name | autoweek.cz

Peugeot 301 přichází v modernizované podobě

Peugeot 301 přichází v modernizované podobě

07.05.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Model 301 působí v nabídce Peugeotu trochu skrytě. Přitom jde o velmi úspěšné auto, které si po celém světě dokáže nacházet své zákazníky a má i na našem trhu určitě velký potenciál. Proto na něj i český importér chce více upozorňovat.
Od uvedení na trh v roce 2012 se po celém světě už prodalo více než 400 000 kusů, tedy stejně jako první generace modelu 5008. Peugeot 301 vznikl jako globální model stojící na pomezí segmentů. Jeho význam pro značku Peugeot podtrhuje skutečnost, že plných 70 % jeho kupujících jsou zákazníci, pro které jde o první model této značky.
 
Prostorné auto za výhodnou cenu
Peugeot 301 je určen pro širokou škálu zákazníků, pro které jde o pragmatickou volbu, protože pro ně koupě vozu představuje velkou investici, takže za své peníze chtějí dostat co nejvíc. Peugeot 301 je pro ně výhodnější alternativou ke koupi ojetého vozu. Je ideální volbou pro rodiny s dětmi, ale také třeba pro taxikáře.
 
Klasicky tvarovaný tříprostorový sedan nabízí díky velmi dlouhému rozvoru náprav (2652 mm při délce vozu 4445 mm) velký vnitřní prostor pro velmi pohodlné svezení i na zadních sedadlech s dostatkem místa pro zavazadla - objem zavazadlového prostoru je 506 l, přičemž sklopením opěradel dělených zadních sedadel jej lze zvětšit na 1038 l resp. na 1332 l při využití až po strop. Využitelný prostor pak má délku 1621 mm a šířku 1032 mm.
 
Solidnější vzhled navenek i uvnitř
Od ledna 2017 se ve španělském Vigu vyrábí modernizovaná podoba tohoto vozu. Přináší výrazně oživený modernější a solidněji působící vzhled v porovnání s původní hodně usedlou podobou, mnohem bližší ostatním modelům značky. Zcela byla přepracována příď vozu s novou maskou, na níž je výraznější logo se lvem, novým tvarem nárazníků, v nichž jsou integrovány LED světlomety pro denní svícení. Změnil se i design zadních svítilen, opět ve stylu jako u ostatních modelových řad.
 
Velké proměny se dočkal interiér s modernějším designem umožňujícím použití nových technologií. V nejlépe vybavené podobě zde najdeme dotykový displej 7“, navigaci 3D TomTom, systém Mirror Screen Triple Play (MirrorLink, Android Auto, Apple Carplay) pro spojení se chytrými telefony. Na displej je napojena i kamera na zádi.
 
Jedná se ale především o automobil pro kupující, pro které je klíčová cena. Proto je zde současně mnoho kompromisů, například spínače elektricky ovládaných oken na středovém tunelu. K dispozici jsou také jen základní (tzn. předepsané) asistenční systémy. Na druhou stranu je vůz možné vybavit i pro extrémní počasí, například vyhříváním spodní části čelního skla zabraňujícím přimrzání stěračů, nebo nezávislým topením u verzí se vznětovými motory.
 
Rezervní kolo je plnohodnotné u verzí se zážehovými motory a dojezdové u turbodieselů, kde bylo potřeba najít prostor pro nádrž na AdBlue.
 
Úsporné motory
Motory v nabídce jsou dva zážehové - základní tříválec 1,2 PureTech/60 kW (82 k) a čtyřválec 1,6 VTi/85 kW (115 k), kombinovatelný i se šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6 s možností ovládání Quickshift od firmy Aisin. Doplňuje je extrémně úsporný turbodiesel 1,6 BlueHDi/73 kW (100 k) s kombinovanou spotřebou 3,5 l/100 km, u něhož se o čištění emisí stará nejen filtr pevných částic, ale i nejlepší systém zachytávání NOx systém selektivní katalytické redukce SCR.
 
Základní akční cena za verzi 1,2 PureTech 82 Active je 275 000 Kč. V základní výbavě má mj. klimatizaci, rádio CD/MP3/Bluetooth, tempomat, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna a vnější zrcátka, přední mlhové světlomety aj. V České republice se na vůz poskytuje záruka na 5 let resp. 60 000 km.