name | autoweek.cz

Peugeot 208 - předpremiéra

Peugeot 208 - předpremiéra

02.11.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na jaře 2012 přijde do prodeje klíčový model značky Peugeot - nový malý vůz 208. Představí se během několika dní, ale už nyní máme k dispozici první informace.

Nástupce Peugeotu 207 přinese zcela nový styl designu. \"Peugeot 208 bude znamenat odstřižení se od minulosti,\" říká ředitel designu PSA Peugeot-Citroen Jean-Pierre Ploue a dodává: \"Peugeot 208 ale i každý následující vůz musí působit homogenním dojmem. Každý musí vypovídat o celé značce a být součástí celé rodiny.\"

Peugeot se po letech sázky na agresivní styl, který mnozí zákazníci nepřijímali s nadšením, obrací k filosofii, která už se osvědčila koncernu Volkswagen a Opelu. Podle Ploueho musí být vzhled vozů Peugeot mnohem konzistentní, posilovat povědomí o značce a zaujmout větší okruh zákazníků. \"Peugeot 208 musí být prodejný v Asii, Jižní Americe či kdekoliv jinde, stejně jako v Evropě. A kdekoliv na světě musí být okamžitě rozpoznatelný jako vůz značky Peugeot.\"

Peugeot 208 je prvním zcela novým modelem koncernu PSA vytvořeným pod dohledem nového koncernového šéfa designu Ploueho, který z místa šéfa designu Citroenu povýšil a dostal na starost obě značky v roce 2009. Nový styl Peugeotu už ale naznačil koncept SR1 - podle Ploueho \"atletický, čistokrevný, elegantní, přesný a přitažlivý.\" Tento trend pak ve Frankfurtu potvrdil koncept velkého MPV HX1.

Peugeot 208 čeká velmi tvrdá konkurence v podobě Volkswagenu Polo, Renaultu Clio, Opelu Corsa, Fordu Fiesta a Fiatu Punto, ale také Škody Fabia či nové Kia Rio. Pro automobilku má klíčový význam, protože odcházející model 207 byl nejprodávanějším vozem značky a spolu se svými předchůdci 205 a 206 byl tradičně nejdůležitějším zdrojem příjmů. Peugeot 207 se vyráběl od roku 2006.

Podle dostupných informací nejde 208 tradičním směrem, ale proti svému předchůdci bude o trochu menší - s délkou 3975 mm o 70 mm kratší při stejném rozvoru 2540 mm. To současně znamená snížení hmotnosti o 110 kg. Nejlehčí verze je s 975 kg dokonce lehčí o 173 kg než nejlehčí varianta 207. Zavazadlový prostor ovšem vzrostl o 15 l na 285 l. Po technické stránce je základ vozu identický s novými Citroeny C3 a DS3, tj. s platformou PSA PF1.

Při uvedení na trh bude nabízen se dvěma zážehovými a pěti vznětovými motory. Základní pohonné jednotky budou představovat zcela nové přeplňované tříválce VTi 1,0 l/55 kW a 1,2 l/74 kW, které v nejúspornější podobě budou jezdit za 4,3 l benzinu na 100 km. Nejhospodárnější turbodiesel e-HDi se dokonce dostane až na 3,4 l/100 km, zatímco nejvýkonnější z řady HDi nabídne 103 kW. Celkem čtyři pohonné jednotky budou vybaveny systémem Stop&Start.

Do prodeje přijdou současně pěti- i třídveřová verze karoserie, přičemž třídveřová se stane základem i pro tradiční speciální nabídku v podobě sportovní varianty RC (GTi), která se představí koncem roku 2012.