mm nižší než dosud, což mu dodává agresivnější vzhled. Objem zavazadlového prostoru je 265 l.
 
Benzin, nafta i elektropohon
V radikálně zjednodušené nabídce motorů je základní pohonnou jednotkou zážehový tříválec 1,2 l PureTech, který se dodává ve třech výkonových verzích 55 kW (75 k), 74 kW (100 k) a 96 kW (130 k), přičemž největší zájem se předpokládá o verzi 75 kW (100 k). Unikátní je automatická osmistupňová převodovka Aisin, nabízená pro motory 75 kW a 100 kW. I nadále je v nabídce turbodiesel BlueHDi 1,5 l/75 kW (100 k), protože o naftu je v některých zemích a u jistého typu zákazníků (především firemních) stále velký zájem. U Peugeotu očekávají, že jej bude volit okolo 20 % kupujících.
 
Verze s elektrickým pohonem má trakční elektromotor s výkonem 100 kW a točivým momentem 260 N.m. Řidič má na výběr tři jízdní režimy a dvě úrovně rekuperace. Akumulátor s kapacitou 50 kW umožňuje dojezd až 340 km podle WLTP. Na akumulátory se poskytuje záruka na osm let resp. 160 000 km na udržení minimálně 70 % kapacity.
 
Třetí generace i-Cockpitu s 3D zobrazením
Peugeot ve svých vozech používá originální pozici řidiče, tzv. i-Cockpit. Jde o výsledek systematického výzkumu a mnoha studií. Podle interních měření se reakční doba u řidiče, který sleduje přístroje přes volant, zkracuje o 0,5 s. Pro nejvyšší verze výbavy je k dispozici i-Cockpit 3. generace s holografickou 3D grafikou, zdůrazňující výstrahy asistenčních systémů pro vyšší bezpečnost. Nad přepínači v centrální části je k dispozici dotykový displej v závislosti na úrovni výbavy velký 5“, 7“ nebo 10“.
 
V boji o kupující malých hatchbacků se Peugeot snaží model 208 posunout blíž k vyšším kategoriím. Nabídka asistenčních systémů je proto v tomto segmentu ojedinělá - zahrnuje totiž vše, co je k dispozici pro model 508 s jedinou výjimkou - systém nočního vidění (Night Vision) by zde byl příliš nákladný. Znamená to, že nová generace modelu 208 je schopna autonomního řízení na úrovni 2.
 
Akční nabídka
Peugeot 208 se včetně verze e-208 vyrábí na Slovensku v Trnavě. N a český trh byl uveden na konci listopadu 2019. Elektrický Peugeot e-208 se přidá počátkem roku 2020.
 
Akční nabídka začíná na ceně 295 000 Kč za verzi 1,2 PureTech 75 se základní úrovní Like, která má v základní výbavě mj. i palubní počítač, tempomat a sadu bezpečnostních asistentů Pack Security, klimatizaci, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, Peugeot i-Cockpit s vyvýšeným sdruženým přístrojem s LCD displejem, kompaktním volantem, rádio s 5“ dotykovým displejem a ovladači základních funkcí. Značková záruka se skládá z dvouleté záruky a následně ze záruky plynoucí ze servisní smlouvy Optiway Garance na další tři roky resp. do najetí 60 000 km. Se stejným motorem a výbavou Active je cena 315 000 Kč. S motorem 1,2 PureTech 100 přijde na 345 000 Kč a s turbodieselem 1,5 BlueHDi 100 to je 385 000 Kč. Cena verze e-208 zatím nebyla stanovena.
 
Úspěšná sága malých hatchbacků značky Peugeot začala v roce 1983 s modelem 205. Za 37 let si modely řady 2 už našly 22 milionů zákazníků.
 
Malá auta 1. pol. 2019 1. pol. 2018 rozdíl
1. Renault Clio 185 517 183 907 +0,9 %
2. Volkswagen Polo 146 344 162 799 -10,1 %
3. Ford Fiesta 125 795 157 068 -19,9 %
4. Peugeot 208 124 730 132 010 -5,5 %
5. Opel/Vauxhall Corsa 122 277 116 924 +4,6 %
6. Dacia Sandero 121 442 114 779 +5,8 %
7. Citroen C3 118 799 116 120 +2,3 %
8. Toyota Yaris 116 469 114 990 +1,3 %
9. Skoda Fabia 86 485 95 979 -9,9 %
10. Seat Ibiza 52 031 63 054 -17,5 %
Segment celkem 1 474 490 1 575 068 -6,4 %

  • Peugeot 208 oslovuje designem i technikou
  • Peugeot 208 oslovuje designem i technikou
  • Peugeot 208 oslovuje designem i technikou
  • Peugeot 208 oslovuje designem i technikou
  • Peugeot 208 oslovuje designem i technikou
  • Peugeot 208 oslovuje designem i technikou
  • Peugeot 208 oslovuje designem i technikou
  • Peugeot 208 oslovuje designem i technikou
  • Peugeot 208 oslovuje designem i technikou
  • Peugeot 208 oslovuje designem i technikou